Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

25 Sty 2015, 18:24

Civic VI:
[link wygasł]

Pug 307:
[link wygasł]
[link wygasł]

Astra G:
[link wygasł]
[link wygasł]
[link wygasł] (powiedzmy, że można zaszaleć 8) )

Focus Mk1:
[link wygasł] (pewnie za tani?)

Corolla E11:
[link wygasł]

Jak się zapatrujecie na te egzemplarze?
SchoolBoyQ
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 01 Cze 2014, 19:36
Auto: Nie mam

Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

25 Sty 2015, 19:20

Astra 1.6 16v to olejożłop. Poza tym tanie są.
Focus śmiech na sali z tą ceną.
Na 307 1.4 szkoda kasy..
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

28 Sty 2015, 23:40

I jeszcze taka Elantra do oceny. Jutro przedzwonię i umowie się na oglądanie, ale chciałbym się dowiedzieć, czy widzicie coś złego w niej? Te otarcia parkingowe chyba łatwe do zrobienia, a będzie łatwiej negocjować upust ceny...

[link wygasł]
SchoolBoyQ
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 01 Cze 2014, 19:36
Auto: Nie mam

Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

29 Sty 2015, 06:12

Bardzo ładna i jeszcze z 1ręki :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

29 Sty 2015, 11:09

Szkoda że nie 2.0 ale 1.6 też wystarcza
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

29 Sty 2015, 19:23

fajna sztuka w dobrej cenie :yes:
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14217
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dla posiadaczy Outlandera pierwszej i drugiej generacji Dla posiadaczy Outlandera pierwszej i drugiej generacji
    Polski oddział Mitsubishi opracował program umożliwiający zakup nowego modelu Mitsubishi Outlander 2013 w niezwykle korzystnych warunkach posiadaczom Outlandera poprzednich generacji. Lojalni klienci otrzymają bezpłatnie ...
    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3 Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

  • Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Lut 2015, 20:43

    Właściciele Elantry wyjechali na wakacje - mam jeszcze kilka dni na szukanie alternatywy, ale bankowo obejrze, bo przez telefon też brzmiało ok :ok:

    Ocenicie tego Accorda w LPG?
    [link wygasł]
    SchoolBoyQ
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 01 Cze 2014, 19:36
    Auto: Nie mam

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Lut 2015, 20:51

    jak dla mnie wygląda ładnie ale ja osobiście miałbym obawy do LPG w Hondzie
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14217
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Lut 2015, 21:07

    dzida napisał(a):jak dla mnie wygląda ładnie ale ja osobiście miałbym obawy do LPG w Hondzie


    Ze wstępnego wywiadu wynika, że akurat te silniki lubią LPG :ok:
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1323
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: brak

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Lut 2015, 21:10

    Troche czasu już jeżdzi na gazie więc może nie być ciekawie.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Lut 2015, 21:11

    ja słyszałem o miękkich gniazdach zaworowych w Accordach
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14217
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    08 Lut 2015, 20:17

    [link wygasł]

    Jadę jutro obejrzeć tę Elantrę :) . Biorę ze sobą 'konsultanta' i planuje zajrzeć na stację diagnostyczną. Jakieś ostatnie porady, na co zwrócić dokładniej uwagę? :)
    SchoolBoyQ
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 01 Cze 2014, 19:36
    Auto: Nie mam

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    08 Lut 2015, 21:16

    SchoolBoyQ napisał(a):Jakieś ostatnie porady, na co zwrócić dokładniej uwagę? :)


    - czy kierownica się kręci
    - czy opony się są okrągłe
    - czy jest w aucie silnik
    - czy to aby na pewno nie zamaskowana Multipla :mrgreen:

    A tak na poważnie. Sprawdź czy silnik zimny. Jak ciepły to już lampka ostrzegawcza. Na zimnym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, niech druga osoba odpali auto. Jak zacznie kopcić ze zbiorniczka a dymek będzie miał zapach spalin - uszczelka pod głowicą. Sprawdź tak w ogóle co znajduje się pod korkiem wlewu oleju - jak maź biało - żółta maź przypominająca majonez to albo ktoś robi krótkie odcinki autem (moja babcia jak sprzedawała Ibizę tak miała, jednego pacjenta wyj**ałem na zbity pysk z podwórka bo zaczął się burzyć, że to uszczelka pod głowicą :mrgreen: ). Ale właśnie druga opcja to wydmuchana uszczelka.

