Jaki samochód 10 lat = 20 tys

18 Paź 2020, 13:50

Siemka,
Chcę się Was poradzić ws. zmiany auta. Teraz mam Golfa IV 1.6 LPG i chcę wymienić na coś młodszego. Nie musi to być sprinter od świateł do świateł, taki tani z pkt A do B. Rocznie robię na razie 15 tys km, 1/4 miasto, bez autostrad.

I teraz pytanie, czy w granicach 20tys można kupić coś dobrego w granicach 10 lat np. jakąś Octavię II fl 1.6 mpi/1.9tdi czy lepiej szukać czegoś innego? Może macie jakieś ciekawe ogłoszenia to możecie podrzucać w rejonie Wawa - B-stok, będę wdzięczny :)
prezesgt
Nowicjusz
 
Posty: 19

18 Paź 2020, 17:27

Poszukałbym Golfa VI 1,6 czyli ten sam silnik a auto już z innej epoki.
Dużo nowocześniejsze, wygodniejsze większe.
Ale to jak chcesz zostać "w rodzinie", możesz też szukać inne auta typu Focus, Astra, Civic
tylko szukaj prostych benzyn i tyle, skoro nie potrzebujesz super dynamiki.

1,9 tdi niby ok ale tutaj już koszty większe m.in turbo, dwumas, spore naloty itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 539
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2020, 18:26

Tylko jaki jest sens szukania "auta z innej epoki" z tym samym, 25-letnim, słabo jadącym i sporo palącym silnikiem?

Tak naprawdę te 20k to budżet taki sobie jeśli chodzi o kupno auta wielkości golfa/octavii. "za dużo" na sprzęt młodszy o jedną generację a za mało na młodszy o dwie generacje. Na Twoim miejscu rozważyłbym dołożenie +/- 5k i poszukanie megane 1.4tce/1.6 albo astry 1.4t. Jeśli jednak musisz wyrobić się w tych 20k to bravo 1.4t, s40/v50, focus 2 fl
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6305
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2020, 19:00

Invi napisał(a):Tylko jaki jest sens szukania "auta z innej epoki" z tym samym, 25-letnim, słabo jadącym i sporo palącym silnikiem?

Ten sam to on nie jest i na pewno nie ma 25 lat, poza tym silnik to nie wszystko, lepiej wyposażone auto, młodsze, wygodniejsze, lepiej wykończone wnętrze itp itd..
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 539
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2020, 19:48

demirbiras napisał(a):Ten sam to on nie jest i na pewno nie ma 25 lat


Dobra sprecyzuje, ma 26 lat (a może i więcej ale nie wiem a szukać mi się nie chce), ładowali go do a4b5 w 94r a od tamtej pory zamienili glowice 8v na 16v co spowodowało spektakularny wzrost mocy o 1 KM

demirbiras napisał(a):lepiej wyposażone auto, młodsze, wygodniejsze, lepiej wykończone wnętrze itp itd..


Czyli auta, które wymieniłem mają wszystko to co golf a dodatkowo fajniejsze silniki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6305
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2020, 22:09

Ciekawa rzecz 26 letni silnik 1,6 vaga jest be be, ale w Volvo S40 1,8 czy 2,0 (które zapewne autor miałby brac pod uwagę) pomimo że mają 23-24 lata są ok...
No i jestem bardzo ciekaw tej "fajności" silników, na czym ona polega? Na tym że Astra nie jedzie, a koszty wyższe?
Wątpię też że niższej klasy Bravo, które w salonie kosztowało 50% tego co golf będzie tak samo wyposażone. Widać to z resztą teraz po Tipo i Golfie VII.
Pytanie tez akademickie po co komuś turbo, skoro szuka taniego tyłko-wozu z pkt A do B?

P.S. Najlepszy paradoks jest taki, że podstawowa Astra 1,4T jedzie niewiele lepiej od Golfa 1,6 pomimo turbo :)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 539
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L to naziemna klasa biznes dla całej rodziny
    Kto pamięta jeszcze, jak lata się samolotem? Piloci z pewnością, ale spójrzmy na sytuację oczami pasażerów. Liczba rejsowych lotów jest w obecnej sytuacji minimalna, a wiele osób tęskni za podróżami, ...
    Jaki napęd preferujecie: benzynowy, diesla, hybrydowy czy elektryczny?
    Ponad połowa Polaków wskazuje "Dzień bez samochodu" jako najbliższą im akcję ekologiczną. Aż 55% procent badanych wzięło w niej udział na przełomie ostatnich kilku lat. To dowód na to, że coraz bardziej zdajemy ...

