Jakie auto kupić, streszczenie.

10 Wrz 2013, 18:51

szybki z racji tego, że znam się z trzema redaktorami )samochodowymi to przy okazji testów mam okazję pojeździć fajnymi samochodami :D PT wcale nie polecam, wspomniałem o nim raz jak ktoś szukał nietuzinkowego auta za niewielkie pieniądze a już tym bardziej nie wmawiałem, że to dobre auto choć do syfu mu daleko , przez 4 miesiące przy niektórych to jestem wyjątkowo mało narzucającym się zadowolonym właścicielem.
Co nie zmienia faktu, że według mnie zakup nowego auta jest sensowny, a byłby jeszcze bardziej sensowny gdybyśmy mieli normalny rynek wtórny gdzie cena zależałaby głównie od stanu.
jigsaw podobno jesteś inżynierem a mimo to wierzysz, że długa maska jest równoznaczna z nowoczesnymi stopami stali,dodatkowymi wzmocnieniami itp. itd?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2013, 09:23

co ma długość maski do bezpieczeństwa? szczególnie do różnie położonych silników (wzdłużnie i poprzecznie) takie głupoty, że nie wiem co... a masa? większa energia potencjalna pojazdu w razie zderzenia z drzewem, rzeczywiście + No i taka sama w przypadku starych i nowych modeli niższej klasy - argument jak nie wiem co. Bardziej się trzeba martwić czy nie siedzi za Tobą ktoś gruby bez pasów.
Jesteś fanatykiem BMW i tego nie zmienimy ale wszystko w tej kwestii jest przeciw Tobie, bo tak już tacy ludzie mają, że jak BMW to fest the best i że "dwóch klas się nie da przeskoczyć". Otóż da się i nowoczesne auta klasy A są bezpieczniejsze, więc nie pisz głupot, bo widać, ze nie masz pojęcia tylko wywyższasz BMW jak zwykle.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Masz filmiki przy podobnych prędkościach i takich samych przeszkodach więc nie da się bardziej tego zobrazować przy takich samych warunkach Golf V czy byle nowszy dla Ciebie plastikowy koreańczyk już wypada lepiej i nie chodzi mi o gwaizdki (bo dziś się je przyznaje głownie za coraz nowsze systemy) tylko o PRZETRZEŃ PASAŻERSKĄ, która jest ważna do przeżycia. Zrozum to w końcu a nie tylko BMW I BMW

A jeśli jesteś dalej ślepy na to, masz dowód:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Fiesta segment B vs. Sierra segment Ddzida


Ma dużo, bo to bezpośrednia strefa zgniotu przed kabiną pasażerską. Wklejasz filmik sierra vs fiesta gdzie sierra to nie BMW, o którym rozmawiamy, ale ok. Masz rację. Co jednak się dzieje z bezwładnością? Przecież to droga hamowania decyduje o przeciążeniach działających na pasażerów wewnątrz kabiny. Co będzie gdy zderzy się fiesta z fiestą? Oba auta z krótkimi maskami i szybko kończącą się strefą zgniotu. Droga hamowania spadnie z powiedzmy 3 metrów (2 metry w sierra i 1 metr w fiesta) do 2 metrów, jak to wpłynie na opóźnienie, a więc i przeciążenia działające na pasażerów? Bardzo znacząco. Mam nadzieję, że już rozumiesz jak istotne znaczenie ma długość strefy zgniotu, skrótowo określona jako długość maski, której się czepiasz. Oczywiście nie może być tak, że kierowca jest miażdżony przez samochód podczas wypadku, ale wyhamowanie ciała człowieka z prędkości 50 km/h do zera musi chwilę trwać.

Piszemy o zderzeniach pojazd vs pojazd, tutaj masa własna ma duże znaczenie. Jak nie zgadzasz się to wykonaj prosty przykład obliczeniowy na poziomie gimnazjum korzystając z zasady zachowania energii i pędu w razie zderzenia auto o masie 1200 kg i 1500 kg, zobacz które auto przyjmie na siebie więcej energii zderzenia, o ile więcej i dlaczego. O jakiej energii potencjalnej piszesz? Bo mi się wydawało zawsze, że ciała będące w ruchu opisuje się energią kinetyczną. Jeżeli masz podstawowe braki w dziedzinie fizyki to może lepiej nie pisz głośno, że jesteś elektrotechnikiem, bo robisz antyreklamę w mojej branży (może jesteś tylko po technikum, ale i tak to chyba nie usprawiedliwia do końca Twojej indolencji).

Z BMW daj sobie spokój, bo robisz teraz jakieś osobiste odwołania do tego jakim autem jeżdżę, a nie do tego co piszę.

Nadal uważam, że przy dwóch klasach różnicy w autach wolałbym generalnie siedzieć w tym większym, zwłaszcza jak mówimy o markach, które tworzą bezpieczne i solidne samochody. Żebyś już nie płakał, że ciągle o tym BMW piszę to zmień sobie na Volvo, Saab, Mb, Audi.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Wrz 2013, 14:15

Uuuu jaki pojazd, dobrze wiem co oznacza każda energia (tutaj się pomyliłem z powodu szybkiego pisania postu :oops: ) i zasada zachowania pędu mogę Ci nawet wzory rozpisać i wyprowadzić ale po co skoro twierdzisz że jakość strefy zgniotu zależy od długości maski? Przecież wtedy nawet nie myślano o skutecznych strefach zgniotu z powodu braku materiałów. Myślisz dlaczego podczas zderzeń w nowych autach odkształcają się tylne słupki? Tam również jest rozpraszana energia, a nie tylko na długości jednego metra jaką ma maska.
Łapanie za słówka nic nie da, bo wszyscy uważają tak samo.
Co do filmiku - to jest porównanie różnych epok bezpieczeństwa a nie bmw i wiesz że nie masz racji ale bez sensu drążysz. Przestałem z BMW zmieniłem na Forda i dalej źle.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Wrz 2013, 14:59

Ale Panowie nie ma co obliczać sił, stref bo i tak stare auto przegra z nowym pod względem bezpieczeństwa. Są wyjątki ale to już pisaliśmy.

Np; zaglądamy pod maskę auta widzimy jebutne podłużnice, belkę mamy poduchy i myślimy że jesteśmy bezpieczni hmmm... z jednym małym ale nikt dawniej nie zwracał uwagi na wzmocnienie podłogi. Efekt jest taki że podłużnica składa się do pewnego momentu ale póżniej leci już cała ściana grodziowa ze słupkami a podłoga zaczyna składać się w literkę C.
Pół biedy jeżeli mówimy o autach tej samej masy i podobnej konstrukcji które walną się książkowo.
Problem pojawia się i to tak na maxa kiedy np: stare BMW RWD wpada środkiem na słup. Podłużnice nie działają, podłoga nie jest wzmocniona a tym bardziej ściana grodziowa. Silnik praktycznie od razu jest wpychany w tunel, wchodzi w niego jak w masło rozpychając się na boki, do tego ściana grodziowa przez górna część silnika jest pchana w stronę przestrzeni życia i zaczyna zmuszać auto do kształtu banana. Deska rozdzielcza przesuwa się w stronę głowy kierownika z dwóch powodów bananowa podłoga i wjazd silnika do tego nogi kierownika i pasażera zazwyczaj są miażdżone na wysokości stawów skokowych natomiast uda i kolana załatwia kolektor z jednej strony ssący a z drugiej wydechowy.
W nowym aucie nie dojdzie do tego z kilku powodów podłoga nie zegnie się do tego tunele sa wzmacniane tak żeby pchać silnik w stronę ziemi no i ścina grodziowa jest pancerna.

Widziałem udeżenie takie jak wyżej wkleiliście film z sierrą czyli ze słupem auta RWD z 2001r i auta FWD z 2008r wynika dla tego pierwszego był miazgą a w drugim jeszcze kierownik normalnie wysiadł.
Co do podłogi zwróćcie uwagę na wszystkie filmiki co sie dzieje w starych autach z podłogą i słupkami a co za tym idzie ścianą grodziową.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Wrz 2013, 15:08

Jak rzadko kiedy muszę się zgodzić z szybkim
e34 vs 960

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


od 4 minuty ekspert jasno wykłada o co chodzi.
A tutaj długa maska i masa kontra nowoczesne małe auto:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


zresztą porównajmy duże vs małe dziś:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


i kiedyś

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jigsaw dlaczego BMW i Audi stawiasz w jednej linii z Volvo, MB i Saabem, jaki te firmy mają wkład w podnoszenie bezpieczeństwa? to, że starają się równać do standardów to żadna zasługa, wszyscy to robią.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Wrz 2013, 15:32

Jasiek90 - pięknie to zobrazowałeś! :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Wrz 2013, 15:40

Ten filmik obrazuje najlepiej stare vs nowe wypadek

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Wrz 2013, 16:57

Wszystko co pisałem generalnie jest prawdą. Ogólne wnioski jak dla mnie są takie, żeby unikać starych małych aut, bo to totalna kaplica. Duże (zdrowe) starsze auto lub nowe mniejsze zapewnia minimum przyzwoitości bezpieczeństwa. Na pewno najlepiej wypadnie duże i nowoczesne. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Wrz 2013, 15:58

Właśnie nie, pomijasz fakt jak stare auto rozprowadza energię zderzenia a jak nowe, wynik na korzyść nowych jest jednoznaczny nawet jeśli stary jest znacznie większy i cięższy, między nimi nie ma porównania.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Wrz 2013, 16:04

Strefa zgniotu nadal ma dla mnie duże znaczenie, bo fizyki nie przeskoczysz i przeciążeń działających na kierowcę. Wyhamowanie ciała z 50 km/h na odcinku 1 metra, a półtorej to różnica 50%! Policz sobie jak to wpływa na wartość opóźnienia. No i nadal cięższe auto przyjmuje na siebie mniej energii. To i tak duży przełom, że auto mniejsze może oferować obecnie lepszy poziom bezpieczeństwa niż 20 letnie większe. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Wrz 2013, 20:02

jiGsaw sądząc po twoich wpisach ciebie prawa fizyki nie obowiązują bo masz BMW, crash testy to ściema, podobnie jak te wszystkie wzmocnienia w nowych autach, przecież street racerzy z Rumii często lądują w rowach i na innych autach i zabija się niewielu, to ostateczny dowód.
JDM
Początkujący
 
Posty: 93
Prawo jazdy: 27 06 1990
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Lexus
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2013, 09:17

Jak nie masz nic mądrego do napisania w kwestii przytoczonych przeze mnie argumentów lub nie rozumiesz praw fizyki, na które się powoływałem to po prostu zamilcz dzieciaku. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW