Jakiej marki minivan?

19 Sie 2022, 07:32

Obecnie jeżdżę prawie 22 letnim Scenic I. Mam chory kregosłup dlatego wolę fotel nieco podwyższony. Autem tym jeżdżę już przeszło 6 lat. Wbrew opiniom o padającej elektryce w tych samochodach i innych mankamentach to auto nad wyraz dobrze mi się sprawuje. Przez te sześć lat mało co w niego włożyłem. A uto jest z 2001r. Szkoda mi się z nim roztać. Ale też wiecznie nie będę nim jeździł. :roll: Parę groszy się odłożyło i rozglądam się za jakimś nowszym autem. Takim żeby miał wyższe fotele zarówno z przodu jak i z tyłu. Myślę o jakimś minivanie. I właśnie co Byście mi polecili? Scenica III nie chcę . Ponoć mają dużą awaryjność? Zastanawiam się nad Fordem C-Max benzyna albo diesel. A może Macie jakąś inną propozycję? Auto ma być wygodne i jak najmniej awaryjne.
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

19 Sie 2022, 08:49

Dużo jeździsz samochodem? To są dłuższe trasy czy raczej miasto?
Będziesz jeździł sam czy miniVAN jest wyborem z racji rodziny i przestrzeni?
Jaki masz budżet na auto?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

19 Sie 2022, 09:17

Różnie to bywa. Raz więcej raz mniej. Ważne by zarówno z przodu jak i z tyłu siedziało się wyżej prawie jak w ciężarówce.
Ile kasy? Powiedzmy 35-37 tysi.
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

19 Sie 2022, 09:31

Bejo napisał(a):Ważne by zarówno z przodu jak i z tyłu siedziało się wyżej prawie jak w ciężarówce.
Nie ma takich VANów, a wsiadanie do ciężarówki nie jest wygodne :)

Z dużych wygodnych VANów to np. Chrysler T&C, Toyota Sienna, Honda Odyssey. Tam faktycznie siedzisz wysoko i masz dużo miejsca. Silniki tylko benzynowe no i spalanie spore jednak komfort nieporównywalny do obecnego mini VANa.

Co do mini VANów w miarę bezawaryjnych to w tym budżecie możesz zerknąć na Toyotę Verso z silnikiem 1.8 Valvematic
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

19 Sie 2022, 10:09

No może z tą ciężarówką to przesadziłem! Chodzi mi o coś pokroju Renault Scenic , Ford C-Max. Bądź inny minivan temu podobny. Załóżmy gdybym wybrał C-maxa to jaki silnik by był jak najdłużej bezawaryjny? Diesel czy jednak benzyna? Jak diesel to raczej 2,0 niż 1,6 ? Natomiast jak benzyna to 1,6 150KM?
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

21 Sie 2022, 06:46

Jak już wspomniałem wcześniej że obecnie jeżdżę Scenic I z 2001r. 1,6 benzyna , 106KM. Auto kupiłem sześć lat temu. Co prawda nie mam z nim problemów ale czas rozgladnąć się za czymś nowszym. To już jest 21letnie auto. Chciałbym coś podobnego. Głównie jeżdżę po mieście. Dłuższe trasy do 50km i jeden raz w roku nad morze , czterysta parę kilometrów w jedną stronę. Myślalem nad Fordem C- Max po lifcie. Po mieście to raczej benzyniak. I tutaj z tego co wyczytałem C-Max w benzyniaku ma trzy silniki 999cm3 125KM , 1498cm3 150KM i 1596cm3 150KM. Jeden z handlarzy powiedział mi bym absolutnie nie pchał się w silnik EcoBoost 150KM bo bardzo tego pożałuję! Bardzo awaryjne są te silniki! Wspomniał coś o silniku 125KM ale tym starszym . Nie wiem czy akurat chodzi o tego EcoBoost 999cm3 ? No i te sprzęgło dwumasa . Nie wiem czy we wszystkich rodzajach silników jest ono stosowane? Z kolei diesel na miasto to dobry pomysł? A może jakiś inny fajny minivan? Możecie coś podpowiedzieć?
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

21 Sie 2022, 07:05

Wspomniał coś o silniku 125KM ale tym starszym . Nie wiem czy akurat chodzi o tego EcoBoost 999cm3 ?


