Jazda z płynem poniżej minimum

02 Mar 2019, 18:30

Witam,
Jakieś 2 tygodnie temu dolewałem płynu do spryskiwaczy i zauważyłem, że płyn chłodniczy jest ok. 2-3cm poniżej minimum. Nie wiem ile czasu tak jeździłem. Czy mogło się coś stać z silnikiem? Różnic żadnych nie zauważyłem.
Płyn oczywiście uzupełniłem do odpowiedniej wartości lecz po kilku dniach znowu zauważyłem spadek. Obecnie jest może 1mm pod minimum a jutro mam do zrobienia trasę ok. 100km. Czy mogę tak jechać?
Czy może być to spowodowane przez pompę wody? Nie była już wymieniana długi okres czasu (ok. 7 lat). W tygodniu jestem umówiony z mechanikiem na wymianę rozrządu wraz z pompą wody. Jeśli jest to pompa to byłyby jeszcze jakieś inne objawy wskazujące na nią?
Filipp25
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

02 Mar 2019, 19:44

Jak nie zagotowało silnika to nie stało sie nic, to jeszcze nie tragedia jak 2/3 cm poniżej minmum. Ale dolać trzeba.. Jechać możesz, ale miej płyn na dolaniu i sprawdź podczas trasy czy nie ucieka więcej i sprawdź czy na węzach gumowych nie ma nigdzie pocenia sie, obok pompy wody, czy zbiorniczka.
gber44
 

02 Mar 2019, 19:55

Co to za auto masz i z jakim motorem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Mar 2019, 20:50

Auto to Alfa 156 1.9 JTD
Wybrałem się jeszcze dzisiaj do sklepu i dolałem trochę płynu. Uciekać pewnie będzie bo już dwa razy było dolewane. Porobiłem zdjęcia do porównania ubytków.
Wyczytałem też, że ubytek płynu może być przyczyną uszczelki pod głowicą. Jeżeli nic nie dymi to znaczy, że jest wszystko ok?
Filipp25
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Nie mam

03 Mar 2019, 00:15

Nie dolewaj płynu na gorącym silniku! Może pęknąć głowica lub blok, gdy są aluminiowe.
aGradory
 

03 Kwi 2019, 10:18

aż takie skutki mogą być ?
hopusek
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 20
Auto: Audi A3 8P