    Poza tym, co ja ci będę pisał. To krótka instrukcja która krąży po necie, tę akurat zabrałem z forum Mitsumaniaki:

    1 Nadwozie
    1.1 Dokładnie należy sprawdzić spasowanie poszczególnych części, zwłaszcza szczeliny miedzy błotnikami a pokrywą silnika oraz między tylnymi słupkami a pokrywą bagażnika; analogicznie zderzaki, przedni pas, drzwi boczne, reflektory i kierunkowskazy – wszelkie nierówności szczelin, nacieki lakieru, mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.2 Drobne zarysowania, zwłaszcza na krawędziach zderzaków czy pod klamkami, świadczą raczej na korzyść auta – że właściciel nie „odpicował” go na sprzedaż
    1.3 Wszystkie drzwi powinny się lekko otwierać i zamykać
    1.4 Kod na szybach zawiera informację o dacie produkcji – powinna być zgodna z tym, co w dowodzie, choć ew. wymiana szyby mogła być spowodowana np. włamaniem do auta
    1.5 W komorze silnika trzeba dobrze obejrzeć przedni pas i końcówki podłużnic (lub wózka) – spawy, nacieki, śruby pomalowane w kolorze nadwozia (choć to nie dotyczy wszystkich aut), mogą świadczyć o naprawach blacharskich
    1.6 W bagażniku należy obejrzeć podłogę pod wykładziną – po uderzeniu w tył, podłogi nie da się wyprostować idealnie, zawsze zostaną jakieś klepane załamania
    1.7 Nadkola, progi, dolne części drzwi i klap mogą być ogniskami korozji – trzeba te miejsca dokładnie obejrzeć
    1.8 Hak jest przydatnym elementem wyposażenia, ale jego posiadanie może świadczyć o nadwyrężaniu podwozia i silnika ciężkimi przyczepami – trzeba dokładnie obejrzeć, czy był używany. To widać po głowicy.


    2 Podwozie
    2.1 Nie powinno być jakichkolwiek wycieków – jedynie w upalne dni, przy włączonej klimatyzacji może z auta kapać woda (skropliny z parownika)
    2.2 Tłumik nie powinien być skorodowany i przyczepiony do podwozia drutami
    2.3 Ślady korozji na elementach podwozia i układu wydechowego mogą świadczyć o długim postoju samochodu, co źle wróży na przyszłość
    2.4 Każdy narożnik auta po silnym dociśnięciu powinien się ugiąć i wrócić natychmiast do poprzedniej wysokości, bez dodatkowego bujnięcia. Test zawieszenia hydraulicznego jest opisany tutaj.
    2.5 Opony – ich zużycie, zwłaszcza niesymetryczne, świadczą o długotrwałej jeździe z uszkodzonym zawieszeniem (luzy, zużyte amortyzatory)
    2.6 Dobre, drogie opony mogą świadczyć o dużej dbałości właściciela o samochód


    3 Silnik
    3.1 Test silnika benzynowego
    3.1.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
    3.1.2 Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
    3.1.3 Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy – niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów
    3.2 Test silnika wysokoprężnego
    3.2.1 Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
    3.2.2 Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy
    3.2.3 Praca turbiny (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna – świsty i gwizdy świadczą o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny
    3.2.4 Dobrze jest umówić się w jakimś warsztacie na sprawdzenie kompresji
    3.3 Ogólny wygląd – czy są jakieś wycieki oleju
    3.4 Komora silnika – czysta może wskazywać na niedawne mycie, co może mieć na celu chęć ukrycia wycieków
    3.5 Komora silnika – wszelkie nieoryginalne kable, złączki, króćce z opaskami łączące rury układu chłodzenia, mogą świadczyć o kiepskim serwisowaniu i źle zwiastować na przyszłość
    3.6 Uwaga – w komorze silnika może być gdzieś naklejka (lub karteczka przyczepiona do jakiegoś kabla czy rurki opaską) informująca o ostatniej wymianie oleju – warto porównać wpisany tam przebieg z przebiegiem aktualnym…
    3.7 Poziomy: oleju, płynu chłodzącego, oleju hamulcowego, oleju układu wspomagania powinny być w normie
    3.8 Olej – powinien być czysty i klarowny (w dieslu może być czarny), bez zapachu paliwa, po roztarciu między palcami nie powinien się zerwać film olejowy (opuszki palców nie powinny się zetknąć „na sucho”
    3.9 Uruchamianie – czy zapala łatwo, czy z trudem po długim kręceniu, czy rozrusznik pracuje głośno, czy cicho
    3.10 Praca - cicho, czy głośno, czy słychać jakieś niepokojące dźwięki, szum łożyska, stuki
    3.11 Po rozgrzaniu do włączenia wentylatora w zbiorniku wyrównawczym nie mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza – podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika
    3.12 Przy pracującym silniku trzeba skręcić maksymalnie koła w prawo i w lewo – głośna praca pompy wspomagania przy skrajnych położeniach kół świadczy o jej zużyciu