1.6/125ps
Generalnie trochę racji gość ma bo kiedy coś padnie w EB to biorąc pod uwagę koszty serwisu względem starego scenica to możesz spaść z fotela

A może jakiś inny fajny minivan? Możecie coś podpowiedzieć?


Ja bym szukał tego cmax 1.6/120, zafiry 1.4T lub 1.8, ewentualnie toyoty verso
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Sie 2022, 07:55

Nie bardzo rozumiem z tym cmax 1.6/120 . Czy to chodzi o Forda Cmax 1.6 120CV GPL Titanum?
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

21 Sie 2022, 08:44

Literówka, 125, coś takiego
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Sie 2022, 09:37

Z tym C-Maxem jest nieco problem. Więcej jeżdżę po mieście jak po trasie. Więc raczej benzyniak. Z kolei auto ładniej wygląda po lifcie. Przód, kokpit, większy wyswietlacz nawigacji. I teraz pytanie . Czy te silniki 1.6 125KM są też montowane w wersjach po lifcie? Czyli po 2014r ? Jest różnica? Chodzi o wyświetlacz nawigacji. Przed liftem prawie niewidoczny.
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

21 Sie 2022, 12:40

Żeby mieć "co się podoba" to trzeba mieć na to pieniądze. cmax z benzyniakiem po fl i w dobrym stanie nie kosztuje 35-37
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Sie 2022, 10:12

Cieżko jest znaleźć takie auto jakie by się chciało. To prawda! Zależy to od zasobu portfela. Ja szukam w Polsce brat szuka w Niemczech. W Niemczech byłoby taniej o zarobek handlarza. :) Ale i tam ciężko jest znaleźć coś konkretnego. Przeważają diesle. C-max przeszedł lift w 2014r ale egzemplarze z dużą nawigacją pojawiły się dopiero w samochodach z 2015r. Mała nawigacja jest chyba raczej na sztukę! Niedość że mały wyświetlacz to jeszcze usytuowany w głębi obudowy. Nie wiem ile w tym prawdy? Odradzono mi stanowczo kupno samochodu z silnikiem EcoBoost 1.6 150KM ! Nie wiem czy podzielacie to zdanie? Są jeszcze benzyniaki EcoBoost 1.0 125KM. Nie wiem jak te silniki? Są też w tym roczniku benzyniaki 1.6 125KM ale bardzo ciężko jest trafić taki egzemplarz. Co do diesli. U nas trafiają się ale z dużym przebiegiem. Z kolei w Niemczech (Bawaria) trafiają się roczniki 2015 po lifcie ale z małą nawigacją.
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

23 Sie 2022, 11:44

Bejo napisał(a):W Niemczech byłoby taniej o zarobek handlarza.


Ale ty nie kupisz auta w miejscu takim jak handlarz, nie zapłacisz tyle co handlarz a do tego transport wyjdzie cię drożej.

Nie szukasz jakiegoś unikatu tylko prostego, rodzinnego auta, nie widzę sensu robienia tego w innym kraju i to jeszcze takim, gdzie zadbane auta są droższe niż u nas a po przyjeździe musisz wyłożyć dodatkową kasę na opłaty, przeglądy + świeże ubezpieczenie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Sie 2022, 13:18

W Niemczech C-max 2015r po lifcie z małym przebiegiem kosztuje 8- 10 tys Euro. U nas w tej cenie można kupić to auto ale z dużym przebiegiem. Z małym trzeba wyłożyć ponad 50tys zł.
Bejo
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 0

23 Sie 2022, 13:31

Aż sobie sprawdziłem co tam niemieckie portale oferują :mrgreen:
Cmax z 2015 z benzyniakiem pod maską to przedział 9-18k, gdzie poniżej 10 masz kilka sztuk na cały kraj z 1.0eb
Także powodzenia z kupnem czegoś "z małym przebiegiem" za 8-10. Przypominam tylko, że przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem stanu auta a sprowadzenie i zarejestrowanie kosztuje
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km