Jakie auto beznzynowe do 35 tysięcy, max 40 000 zł.

18 Mar 2022, 11:48

Witam,
Co polecicie w powyższej kwocie? Najbardziej zalezało by mi na benzynie, bez turba. Fajnie jakby miało większą moc i nadawało się do założenia LPG, ale niekoniecznie. Ważne, aby koszty utrzymania/serwisowe były niewysokie.
kisiu333
Nowicjusz
 
Posty: 18

18 Mar 2022, 12:07

Masa sprzeczności.
Większa moc bez turbo = większy silnik = większe auto = większe koszty
Sprecyzuj też w ogóle jakiego typu i jakiej wielkości auta szukasz
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Mar 2022, 12:58

szukam auta klasy C. Może byc sedan, hatchback, kombi. Ważne żeby miało 5 furtek.
Co generuje większe koszty, większy silnik czy silnik z turbo?
Myślałem , ze taniej będzie mieć większą moc mając większy silnik. Mylę się?
kisiu333
Nowicjusz
 
Posty: 18

18 Mar 2022, 13:21

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Istnieją trwałe silniki z turbo jak i badziewne wolnossące.
Jaka miałaby to być moc? No i warto zastanowić się "definitywnie" nad kwestią lpg bo to dość istotne przy wyborze silnika w tych czasach - tak naprawdę jeśli chcesz mieć powyżej tych ok. 120ps w wolnossącym kompakcie pod lpg to nic innego poza civiciem 1.8. lancerem 1.8 i toyotami 1.6/132 chyba na rynku nie występuje
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1295
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Mar 2022, 16:06

kisiu333, tak na prawdę szukanie dzisiaj dużego silnika i mocy to takie trochę średniowiecze w motoryzacji, z doświadczenia współczesny Seat Arona 1,0 turbo jedzie tak samo jak Vectra 1,8
może masa itd ale jednak 30 koni róznicy i prawie 1 litr mniejsza pojemność.
Ja bym wolał coś z turbo nawet małego ale współczesnego nowszego niż starszego paliwożernego z większym silnikiem, poza tym z turbo przyjemniej się jeździ.

Obawiam się że Focus 1,0 ecoboost nic gorzej nie pojedzie niż stare zwykłe 2,0 z mocą 145, natomiast co do trwałości to już kwestia konkretnych silników
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Auto: Focus
Silnik: 2,5 ST
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

18 Mar 2022, 18:40

Edquar napisał(a):Obawiam się że Focus 1,0 ecoboost nic gorzej nie pojedzie niż stare zwykłe 2,0 z mocą 145, natomiast co do trwałości to już kwestia konkretnych silników


Po mieście i drogach krajowych owszem, na autostradach już się zmęczy. Kwestia priorytetów.

Ale jeśli chodzi o trwałość i ekonomię to grubo poleciałeś, że to bez różnicy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7807
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile kosztuje rejestracja samochodu - nowe stawki od 4 września 2022
    Już niedługo zmianie ulegną stawki za rejestrację samochodu zarówno tego kupowanego w Polsce jak i sprowadzonego z zagranicy. Dzięki zmianie przepisów i rezygnacji z wydawania karty pojazdu oraz naklejki kontrolnej ...
    53 Nissany NV200 zakupione przez GDDKiA
    W wyniku rozstrzygniętego przetargu nieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt. samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów ...

  • 18 Mar 2022, 19:49

    kisiu333 napisał(a):Może byc sedan, hatchback, kombi. Ważne żeby miało 5 furtek
    Sedan ma 4 furtki bo klapa liczy się inaczej. Hatchback ma 5 drzwi jak najbardziej tak jak i wersje kombi.
    Edquar napisał(a):współczesny Seat Arona 1,0 turbo jedzie tak samo jak Vectra 1,8
    Może nie do końca tak samo :)
    franccc napisał(a):powyżej tych ok. 120ps w wolnossącym kompakcie pod lpg to nic innego poza civiciem 1.8. lancerem 1.8 i toyotami 1.6/132 chyba na rynku nie występuje
    Masz jeszcze Chevroleta Cruze 1.8 141KM (tyle ze to sedan) one podchodzą pod LPG, dalej w tym budżecie będzie jeszcze Mazda 3 z silnikiem 2.0 tyle że tu pewnie już będzie to silnik na bezpośrednim wtrysku.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6458
    Zdjęcia: 23

    18 Mar 2022, 20:59

    A jakie silniki uturbione, które są trwałe i w miarę tanie w serwisie polecicie?
    sedan też może być.
    kisiu333
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    18 Mar 2022, 21:03

    Chyba "najprostszy" będzie 1.4 t-jet od fiata, najfajniejszym autem w jakim go znajdziesz jest AR Giulietta

    Pewnie i jakieś tipo się znajdzie
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1295
    Przebieg/rok: >50tys. km

    19 Mar 2022, 02:33

    galakty napisał(a):Po mieście i drogach krajowych owszem, na autostradach już się zmęczy. Kwestia priorytetów.

    O jakich autostradach mówimy? w PL masz 140 km/h to trudno żeby dla silnika turbo 115 koni to był jakiś problem, on do 170 km/h leci tak jak wspomniana Vectra, sprawdzone i przetestowane :ok:
    No chyba że autostrady czyli 200km/h+ to wtedy być może Vectra będzie górą bo jednak 140 koni.
    Edquar
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Auto: Focus
    Silnik: 2,5 ST
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2007

    19 Mar 2022, 10:24

    To czemu by kosiarki nie podkręcić do takiej prędkości przecież komfort tem sam.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14358
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    19 Mar 2022, 11:06

    Kao napisał(a):To czemu by kosiarki nie podkręcić do takiej prędkości przecież komfort tem sam.


    I niech ktoś powie że Moto marketing kuleje :happy:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Mar 2022, 11:15

    Moja poprzednia Megane z wolnossącym 1.6 też by poleciała 180 km/h. Nie ma to jak dobre argumenty rodem z przedszkola, o zobacz ten ma 220 km/h na liczniku :lol: Corsa dziadka z 1.0 wolnossącym też do 140 km/h się rozbuja, po co nam auta klasy wyższej, skoro każde tyle pojedzie :ok:

    Porównaj sobie przebieg mocy w tym 1.0 EcoBoost 125 i 2.0 145. Do 3000 idą łeb w łeb, potem kosiarka dostaje lanie.

    Do tego kosiarki przy wyższych prędkościach (zwłaszcza latem) zaczynają puchnąć, fizyki nie oszukasz. Tam trzeba wkładać duże IC, albo wodne, do tego tysiąc czujników, osprzętu itp.

    Nawet jak pominiemy osiągi, to trwałością nigdy nie dorównasz.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    19 Mar 2022, 11:21

    galakty napisał(a):Nie ma to jak dobre argumenty rodem z przedszkola, o zobacz ten ma 220 km/h na liczniku Corsa dziadka z 1.0 wolnossącym też do 140 km/h się rozbuja, po co nam auta klasy wyższej, skoro każde tyle pojedzie


    Brakuje tylko ekspertów od tabelek 0-100 z Autocentrum :D no i amatorów kuni :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Mar 2022, 11:29

    szybki napisał(a):Brakuje tylko ekspertów od tabelek 0-100 z Autocentrum no i amatorów kuni


    Nie wyskoczy z tym porównaniem, bo wolnossące 2.0 ma mniejsze cyferki w testach :ok: Zresztą jeśli chodzi o elastyczność to też jest lepsze. To można do jakiegoś 1.6 o podobnej mocy porównać, a nie do 2x większego silnika.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007