Kupno auta 30.000zł

13 Maj 2020, 11:43

Cześć,
W związku z powiększeniem się rodziny szukam auta w którym pomieścimy się z żoną, dzieckiem i królikiem :)
Przeczytałem wiele tematów na tym forum. Ale im więcej czytam tym większy mam mętlik w głowie.
Zwłaszcza, że panuje tu tendencja do odradzania grupy VAG, której samochody najbardziej mi się podobają z wyglądu(nie znam się więc nie wiem czy słusznie są odradzane, czy nie ale takie wrażenie można odnieść).
Wstępne założenia były takie:
*większy bagażnik niż w golf, i30,focus (te auta nie podobają mi się w wersjach kombi)
*skrzynia automatyczna - miałem okazję jeździć trochę użytkując skrzynie dsg oraz jakąś z forda (van około 2014r) i od jakiegoś czasu marzę o tym, żeby w następnym kupionym aucie też był automat :)
*żeby auto było w miarę żwawe (11-12s do 100km)
*auto nie było przesadnie drogę w obsłudze
*służyło na dojazdy do pracy jakieś 30km dziennie, zakupy oraz od czasu do czasu trasy po Polsce - przebieg okolice 25 tys rocznie.
*budżet 30 tys - mam nadzieję znaleźć w miarę zadbany egzemplarz bez wkładu poza podstawową eksploatacją.

*Audi Na początku napaliłem się na Audi A4 B8, jednak po wprowadzeniu moich wymagań widzę, że raczej marne szanse na egzemplarz nie wymagający na start 10.000zł inwestycji, od "biedy" może być B7 ale wszyscy tutaj odradzają te samochody z powodu na słabe silniki (b8-2.0) i mało trwałe skrzynie biegów - w budżecie większość aut ma okolice 250.000km na liczniku.
*Renault Megane 3 kombi przed liftingiem lub po - najwięcej modeli 1.5DCI 110KM ze skrzynią EDC - ceny tych samochodów są dużo niższe niż w/w Audi w dodatku często naszpikowane bajerami jak bezkluczykowy dostęp, nawigacja, ledy, grzane fotele itp - prócz wyglądu to mi się najbardziej podoba. Dodatkowo ten diesel dobrze znosi nawet krótkie - miejskie dystanse.
*Ford mondeo - w tych cenach tylko sedan mi się podoba ale nie wywołuje u mnie ani WOW jak Audi pod względem wyglądu ani WOW jak Renault pod względem wyposażenia.