Ładowanie akumulatora przez alternator

23 Wrz 2021, 12:53

Witam serdecznie ,mam problem chyba z ładowowaniem akumulatora przez alternator przy uruchomieniu samochodu mam ładowanie 14,2 ale po chwili spada do 12,7 co moze byc przyczyna takiego zachowania jedni mówia ze sterownik reguluje w tych nowych autach na zapotrzebowanie na prąd nawet nie pali mi sie kontrolka tak ze zgłupiałem proszę o jakiekolwiek wskazówki
gwezdo
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Wrz 2021, 12:56

EDIT: Faktycznie trochę niskie, przeczytałem 13V zamiast 12V
Ostatnio edytowany przez galakty, 23 Wrz 2021, 13:06, edytowano w sumie 1 raz
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7177
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Wrz 2021, 13:03

Co to za samochód i jaki masz tam silnik?

Generalnie 12,7V to za niskie ładowanie najczęściej powinno ono wynosić w granicach 13,7V - 14,4V w zależności od obciążenia przez odbiorniki prądu. Polecam poczytać akumulator-w-naszym-samochodzie-vt27383.htm

Kontrolka często zapala się dopiero przy braku całkowitego ładowania lub poniżej 12V.

gwezdo napisał(a):alternator przy uruchomieniu samochodu mam ładowanie 14,2 ale po chwili spada do 12,7 co moze byc przyczyna takiego zachowania
Co się dzieje z napięciem jak włączasz dodatkowe odbiorniki prądu?
Przed włączeniem zapłonu sprawdzałeś jakie napięcie jest na zaciskach akumulatora (najlepiej to sprawdzić przynajmniej po godzinie od wyłączenia silnika)?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12

24 Wrz 2021, 08:12

Nie wiem jak w Twojej corsie, ale w nowej insignii (od 2019) był wskaźnik napięcia na akumulatorze i widać było, że np podczas jazdy ze stałą prędkością np 90km/h (oszczędnie) ładowanie było obniżane do 12,7, a np podczas jazdy z górki bez wciśniętego pedału przyśpieszenia było ponad 14V. Taki system. [link usunięty] Więcej informacji w temacie znajdziesz na stronie.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 24 Wrz 2021, 17:30, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Link do artykułu został usunięty ponieważ wprowadzał użytkowników w błąd.
zachary
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 13 05 1998
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Opel Astra

24 Wrz 2021, 10:04

@zachary ty tak serio z tym linkiem? Przecież tam są bzdury! A do tego temat dotyczy ładowania akumulatora prostownikiem a my tu mamy ładowanie przez alternator w samochodzie. Niemniej jednak wyjaśnię o co chodzi.

"Jaką wartość zobaczy użytkownik samochodu, kiedy akumulator jest naładowany? Będzie to od 12,4 do 14,4 V" i to jest napisane że pomiar w spoczynku! To jest nie prawda bo nawet po wyłączeniu silnika i zmierzeniu od razu napięcia nie będzie na zaciskach akumulatora 14V :!:

Prostując tą wypowiedź nowy w pełni naładowany akumulator będzie miał napięcie w granicach 12,7V.

Druga sprawa "Drugi krok to zmierzenie napięcia za pomocą miernika podczas rozruchu silnika. Jeśli wyświetlacz wskaże wartość poniżej 10 V, będzie oznaczało to konieczność doładowania akumulatora." takie napięcie przy odpalaniu jest ok ale miernik nie odda nam tu sprawności akumulatora przy odpalaniu, a mając takie napięcie na zaciskach przed odpaleniem oznacza ono już najczęściej, że akumulator jest do wymiany i niektóre prostowniki mikroprocesorowe nie podejmą nawet próby ładowania go. Tu może być też np. zwarcie na jednej z cel itd. Więc proszę zanim podasz jakiś link to upewnij się czy jest on napisany z prawdą, a nie wymysłami autora. Dzisiaj sporo tematów powstaje przez osoby nie mające pojęcia o czym piszą co więcej nawet nie próbują się o tym dowiedzieć.

Akumulator 12V mający napięcie poniżej 10,2V to śmierć kliniczna i jego reanimacja będzie bardzo trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.

Przy napięciu akumulatora w zakresie 12V - 12,3V w stanie spoczynku powinno się już ten akumulator podładować.

zachary napisał(a):podczas jazdy ze stałą prędkością np 90km/h (oszczędnie) ładowanie było obniżane do 12,7
Jesteś w stanie to udowodnić jakimś np. zdjęciem z jazdy z tą prędkością i widocznym napięciem?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12

24 Wrz 2021, 17:17

Rokiko, pamiętaj tylko,że przy odłączaniu akurat musi być zaciągnięty ręczny, kluczyki wyjęte ze stacyjki, 8 trzeba mieć założone okulary oraz rękawice. Do tego dodałbym fartuch ochronny i berecik, najlepiej taki z antenką... :happy:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17836
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne jesienne weekendy
    Wciąż zbyt wielu polskich kierowców ignoruje ryzyko związane z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu, takie jak większa brawura, gorsza umiejętność oceny sytuacji na drodze czy spowolnienie reakcji za kierownicą. ...
    Już 10 km/h mniej na liczniku może uratować życie
    Mniej zatłoczone ulice w czasie pandemii wielu kierowców traktuje jako zachętę do mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu. Jednak szybsza jazda oznacza tragiczniejsze w skutkach wypadki drogowe. Nieznaczne przekroczenie ...

  •