Klimatyzacja Mazda 3 BK 1.6 benzyna 2005

12 Lip 2019, 23:26

Witam. Mam nie mały problem z nowym nabytkiem Mazda 3 aczkolwiek nie działa klimatyzacja po włączeniu przycisku AC na środkowej konsoli załącza się wentylator i sprężarka ale w środku nadal jest ciepło gaz również jest w układzie gdyż po odkręceniu korków i wcisnieciu tych zaworków gaz się ulatnia i mogę tak trzymać dosyć długo cały czas leci, nie chce przesadzić żeby nie spuścić całości. Byłem również u mechanika na teście szczelności oraz ciśnienia gdy włączę klimatyzację ciśnienie nie spada tak jakby coś było zapchane lub coś nie pompowało ale wszystko działa jak należy? Co może być powodem zapchany osuszacz uszkodzony kompresor czy jeszcze coś innego?
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

13 Lip 2019, 22:48

A po co tam łapy pchać w zaworki? Spuszczasz gaz i oczekujesz zeby chodziło. Jedz do ludzi którzy zajmują sie tym na codzień i znajda problem. Tu jedynie mozna zgadywać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lip 2019, 23:03

Czytaj ze zrozumieniem to będziesz wiedział że byłem u specjalistów od klimatyzacji i układ został sprawdzony pod względem szczelności i sprawności powiedzieli że wszystko działa, ale nie wiedzą czy kompresor trzyma ciśnienie lub jakiś zawor pod deską rozdzielcza. A po to pcham ręce w zaworki żeby przed pojechaniem do majstra wiedzieć czy mam coś w układzie czy nie czy to wina nieszczelności czy może czegoś niesprawnego. A forum jest chyba po to żeby wymieniać się swoimi doświadczeniami a nie kazać jechać do mechaników?
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

13 Lip 2019, 23:32

Mówiłeś o mechaniku...... Skąd mogę wiedzieć na czym pracuje.
bugaj102 napisał(a):gaz również jest w układzie gdyż po odkręceniu korków i wcisnieciu tych zaworków gaz się ulatnia i mogę tak trzymać dosyć długo cały czas leci, nie chce przesadzić żeby nie spuścić całości
po takim wpisie nie sądzę abyś tylko sprawdził na chwilunie. Zacznijmy od tego czy masz klime manualna czy klimatronic
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lip 2019, 09:04

Climatronic. A i dodam że przewody nie robią się zimne jak klima jest zalaczona. Mechanik u którego byłem sprawdził przekaźniki bezpieczniki podłączył się pod ten duży bizon od klimatyzacji żeby sprawdzić ciśnienie w układzie podłączał komputer ale zero błędów
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

14 Lip 2019, 18:22

bugaj102 napisał(a):A po to pcham ręce w zaworki żeby przed pojechaniem do majstra wiedzieć czy mam coś w układzie czy nie czy to wina nieszczelności czy może czegoś niesprawnego.

Problem w tym, że układ klimy działa tak, że sprężarka nie załączy się, jak w układzie jest za małe ciśnienie. Czytaj ze zrozumieniem - ZA MAŁE. Ale jakieś cićnienie tam może być. I jak naciśniesz ten zworek, to tak czy inaczej gaz ci będzie z układu wylatywał, bo zawsze coś go będzie. Tyle, że za mało, żeby załączyła się klima. Więc sprawdzanie ciśnienia tym sposobem to jedna wielka pomyłka - w ten sposób nie sprawdzisz jakie ciśnienie panuje w układzie.
Chyba, że masz nieszczelność taką, że już wogóle żadnego ciśnienia tam nie ma i układ jest pusty.
bugaj102 napisał(a):byłem u specjalistów od klimatyzacji i układ został sprawdzony pod względem szczelności i sprawności powiedzieli że wszystko działa, ale nie wiedzą czy kompresor trzyma ciśnienie lub jakiś zawor pod deską rozdzielcza.

Tutaj doczepię się słowa "specjaliści"....
Sorki, ale nie byłeś u żadnych specjalistów od klimy.
bugaj102 napisał(a):Mechanik u którego byłem sprawdził przekaźniki bezpieczniki podłączył się pod ten duży bizon od klimatyzacji żeby sprawdzić ciśnienie w układzie podłączał komputer ale zero błędów

I znowu powtórzę - nie byłeś u żadnych specjalistów.
Może i byłeś u kogoś, kto ma jakąś tam maszynkę do nabijania klimy, może nazywa siebie specjalistą, ale napewno tak nie ma.
Gdybyś był u kogoś, kto zna się na klimie, to już dawno byś wiedział co jest grane.
Po podłączeniu się pod maszynę, jeżeli się ma taką jaka powinna być, to ów specjalista wie o układzie klimy wszystko. Wspominałeś, że przewody od klimy nie robią się zimne. A to świadczyłoby o tym, że sprężarka się nie włącza, albo nie pracuje.
Pierwsze, podstawowe pytanie - czy sprężarka się włącza? I czy wiesz jaką masz sprężarkę i po czym poznać, że się włącza?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia RS na Festiwalu Prędkości Goodwood
    Podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2013 SKODA po raz pierwszy zaprezentuje Nową Octavię RS. Nowa SKODA Octavia RS to sportowa i jednocześnie najszybsza seryjna wersja najważniejszego modelu marki. Samochód będzie ...

14 Lip 2019, 18:26

Ten gościu co byłem powiedział że układ jest w 90% nabity. A sprężarka się załącza bo po pierwsze cyka po załączeniu a po drugie widać jak sprzęgło się załącza i zaczyna się kręcić
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

14 Lip 2019, 18:41

W takim razie z tego co piszesz, sprężarka się włącza, ale nie pracuje. Trzeba więc sprawdzić samą sprężarkę. Pojedz do warsztatu, w którym zajmują się klimatyzacjami. Tylko nie do pana Janusza, który ma maszynę do nabijania klimy i o klimie wie tylko tyle jak włączyć maszynę. Trzeba się podłączyć pod konkretną maszynę i sprawdzić pracę samej sprężarki, czyli ciśnienia.
Osobiście podejrzewam, że zawór rozprężny padł. Ale to tylko moje przypuszczenie. Jak mechanik od klimy sprawdzi ciśnienia sprężarki, to będzie wiadomo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lip 2019, 21:06

Właśnie ten mechanik coś wspominał o tym zaworze rozprężnym. Bo jak się podłączył pod ten sprzęt i po włączeniu klimatyzacji stwierdził że na chwilę obecną wszystko działa ale zaobserwował że nie spada ciśnienie na tym zaworach lp i HP jak dobrze pamiętam i powiedział że albo sprężarka nie podaje ciśnienia albo zawór pod deską rozdzielcza jest zatkany lub poprostu się zepsul
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Lip 2019, 10:07

No więc wszystko już wiesz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lip 2019, 10:09

A trudny jest dostęp do tego zawodu ?
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Lip 2019, 10:18

No niestety, jest troszkę roboty przy nim. Z tego co kojarzę, to jest on w grodzi między silnikiem a kabiną. Wszystko zależy od zdolności manualnych tego, który będzie go demontował.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lip 2019, 00:18

Sam będę naprawiał. Zdolności manualne jakieś mam a i się człowiek czegoś nauczyć. Jak y nie mogli zrobić jak w Volvo V40 na samym wierzchu przy chłodnicy :naughty:
bugaj102
Nowicjusz
 
Posty: 10