Kilkuletnie auto w kwocie około 100k

26 Sty 2025, 13:04

Hejka,

[będzie to długi temat bo napiszę go ze szczegółami - sorki]

Planuję rozstać się z moim lexusem ct200h kupionym 1.5 roku temu. Wtedy byłem zafiksowany hybrydami i do dzisiaj uważam, że te japońskie silniki są genialne i prawdopodobnie kolejne auto też z nim będzie, ale jako że zmieniają się moje priorytety to potrzebuje innego, a rynku nie znam kompletnie stąd ten temat.

Otóż może zacznę od tego co NIE podoba mi się w moim aktualnym aucie aby łatwiej było można mi pomóc w wyborze kolejnego.

- za mały bagażnik
- wolałbym jakby był dłuższy (max 4.8m) i miał więcej koni,
- za niski (zarówno od asfaltu jak i wewnątrz - te 2-3 cm więcej byłyby zbawienne),
- brak carplay, brak auto holda i tych innych przydatnych bajerów.

Co do silnika nie mam co się przyczepić. Najlepszy jakim jeździłem jeśli chodzi o brak awaryjności i spalanie i coś takiego chciałbym w kolejnym.

Oczywiście ktoś może powiedzieć że trzeba było kupić innego, ale to wszystko dopiero wyszło w praniu podczas jego codziennego użytkowania :D

Moim priorytetem jest:
- mała awaryjność
- minimum 170 koni
- ogólnie trochę większy niż lexus
- raczej nie chcę SUVa (chyba że są jakieś warte uwagi)

Jako że jeździłem lexusem to spojrzałem na toyote i to co móglbym brać to np. toyote corollę w kombi. Spełnia większość warunków jak prawie 200 koni, większy bagażnik, dłuższy (ma prawie 4.7m) itp. Nadal byłaby to hybryda, ale NIE zamykam się na desiela. Planuje jeździć autem do Hiszpanii przynajmniej 4 razy w roku więc ropniak nie byłby złym wyborem. Tutaj niestety nie mam kompletnie pojęcia co. Fajnie byłoby jeździć np. audi albo mercem ale czy za 100k znajdzie się przyzwoite kilkuletnie auto z mało awaryjnym silnikiem? Nie chcę mieć złomu do którego trzeba dolewać 1litr oleju co 1k km "bo ten typ tak ma". Nie dziękuję.

Raczej nie chcę benzyny bo jednak zależy mi na małym spalaniu a to spełnia tylko desiel lub hybryda.

Także prosiłbym o jakieś dobre propozycje w tej cenie i spełniające moje wymagania.

EDIT: Porównuje wysokość corolli i lexusa i wygląda jakby lexus był wyższy o 2 cm.. nie chce mi się w to wierzyć. W lexusie jest mało miejsca to co dopiero w toyocie :unsure:
Ostatnio edytowany przez IzaakNiuton 26 Sty 2025, 14:16, edytowano w sumie 5 razy
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Sty 2025, 13:08

Jak nie chcesz zimnego prysznica po ct200 to lepiej odpuść diesla. Zainteresuj się corollką może 2,0h. Delikatne wyciszenie i będzie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sty 2025, 13:15

szybki napisał(a):Jak nie chcesz zimnego prysznica po ct200

Generalnie nigdy nie byłem fanem desiela i nigdy takowym nie jeździłem osobiście. Aż taka różnica jest? Co do Corolli to aktualnie jest mój faworyt, ale nie chcę się zamykać na jeden model.
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Sty 2025, 13:26

IzaakNiuton napisał(a):Aż taka różnica jest?

Diesel za 100k.tzn.ten już Eco po pierwszej wizycie w warsztacie wyleczy Cię z sobie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sty 2025, 13:32

szybki napisał(a):Diesel za 100k.tzn.ten już Eco po pierwszej wizycie w warsztacie wyleczy Cię z sobie


Aż tak mocno ten ekoterror zniszczył desiela :(? Więc zapewne one są dobre jak bierzesz prosto z salonu, zrobić kilkadziesiąt tyś i zapomnieć.
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Sty 2025, 13:50

IzaakNiuton napisał(a):Raczej nie chcę benzyny bo jednak zależy mi na małym spalaniu a to spełnia tylko desiel lub hybryda.


Zależy, benzyna dzisiaj to nie benzyna sprzed 30 lat. Tak samo są napakowane osprzętem, mają bezpośredni wtrysk itd jak diesle. 200 konny diesel spali ci 7/100 a 200 konna benzyna w tym samym aucie 8/100, to nie są kolosalne różnice w portfelu jeśli nie robi się grubych dziesiątek tysięcy kilometrów rocznie

Tak ogólnie to bym się zainteresował mazdą 6 2.5 ale ona chyba trochę więcej ma niż 4,8

Aż tak mocno ten ekoterror zniszczył desiela :(? Więc zapewne one są dobre jak bierzesz prosto z salonu, zrobić kilkadziesiąt tyś i zapomnieć.


W robocie większość ludzi jeździ dieslami, najczęściej 1.6hdi/1.5hdi oczywiście trasy. Problemy związane z ekologią zaczynają się zwykle w granicach 250+
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2843
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyposażenie na każdą wyprawę
    Jak przetrwać samochodową wyprawę w teren, do leśnej głuszy lub… na kemping? Jesteśmy coraz wygodniejsi i chcemy ułatwiać sobie życie. Nawet, jeśli pragniemy spędzić kilka dni jak Bear Grylls, możemy przy tym podarować ...

26 Sty 2025, 13:56

franccc napisał(a):Tak ogólnie to bym się zainteresował mazdą 6 2.5 ale ona chyba trochę więcej ma niż 4,8

Ona podchodzi już pod 4.9 (4870). Raczej nie chciałbym kolosa i głównie z tego względu odrzuciłem np. lexusa es 300h bo to kloc który ma 5m... Potem masa problemów z zaparkowaniem gdziekolwiek bo ciasno..

Przejechać się tą mazdą można bo to nic nie kosztuje, ale czy bym wybrał to nie wiem. Raczej chciałbym coś w przedziale 4.6-4.8 Wystarczająco długi aby komfort jazdy był lepszy, ale nie za długi.
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Sty 2025, 14:02

franccc napisał(a):W robocie większość ludzi jeździ dieslami, najczęściej 1.6hdi/1.5hdi oczywiście trasy. Problemy związane z ekologią zaczynają się zwykle w granicach 250+

No to chyba nie powinno być problemu znaleźć dobrego desiela który ma 3-4 lata? Myślę że egzemplarze ze 100k narzutu spokojnie się znajdą. Jest coś co byłbyś w stanie zaproponować jednocześnie spełniające moje wymagania? Tak jak pisałem. Nie chcę dolewać 2 razy oleju w trakcie jazdy do Hiszpanii. Wiem że silniki TSI/TFSI tak miały/mają w np. Audi i jest to uważane za... normalne :shock:
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Sty 2025, 14:27

IzaakNiuton napisał(a):No to chyba nie powinno być problemu znaleźć dobrego desiela który ma 3-4 lata?


To jest wszystko kwestia sposobu użytkowania. Będziesz nim jeździł po mieście na odcinkach 3km to nawet najlepszy diesel klęknie.

IzaakNiuton napisał(a): Jest coś co byłbyś w stanie zaproponować jednocześnie spełniające moje wymagania?


Żeby coś miało spełniać twoje wymagania dotyczące bezawaryjności, niskiego spalanie itd to zostają ci wyłącznie japończyki i to ze wskazaniem na hybrydę toyoty/lexusa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2843
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Sty 2025, 14:29

IzaakNiuton napisał(a):Audi i jest to uważane za... normalne

To łączy wszystkich amatorów tego typu motoryzacji. Jak sądzisz że z dieslem używanym ale nowym konstrukcyjnie będzie kosztowo ok. to trzeba przejść w tryb "to jest normalne" :mrgreen:
A powiedz nam ile wydałeś na naprawy ct200 ? Oczywiście nawet jak trafiłeś w jedną usterkę z tych poważnych z UPG przy 200k.km. (nie wymieniłeś w porę pompy H2O ). :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11177
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Sty 2025, 14:50

szybki napisał(a):A powiedz nam ile wydałeś na naprawy ct20

moją jedyną "awarią" było zapalenie się diody od ciśnienia opon która zniknęła po podpompowaniu wszystkich na stacji benzynowej.. może mam farta. Ale też mam go "tylko" 1.5 roku więc to nie dużo. Rocznik 2020, więc stosunkowo nowe auto z nalotem prawie 90k.

Generalnie jest super, ale ma kilka mankamentów i albo się je akceptuje albo nie. Mnie po tym czasie ten bagażnik zaczął przeszkadzać i to mocno, a kobita nie może mieć "koguta" na głowie bo ociera o podsufitkę :D Do tego trzeba żółwim tempem przez próg przejeżdżać.

Patrzyłem na wymiary corolli i okazuje się że jest o 1 cm niższa.... teraz to już sam nie wiem ocb, bo nie chce mi się w to wierzyć że może być jeszcze niżej
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Lut 2025, 14:17

Tak sobie nadal myślę bo ceny 2 letnich toyot bardzo wysokie niestety (i też jest ich nadal mało na rynku - pewnie jeszcze nie wróciły z leasingów).. i moje pytanie brzmi..

Warto dokładać do takiej toyoty 5 generacji z 2023r czy spokojnie mogę brać 20/21 rok (ceny to nadal około 90-100k.. imo za dużo...)? Wygłuszać będę niezależnie od tego którą wezmę. Chciałbym mieć te bajery o których pisałem jak autohold, carplay, ogrzewaną kierę itp. Niby 2023 ma troszkę więcej koni i nowszy silnik to nie wygląda aby się jakoś mocno różniły w pozostałych aspektach.
IzaakNiuton
Nowicjusz
 
Posty: 7