    4 Wnętrze
    4.1 Wewnątrz auta należy sprawdzić stan koła kierownicy (zbyt nowe przy dużym przebiegu może świadczyć o kombinacji właściciela, podobnie jak stare i zniszczone koło i mieszek lewarka skrzyni biegów przy autach o podejrzanie niskim przebiegu)
    4.2 Jakość i stan tapicerki, zwłaszcza wykładziny w okolicach pedałów, jest trudnym do odmłodzenia świadkiem przebiegu auta
    4.3 Nie polecam kupowania auta po palaczu – smród jest w zasadzie niemożliwy do usunięcia – trzeba sprawdzić popielniczkę
    4.4 Po przekręceniu kluczyka należy sprawdzić kontrolki – czy gaśnie kontrolka airbagów, ABS, silnika (o ile występują). Np. brak kontrolki ABS w aucie, które ABS posiada, może świadczyć o niesprawnym ww. układzie i chęci zatajenia tego faktu przez właściciela poprzez odłączenie kontrolki
    4.5 Kontrola ładowania powinna się zapalić po przekręceniu kluczyka i zgasnąć po uruchomieniu silnika – inny stan może świadczyć o uszkodzeniu alternatora
    4.6 Wytarta, brudna i pozadzierana tapicerka bagażnika (lub/i podsufitka) mogą świadczyć o przeciążaniu auta
    4.7 Trzeba sprawdzić wszystkie przyciski, urządzenia, oświetlenie
    4.8 Klimatyzacja – sprawna, po włączeniu przyciskiem, powinna podnieść lekko obroty silnika. W komorze silnika trzeba poszukać osuszacza – w „oczku” powinno być widać przepływ czynnika. Piana świadczy o zbyt niskim poziomie czynnika – do sprawdzenia i uzupełnienia w serwisie klimatyzacji. Można też spojrzeć na sprężarkę – przy włączonej klimatyzacji obraca się także zewnętrzna tarcza na jej kole pasowym.


    5 Dokumenty
    5.1 Dowód rejestracyjny:
    5.1.1 Zgodność numerów, zwłaszcza nr nadwozia
    5.1.2 Termin ubezpieczenia
    5.1.3 Termin badań
    5.1.4 Ew. współwłaściciele, zastawy bankowe
    5.2 Książka serwisowa
    5.3 Książka pojazdu (czerwona; dot. aut rejestrowanych po raz pierwszy w Polsce po 01.05.2000)
    5.4 Trzeba sprawdzić czy w polisie AC są adnotacje o wypłaconych odszkodowaniach
    5.5 Dokumenty celne oraz oryginalne dokumenty – dot. aut sprowadzonych
    5.6 Nr ORGA i jego zgodność z rokiem produkcji/pierwszej rejestracji
    5.7 Ew. faktury za naprawy, części – co i kiedy było zrobione, przy jakim przebiegu

    6 Jazda próbna
    6.1 Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami – blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
    6.2 Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego – jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
    6.3 Podczas ruszania nie powinno nic stukać – stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
    6.4 Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
    6.5 Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym – to prosty test jego sprawności
    6.6 Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne – równomiernie i bez szarpnięć
    6.7 Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
    6.8 Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
    6.9 Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
    6.10 „Pływanie” auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
    6.11 Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
    6.12 Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
    6.13 Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
    6.14 Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
    6.15 Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę – auto nie może zmienić kierunku jazdy
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1323
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: brak

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    02 Mar 2015, 23:38

    Trzy Astry i 2 Civy do zerknięcia...
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł]

    Skad takie roznice w cenach tych Astr? :D
    SchoolBoyQ
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 01 Cze 2014, 19:36
    Auto: Nie mam

    Re: Kilka linków do oceny [benz. kompakt, 5-10k]

    03 Mar 2015, 06:22

    1.Dostała z przodu i troche niska cena.
    2.Brak zdjęć lewej strony ale wygląda ładnie i z dobrym silnikiem.
    3.Jakaś wieloodcieniowa mi sie wydaje.
    4.Bardzo ładna ale zastanawia mnie ta niska cena.
    5.Od handlarza za 3800zł to ile za nią dał? 2500zł? Odpuść..
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      S2020005