Kable wysokiego napięcia NGK vs. MOPAR do Chrysler Grand Voyager 3.3

Kable wysokiego napięcia NGK vs. MOPAR do Chrysler Grand Voyager 3.3

31 Maj 2017, 15:21

Porównanie kabli wysokiego napięcia i problem z jednym z nich do silnika 3.3 montowanego głównie w samochodach Chrysler Grand Voyager.

Jeden kabel WN od świec podczas zdejmowania ze świecy zszedł i na świecy zostało jego mocowanie jak widać na poniższym zdjęciu (ten mały element który leży osobno). Od razu wyprzedzę pytania i powiem, że kabel zdejmowany był łapiąc za tą gumową osłonę w połowie jej wysokości czyli dokładnie tam gdzie jest mocowanie świecy (czyli prawidłowo).
Image
Teraz pytanie czy ja mam takiego pecha czy to NGK robi tak kiepskiej jakości materiały?
Dodam jesz że znalazłem stare kable firmy MOPAR i zaglądając do środka z ciekawości przyjrzałem się grubości przewodu którym płynie napięcie. Co mnie zdziwiło to to że w NGK ten przewód ma mniejszy przekrój o więcej niż połowę chociaż sam przewód gumowy patrząc na jego grubość zewnętrzną jest praktycznie taki sam.
Zobaczcie zresztą sami na poniższym zdjęciu.
Image
Co o tym sądzicie? Czyżby NGK aż tak poleciało w dół z jakością?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4619
Zdjęcia: 11018
Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Kable wysokiego napięcia NGK vs. MOPAR do Chrysler Grand Voyager 3.3

06 Cze 2017, 10:40

Nie wygląda to za ciekawie ;/

Generalnie o kablach nie słyszałem ale o świecach że występują podróbki w NGK już tak. Czytałem trochę w necie informacji i np. spory problem mieli ze świecami użytkownicy skuterów którym potrafiły się one urwać przy dokręcaniu :(

Kolejna sprawa to świece żarowe i tu też słyszałem że odradzają ich montaż. Rozmawiałem ostatnio z osobą która prowadzi warsztat i powiedziała że często się zdarza przy wymianie świec żarowych że właśnie one nie wytrzymują. Ciekawostka jest taka że te świece były zamontowane w samochodzie przez 1,5 roku po czym jedna padła i trzeba było ją wymienić (przy montażu zastosowana pasta ceramiczna) robił to ten sam warsztat co wcześniej wymieniał te świece i co? Urwała się przy próbie odkręcenia.
Klient miał do wyboru jeszcze innej marki świece ale te były najtańsze i stwierdził że jednak te chociaż znał sytuację i otrzymał informację o tym że mogą wystąpić później problemy tego typu.

Wracając do tematu kabli zastanawiam się czy w tym przypadku kable NGK nie mają większego oporu skoro ich rdzeń jest tak cienki i czy przez to np. świeca może mniej wydajniej pracować?
Jak wiadomo im cieńszy kabel tym większy opór na tej samej długości.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6788
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak prawidłowo zamontować światła do jazdy dziennej (DRL)? Jak prawidłowo zamontować światła do jazdy dziennej (DRL)?
    Światła do jazdy dziennej w skrócie DRL (Daytime Running Lights) to światła które jak sama nazwa wskazuje służą do jazdy w ciągu dnia. Takich świateł można używać w ciągu dnia jako alternatywę dla świateł mijania. ...
    Ekologiczny samochód – to może się opłacić Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...

  •