Kia Sportage 2.0td 1997

18 Cze 2010, 16:04

Witam ,mam taki problem z moją kijanką:jak ruszam coś chrobocze dość głośno w lewym kole,napęd przedni jest odłączony,wygląda to tak ,ruszam-chrobocze-zwalniam i czuję jak puszcza sprzęgiełko , takie tąpnięcie,pużniej jest dobrze do następnego wyłączenia silnika.Tak mnie to denerwowało ,że zdemontowałem piastę wyjąłem zębatkę i założyłem samą obudowę.Chciałbym jednak żeby to działało poprawnie ,co moze być przyczyną ,zębatki wyglądają dobrze.Układ mechaniczny.To moje pierwsze auto terenowe.Proszę o pomoc.
arkowi
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Oława

19 Cze 2010, 23:46

Jak spojrzysz na sprzęgiełko i zobaczysz, że w okolicach śrub mocujących ma ono wytłoczone dwa "półksiężyce" to na pewno jest to sprzęgiełko podciśnieniowe. Jeśli nie ma "półksiężyców" - znaczy się jest to mechaniczny automat. A jeśli jest pokrętło - manual.

Jeśli coś chrupie w przednim kole przy ruszaniu - czy też jeździe, to trzeba z tym porządek zrobić. Rozebrać i obejrzeć. A potem wymienić:
1. sprzęgiełka na manualne AVM (jak ma być szybko i po taniości) lub WARN (jak się nie śpieszy i mamy wujka w USA);
2. łożysko igiełkowe prowadzące półoś w piaście;
3. uszczelniacze;
4. przegub - jeśli będzie kiał on wydarty czop współpracujący z łożyskiem igiełkowym.

Potem pozostaje cieszyć się jazdą i co mniej więcej rok dokonywać profilaktycznych wymian elementów wymienionych w punktach 2 i 3 .
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles
    Volkswagen of America wprowadza na rynek jeden z najbardziej efektywnych samochodów na świecie: nową Jettę Hybrid. Za napęd odpowiedzialne jest oszczędne i przyjazne dla środowiska połączenie nowoczesnego silnika benzynowego ...