  • 18 Paź 2020, 22:26

    demirbiras napisał(a):Wątpię też że niższej klasy Bravo, które w salonie kosztowało 50% tego co golf będzie tak samo wyposażone.
    brzęczyków może i mniej, ale realnie wykorzystywane wyposażenie typu climatronic, radio z USB czy lepsza tapicerka (w Bravo często można spotkać alcantarę) lub skrętne halogeny - już tak.
    demirbiras napisał(a):Pytanie tez akademickie po co komuś turbo, skoro szuka taniego tyłko-wozu z pkt A do B?
    w innym temacie twierdziłeś, że małe silniki z turbo mało palą, więc może dlatego :?:
    demirbiras napisał(a):P.S. Najlepszy paradoks jest taki, że podstawowa Astra 1,4T jedzie niewiele lepiej od Golfa 1,6 pomimo turbo
    a w którym miejscu jedzie tak niewiele lepiej i czemu wydaje mi się, że dasz się złapać w pułapkę (zwaną inaczej naciąganiem rzeczywistości, aby poprzeć swoją teorię)? :mrgreen:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13705
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    18 Paź 2020, 22:42

    mike napisał(a):brzęczyków może i mniej, ale realnie wykorzystywane wyposażenie typu climatronic, radio z USB czy lepsza tapicerka (w Bravo często można spotkać alcantarę) lub skrętne halogeny - już tak.

    zapomniałeś tylko dodać że z tyłu korbotronic, o grzanych stołkach to raczej nikt nie myślał w Bravo albo o kierze wielofunkcyjnej.

    mike napisał(a):w innym temacie twierdziłeś, że małe silniki z turbo mało palą, więc może dlatego
    ale nigdzie nie twierdziłem że tani tyłko-wóz musi mieć turbo = większe kosztu utrzymania


    Powiem tylko tyle, że jeśli Astra 1,4T 120 konna mając 11 sek do setki i vmax zawrotne 190 km/h to jest cud miód malina i warto dopłacać, bo "fajny" silnik to zwracam honor.

    p.s. albo mi się wydaje albo na tym forum zaczyna być faworyzowanie innych użytkowników albo niektórzy po prostu widzę że mają adwokatów swoich prywatnych :yes:
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    18 Paź 2020, 23:19

    Po części macie rację, 1,6 to proporcje spalanie/osiągi bez szału, v max 12s, astra j 1,4t 120 km 11s ale to przez wagę dużo traci. Turbo to koszta ale to i kilka s różnicy w przyspieszeniu 60-100 co się przydaje dla bezpieczeństwa. Focus Volvo niestety odrzucam, focus korozja, Volvo kombi nie leży wizualnie, nad bravo się waham.

    Z vaga o2 i golf vi poniewaz są popularne u nas i myślałem że łatwiej kupić będzie coś zadbanego, nawet 1,9 TDI przy takich trasach powinno pochodzić, poza tym Megane iii i bravo brałem pod uwagę.
    prezesgt
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    19 Paź 2020, 04:09

    demirbiras napisał(a):Najlepszy paradoks jest taki, że podstawowa Astra 1,4T jedzie niewiele lepiej od Golfa 1,6 pomimo turbo

    Ale to tabelki Ci pokazały czy sprawdzałeś?
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7481
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Paź 2020, 08:03

    szybki napisał(a):Ale to tabelki Ci pokazały czy sprawdzałeś?

    Ale gdzie to miałem sprawdzać?
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Paź 2020, 08:07

    Swoim tyłkiem wiezionym na siedzeniu kierowcy. W ogóle dziwna sprawa, kiedy mamy porównanie tsi vs. wolnossak to zachwyty jak to turbo świetnie jedzie od dołu natomiast w odwrotnej sytuacji turbo generuje tylko koszty a jedzie "niewiele lepiej"
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6305
    Przebieg/rok: >50tys. km

    19 Paź 2020, 08:18

    To teraz Ty swoim tyłkiem wiezionym na fotelu kierowcy porównaj jak jedzie Twoja ukochana Astra 1,4T super dynamiczne auto, szczególnie dla kogoś kto dynamiki nie potrzebuje a np konkurencyjny Golf 1,4/125 koni, wtedy może zrozumiesz te różnie i jechanie od dołu itd
    że 1,4T w Astrze jedzie gorzej niż Mondeo mk4 kombi 2,0

    P.S. szkoda ze w innym temacie jakoś dostrzegałeś słabą dynamikę Astry a teraz jakoś zapomniałeś już.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Paź 2020, 08:51

    Nie wyjeżdżaj tu z jakimś 1.4/125 skoro porównywałeś astrę 1.4T do 1.6/102. I co tu ma do rzeczy mondeo?
    Zresztą nigdy nie napisałem, że astra 1.4T jest "dynamiczna" a zwracam uwagę, że te 140ps to minimum do sprawnego poruszania się.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6305
    Przebieg/rok: >50tys. km

    19 Paź 2020, 09:11

    Po 1 - zgadza sie 1,4/140 to minimum i min na takie auto to bliżej 30k a nie 20..nawet dołożenie 5k nic nie da, chyba że polecasz te z Radomia z przebiegami 250+
    po 2 - autor jedynie może myśleć o wersji 1,4/120 i DLATEGO porównuje do 1,4/125 i "wyjeżdżam" z tymi silnikami u konkurencji jak to określiłeś

    A poza tym po co rozmawiać o jakimś turbo jak autor potrzebuje zwykłe wozidło? może najlepiej polećmy 2,0 turbo z automatem i 4x4 jak trochę dopłaci to może znajdzie :roll:
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna