Jaki pierwszy samochód do 15tys.

18 Lis 2017, 22:14

Witam wszystkich, mam poważny problem dotyczący zakupu pierwszego auta.
Jestem 18-letnim, świeżym "kierowcą" spod Lublina. Poszukuję samochodu do ok. 15tys zł. Moc czy pojemność nie gra zbyt dużej roli.
Ostatnio poważnie myślałem nad BMW E46 (taaa, kolejny gówniarz który chce tył napęd bla bla bla..). Strasznie podoba mi się bryła tego pojazdu, wnętrze itd.
Jednak po obliczeniu szacowanych wydatków na ubezpieczenie i naprawy, to auto będzie kosztować duuużo. (Mówię na podstawie E46 2.0d). Jeśli ktoś posiada E46 i mógłby się wypowiedzieć o kosztach to byłbym wdzięczny.
Poza tym podobają mi się głównie sedany, np. Saab 9-3, Lexus IS200.
Do hatchbacków byłem nastawiony dosyć sceptycznie, ale jeśli ktoś zaproponuje coś ciekawego to może się przekonam.
Jeździć będę na pewno dużo. W ciągu roku myślę ze koło 5tys km.
Jaki samochód polecacie ?
Patryq6
Nowicjusz

Prawo jazdy: 18 11 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 11:07

Patryq6 napisał(a):Jeździć będę na pewno dużo. W ciągu roku myślę ze koło 5tys km.
dużo to jest 5 tys w tydzień a w rok, 5k to zaledwie nic dlatego diesel odpada w Twoim przypadku. Pod uwagę bierz tylko benzynę. E46 na świeżego kierowcy? Słaby pomysł, chyba że z 1.6. kup sobie najpierw jakieś inne auto, tańsze, nabierz pewności za kierownicą i doświadczenia a później pomyslisz o czym poważniejszym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lis 2017, 11:17

Nie urwało Ci się jedno zero przy 5 tyś kilometrów? Bo to zmieni sporo.
galakty
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2017, 00:25

galakty napisał(a):Nie urwało Ci się jedno zero przy 5 tyś kilometrów? Bo to zmieni sporo

To świeży kierowca przeież :ok: