Jakie niemieckie kombi do 25 tys

27 Lut 2021, 18:40

Rozumiem że chodzi Ci o 1.8t tak?
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 59
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lut 2021, 18:46

Chyba bardziej chodzi o 1,6 mpi i Skodę Octavię II

Mati3436 napisał(a):- Młodsze auta typu Leon/Toledo tak jak kolega wyżej polecał no ale niestety trochę trzeba by było dołożyć do budżetu

Tutaj to już się musisz sam zastanowić, z drugiej strony kupujesz auto dobre pod lpg za te 25k a za co gaz założysz? i tak jakąś kase dodatkwą musisz mieć, ja polecałem Toledo 1,2 tsi już bez lpg raczej...Więc te 2500 czy ile tam możesz dołożyć do kupna auta.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 539
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2021, 18:56

Mati3436 napisał(a):- jeżeli jakiegoś vag'a do 2010 to silnik 1.8t jest chyba najmniej kłopotliwy chyba że jazda po mieście to 1.6


Przy 1.8T jeśli ma być kombi to pomijając octavię 1 (bo kupować to mając 25 to idiotyzm) najmłodszym co możesz kupić jest a4 b7 czyli max 2007 (a realnie 2005-6). To nie jest najmniej bezproblemowy silnik, ma dwumasę, turbo, masę podciśnień itd, to co każdy turbobenzyniak. Do tego co najmniej 14-15 lat na karku. Sam sobie odpowiedz jaką grupa użytkowników szuka w tym kraju audi z 1.8t a później pomyśl jak długo będziesz szukał dobrego egzemplarza. Silnik sam w sobie jest bardzo dobry, tzn. był kiedy wyjechał z fabryki, teraz to wielka niewiadoma, która jak okaże się wielką wtopą to drenuje portfel. Plus, że możesz założyć do tego lpg bo później nie znajdziesz już w miarę mocnego silnika w vag, który da taką możliwość (pomijając jakieś v6, które były produkowane troszkę dłużej ale i w większych autach). 1.6 to po prostu silnik starej konstrukcji gdzie nie ma się co zepsuć, każdy producent ma coś takiego w ofercie

Mati3436 napisał(a):- Forda Mondeo MK4 z racji wielu opinii innych ludzi to bez LPG chyba że znaleźć jakiś lepszy serwis LPG i założyć coś naprawdę dobrego


wyolbrzymiasz

Mati3436 napisał(a):- Młodsze auta typu Leon/Toledo tak jak kolega wyżej polecał no ale niestety trochę trzeba by było dołożyć do budżetu


Dokładać możesz w nieskończoność, zresztą "kolega poleca" wszystko co ma znaczek vag, 1.8tsi również się zdarzało. Kupisz sobie toledo klasy niższej niż a3 (a przypominam, że szukałeś a4) z wątpliwym tsi, do którego nie założysz lpg i nie jest kombiakiem. Więc w końcu wymyśl czego chcesz bo takie auto nie spełnia żadnego z wymagań jakie postawiłeś na początku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

27 Lut 2021, 19:02

Invi napisał(a):Dokładać możesz w nieskończoność, zresztą "kolega poleca" wszystko co ma znaczek vag, 1.8tsi również się zdarzało.

A możesz podać przykładz gdzie polecałem 1,8 tsi? Bo rozumiem że przez Twoją idiotyczną niechęć i hejt do vaga musisz na siłe szukać argumentów ale wymyślanie czegoś co nie miało miejsca to już totalna głupota.
Więc prośba żebyś pisał coś co miało miejsce w rzeczywistości.
Serio tak zazdrościsz tego że ktoś ma ochotę kupić auto z grupy vag? Na prawdę??
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 539
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2021, 19:28

Określone było od samego początku czego oczekuje tzn kombi z grupy VW do 25 tys ewentualnie jakiś liftback z dużym bagażnikiem, silnik miał być mało awaryjny oraz niezbyt drogi w utrzymaniu a zarazem nadający się do LPG. Z tego co tutaj wszyscy proponowali to polecane samochody nie są z tej grupy np Ford Mondeo, Volvo czy też Toyota. Druga kwestia silnik w skodzie 1.6 raz jest za słaby raz może być żadnych konkretów.
Mati3436
Początkujący
 
Posty: 59
Prawo jazdy: 0- 5-2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lut 2021, 19:57

demirbiras napisał(a):A możesz podać przykładz gdzie polecałem 1,8 tsi? Bo rozumiem że przez Twoją idiotyczną niechęć i hejt do vaga musisz na siłe szukać argumentów ale wymyślanie czegoś co nie miało miejsca to już totalna głupota.
Więc prośba żebyś pisał coś co miało miejsce w rzeczywistości.


Nie ośmieszaj się
https://www.forumsamochodowe.pl/audi-a5-8t-vt121555.htm?hilit=audi

Mati3436 napisał(a):Druga kwestia silnik w skodzie 1.6 raz jest za słaby raz może być żadnych konkretów.


Mamy na tym forum różne "grupy użytkowników", jedną z nich są fanatycy vag, którzy będą polecać auta tego koncernu choćby były z gufna zbudowane. Jeden kiedyś usiłował wszystkim wmówić, że seat leon II to idealne auto na każdą okazję, do miasta, na trasę, dla pięcioosobowej rodziny, dobrze, że mało jest tematów o terenówkach bo leon nadawałby się również do offroad'u. Inny, nasz ulubiony Pionuś (którego niestety już tutaj nie ma) twierdził, że ford focus 1.6/100 nadaje się do jeżdżenia za tirami natomiast golf 1.6/102 na trasie "spokojnie lata 160-170".

Każdy ma inne wymagania co do mocy i osiągów auta. 1.6 w połaczeniu z budą octavii szału nie robi i tyle. Jednemu wystarczy toczenie się, inny chce mieć możliwość wyprzedzania. Przejedź się i sam zobacz. Ogólnie to ten silnik nie jest jakimś cudem inżynierii, nie ma boskiej charakterystyki, Po prostu się nie psuje (bo nie ma co się w nim zepsuć) co na tle innych konstrukcji vag robi wrażenie. Dla porównania, auto podobnych gabarytów do octavii czyli renault megane III mając tak samo prosty i bezproblemowy silnik 1.6/110 jedzie lepiej a pali mniej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powinien zadbać o wzrok kierowca podczas jazdy samochodem?
    Zmęczenie wzroku dotyka większości z nas, codziennie serwujemy naszym oczom długie godziny przed ekranem komputera czy smartfona. Podobny wpływ na nasz wzrok ma intensywne obserwowanie drogi podczas pokonywania długiej trasy ...
    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...

  • 27 Lut 2021, 20:19

    Autorze tematu, octavia z 1.6 jest przez wszystkich opisana w podobny sposób. Czego więcej oczekujesz? Kilka opinii, dane z użytkowania,mało ?
    sisinho17
    Początkujący
     
    Posty: 104
    Przebieg/rok: 21tys. km
    Auto: Octavia II
    Silnik: 1.6 mpi
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi

    27 Lut 2021, 20:34

    Czyli tak jak było na początku wybór między Octavia 1.6 a audi a4 B7 1.8t bo żadnych innych modeli z grupy vag'a ani silników nikt nie polecił no oprócz kolegi co zaproponował nowszy samochód
    Mati3436
    Początkujący
     
    Posty: 59
    Prawo jazdy: 0- 5-2015
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.6 102KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    27 Lut 2021, 20:42

    nic innego z grupy vag nawet w najmniejszym stopniu nie spełnia wymagań (a a4 b7 1.8t wymagania pt. niskie koszty utrzymania w sumie średnio)
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    27 Lut 2021, 21:07

    No wiadomo że a4 z 1.8t nie jest rewelacja pod względem niskich kosztów utrzymania ale jeżeli nic oprócz 1.6 w Octavii nie jest zbyt dobrym wyborem to można rozważyć i taka opcję. W zasadzie w audi pomijając koszty związane z zawieszeniem doszłyby koszt regeneracji turbiny jeżeli byłaby taka potrzeba oraz zwiększony koszt rozrządu myślę tu o tym łańcuszku no ale łańcuszek to też nie jest tak że wymiana co wymianę rozrządu
    No i jeszcze koszt dwumasy w razie wymiany bo o tym zapomniałem dodać, ale z tego co wiem to w benzynie jest ona dużo wytrzymalsza niż w dieslu to chyba tak szybko nie będzie trzeba wymieniać
    Ostatnio edytowany przez Mati3436, 27 Lut 2021, 22:41, edytowano w sumie 1 raz
    Mati3436
    Początkujący
     
