Kompakt do 20 tys pod lpg

17 Paź 2023, 11:54

Rozumiem. Widzę że posiadasz dużą wiedzę, dlatego biorę pod uwagę Twoje zdanie i właśnie będę szukać Aurisa lub Ceeda :)
Raz
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Paź 2023, 12:29

Zanim kolega wyżej zacznie tak łykać wszystko co tu mu ktoś napisze, jak małe dziecko, radzę poczytać od czego zależy przyspieszenie auta, co to jest moment obrotowy i moc to tak dla własnego dobra i potem wrócić do tematu, a szczególnie ostatnich postów :ok:
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

17 Paź 2023, 12:48

Przyspieszenie? Od mocy. Szkopuł w tym, że przy codziennej jeździe o wiele bardziej potrzebujesz elastyczności wynikającej z krzywej przebiegu momentu obrotowego którą to 1.6mpi od vag ma nieciekawą
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2373
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Paź 2023, 14:15

1.6 MPI ma bardzo słaby moment obrotowy w dolnej partii i do tego dużo pali. Każda konkurencja jest pod tym kątem lepsza (bo nie pakuje silnika z końcówki Golfa 3 do aut z 2010 roku).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Paź 2023, 16:43

To w takim razie ile Nm ma vag 1,6 przy takich 2500 rpm a ile np. Kia Ceed 1,6?
Natomiast co do golfa 3? no cóż te silniki nie produkowali księgowi, nie było ekologii i auta jeździły nawet już podłogi nie miały, odpalały gdy tylko prądu starczało.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

17 Paź 2023, 17:11

Edquar napisał(a):nim kolega wyżej zacznie tak łykać wszystko co tu mu ktoś napisze, jak małe dziecko, radzę poczytać od czego zależy przyspieszenie auta, co to jest moment obrotowy i moc to tak dla własnego dobra i potem wrócić do tematu, a szczególnie ostatnich postów


Chłopie zejdź na ziemię. Nie patrzymy na to co te auta oferują w piku mocy i niuta tylko na ogólną charakterystykę.

Wytłumaczę Ci na czym to polega tak żeby autor zrozumiał.
Mamy tu o tyle problem że suche cyfry są podobne bo nie jest to porównanie 1,6 turbo do 1,6 bez turbo.

Więc to jest tak niut który odpowiada nam za sprawne przyspieszanie kiedy silnik 1,6 mpi z vw jeszcze śpi motur z e15 robi przysiady i rwie się do roboty :D Wchodzi około 2k.rpm a ten już pompki nawala i ma pewnie około 140nm a 1,6 vw dalej się przeciąga i ma otwarte jedno oko pewnie przy 2k.rpm ma coś ze 120nm :D
Kierowca jedzie normalnie więc silnik z toyoty od 2k.rpm robi sobie te pompeczki i jest mu dobrze bo jest stałość fajnie dostępnego 140 nniuta aż do pewnie 4k.rpm. Natomiast w 1,6 mpi nie ma żadnej stałości bo silnik się przeciąga i albo kolego mnie depnij albo jak kładę się spać :D

Więc teraz mamy następną porę dnia silniczków :D

Depnąłeś vw i ten na wkurw...ie że mu przeszkadzasz wystrzelił i to co się w nim tliło (120-130nm) wskoczyło przy 4k.rpm na full niut coś koło 148nm. Ty chcesz go dalej deptać a on Ci pokazuje środkowy palec i mówi teraz to mnie cmoknij ja idę spać już się zmęczyłem i od 4krpm i (148nm) do 6krpm on już jest w piżamie gdzie przy 6k.rpm śpi mocniej niż przed rozpoczęciem jazdy czyli ma pewnie ze 110niuta.

Teraz zróbmy to samo z dual vvti. Nasz silniczek robi już pompeczki od 2k.rpm.mając 140nm stałego poziomu i depczemy go :D
On się na nikogo nie obraża wskakuje na 4krpm gdzie wlatuje mu 158nm i... widzisz jego zadowolenie :mrgreen: oni Ci nie pokazuje środkowego palca tylko mówi jedziemy dalej aż do 6k.rpm.
Tak więc od 4 do 6krpm ma dostępne 158-150nm. Do 120 nm pewnie spadnie już pod czerwonym polem.

Podsumowując:

dual vvti startuje od 2krpm na 140nm trzyma go do 4krpm a potem wskakuje na prawie 158nm i trzyma go do 6k.rpm.

1,6 mpi przy 2krpm ma 120nm nie ma go jak trzymać bo nie ma głowicy i cały czas zwiększa niuta razem z obrotami do 148nm przy 4krpm co wskakuje tylko na sekundę bo dalej nic nie trzyma tylko przy 6k.rpm na 115nm.

Moc tu też jest podobnie jest moment kiedy się kreska mocy skrzyżuje z kreską niuta wtedy zazwyczaj niut spada i można jeszcze pojechać trochę mocą tylko że mamy podbnie jeden agregat śpi a drugi jeszcze robi pompki. :D

Teraz niech autor tematu sam sobie odpowie co mu bardziej odpowiada.

Edquar napisał(a):To w takim razie ile Nm ma vag 1,6 przy takich 2500 rpm a ile np. Kia Ceed 1,6?
Natomiast co do golfa 3? no cóż te silniki nie produkowali księgowi, nie było ekologii i auta jeździły nawet już podłogi nie miały, odpalały gdy tylko prądu starczało.


Tu będzie trochę inaczej bo przy 2,5k rpm pewnie będzie ze 140nm sukcesywnie rosnące do około 6krpm. więc dalej lepiej niż 1,6mpi.


Kolego techniki nie oszukasz :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10106
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

17 Paź 2023, 20:11

Szybki fajnie to opisał i wyjaśnił :) Będę szukać Ceeda 1 bo bardziej mi podchodzi wizualnie niż Auris. Chyba, że trafi się Auris w fajnym stanie to też nie wykluczam. A zapytam jeszcze o Megane 3. Czy warto też na nie popatrzeć z silnikiem 1.6? Tam podobno jest krótka skrzynia i mój budżet pewnie na styk, ale też całkiem mi się podoba.
Raz
Nowicjusz
 
Posty: 11

18 Paź 2023, 06:48

Raz napisał(a):Czy warto też na nie popatrzeć z silnikiem 1.6? Tam podobno jest krótka skrzynia i mój budżet pewnie na styk

Auris też ma krótką skrzynie.
Megane3 mniej stabilności mechanicznej + mogą się pojawić niespodzianki oznaczające potrzebę wydania $$$.
Wg mnie jazda jest fajniejsza meg3 niż aurisem. No i mniej rdzewieje.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10106
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Paź 2023, 06:59

Dzięki Szybki za wszystkie rady :) Zobaczymy co uda się znaleźć w jak najlepszym stanie. Bardzo mi pomogłeś :ok:
Raz
Nowicjusz
 
Posty: 11