    Posty: 59
    Prawo jazdy: 0- 5-2015
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: VW Golf IV
    Silnik: 1.6 102KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    27 Lut 2021, 21:13

    Nie kupujcie Vagów.. ludzie..
    --------------------
    https://awakeforkids.pl/
    ______________
    fate
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 726
    Miejscowość: krs/wwa
    Prawo jazdy: 0- 0-2007
    Przebieg/rok: 13tys. km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    27 Lut 2021, 22:57

    Mati3436, sprawa jest prosta 1,6 i 1,8T to dobre opcje pod lpg ale nie tylko bo jest w Audi jeszcze 2,4/177 np C6 albo 2,8 w C5 (zalezy jak to tam z budżetem wygląda) - tam tez były kombi.
    Ja polecam Toledo jako auto z grupy vag bo o takim jest mowa w tym temacie i takie które nie będzie drenować kieszeni, tak jak Audi czy Ford, to są auta wyższej klasy, z większymi nalotami, a 1,2 tsi nawet dumasy nie ma.
    Pytanie wobec tego akademickie w które auto więcej się włozy na przestrzeni 2-3 lat w kilkunastoletnie auto klasy średniej typu A4 czy Mondeo, bardziej skomplikowane z 3x większym przebiegiem
    Czy z salonu PL, kilkulatka segmentu B+ pt Toledo nawet z TSI?
    A tak aprop 1,8T w A4 B7 cierpi na masowe pękanie głowic, można poczytać więc poza typowymi usterkami warto mieć to na uwadze, może to kwestia kiepskiej instalacji lpg...

    I teraz owszem Toledo nie spełnia opcji że "kąbi" i że pod lpg, ale ... Kombi to też Fabia także tego.. a samo 1,2 tsi jakieś super pokłady paliwa spalać nie będzie
    więc jak to ma być kombi obojętnie jakie i silnik tylko pod lpg, to tematu Toledo nie było.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 539
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    28 Lut 2021, 15:19

    Uspokójcie się. Powstały 4 strony niepotrzebnej dyskusji, a wszystko można było zawrzeć w kilku zdaniach:
    - trzeba się pogodzić z tym, że budżet jest taki, a nie inny, przez co trójkąt potrzeb świeży rocznik - normalna jazda - LPG w vagu nie bardzo się spina;
    - Toledo to nie kombi (wiem, liftback też jest brany pod uwagę), ale nie ma silników dobrych pod LPG, więc nie spełnia wymagań jakkolwiek byś nie stawał na głowie;
    - z silnikami "nie gazu" (z wtryskiem wielopunktowym, nie bezpośrednim) jest różnie. Teoretycznie się nie poleca, bo nie jest to rozwiązanie bezobsługowe hurr durr. Ze swojego doświadczenia z niegazowalnym sinikiem (wymiana szklanek zaworowych, aby był poprawny luz) mogę powiedzieć tyle, że to bardzo demonizowane rozwiązanie. Wprawdzie auto z tym rozwiązaniem mam od dosć niedawna, ale z rozmowy z poprzednim właścicielem wiadomo mi, że zaraz po zakupie profilaktycznie wymieniono te szklanki i zamontowano gaz. Po ponad 3 latach i ok 40kkm wszystko nadal działa bez zarzutu.

    Moja rada - odwiedź dobrego gazownika, podpytaj, poszperaj na forach o LPG. Tutaj za dużo rabinów :ok:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13703
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    04 Mar 2021, 15:24

    Invi napisał(a):że seat leon II to idealne auto na każdą okazję, do miasta, na trasę, dla pięcioosobowej rodziny

    Oczywiscie ze tak :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1274
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna