Leon 2 FR vs Golf V GTI vs Mondeo ST220

02 Lis 2018, 15:36

Szczerze mówiąc na takie przebiegi to ja bym kupił ewentualnie drugie E39 w ładnym stanie i trzymał. Nie rozumiem po prostu po co Ci hot-hatch na 5 kilometrów do pracy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2018, 16:00

W takim razie może wspomniane mondeo ? Wolnossaca benzyna jak w e39, jak dla mnie atrakcyjniejszy wygląd, fajne osiągi. Jak sądzisz?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2018, 16:02

Ogólnie spoko ale nie mam bladego pojęcia jak z ceną. Za te 20-25 to raczej kupisz, bez przesady.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2018, 16:17

Silnik jest solidny ? Bo wiem, że miewają problemy z korozją, a sam silnik jest na łańcuchu. Myślę, ze koszty utrzymania nie będą mega wygórowane, w koncu to Ford :)
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2018, 17:49

SzybkiLeszek napisał(a):Myślę, ze koszty utrzymania nie będą mega wygórowane, w koncu to Ford


A co ma do tego, że to ford?
To ST220, nie zwykłe mondeo, nie wszystkie części są identyczne jak w 1.8,
Chcesz taniej to szukaj "zwykłego" 3.0 V6
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lis 2018, 22:39

Witam ponownie,

Do kręgu zainteresowania wpadł jeszcze Saab 9-3 2.0t 210 km. Możecie mi coś powiedzieć o tym aucie ? Jest wadliwe ? Ma jakieś typowe bolączki? Drogie w naprawach?

Pozdrawiam
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lis 2018, 22:44

Kaseta zapłonowa, panewki, tandetne wnętrze, auto niby ma turbo i sporo koni ale tego nie czuć, takie ST220 ma praktycznie tyle samo momentu obrotowego co ten Saab 210 konny...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lis 2018, 22:45

Czyli lepiej sobie odpuścić rozumiem. Może mógłbyś coś od siebie zaproponować?
SzybkiLeszek
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Ford Focus mk1
Silnik: 2.0 zetec
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Lis 2018, 22:48

Nic nowego od ostatnich postów nie wyszło z produkcji, padło trochę propozycji, musisz coś wybrać samemu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lis 2018, 22:55

galakty napisał(a):auto niby ma turbo i sporo koni ale tego nie czuć, takie ST220 ma praktycznie tyle samo momentu obrotowego co ten Saab 210 konny...
wiesz, bo jechałeś, czy wykresy/wypowiedzi innych? :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lis 2018, 23:04

mike napisał(a):wiesz, bo jechałeś, czy wykresy/wypowiedzi innych?


Oho, zaczyna się "mam i polecam".

Wykresy to jedno, ale wystarczy pooglądać nawet na YT filmy użytkowników, a jak do kogoś już nic totalnie nie trafia, to zajrzyj na kanał Turbobieda, gość miał Saaba, co prawda słabsza odmiana i automat ale w serii przyspieszenie wychodziło jak w Octavii z 1.6 MPI, dopiero po ostrym czipie to auto jechało. Dodaj do tego wady wyżej + CIM o którym zapomniałem i chyba nie jesteś w stanie tego polecić, racja? Czepiasz się już kompletnie wszystkiego, niedługo trzeba będzie objechać każde auto żeby powiedzieć że nie jest dobre...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lis 2018, 09:26

Nie rozumiem co jest dziwnego w tym, że auto z trzylitrowym, 220 konnym silnikiem jedzie "lepiej" niż słabsze, dwulitrowe turbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I bez jaj z tym CIM. W saab'ie dyskwalifikuje auto a ta sama część, o tych samych nr'ach w vectrze jest już ok i nikt nie zwraca na to uwagi :naughty:
Zresztą w signum tak samo, w astrze h i zafirze b też chyba jest
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Lis 2018, 10:10

Panowie ale czy któryś Was jechał saabem ? Przecież wnętrze tego auta w środku jest dramatem...syfem który ośmiesza miłośników marki. Co ciekawe na reklamie saabów kiedyś był człowiek około 35lat-40lat mądry, sytuowany, wykształcony elegancko ubrany a w realu co jest ? Łajno które pasuje do podrzędnego drecha spod tesco któremu już zabrakło na ukochane e36 1,6 ze znaczkiem mpałer :D
Sorki panowie za opis ale niestety mocno pomijacie ten temat. Do tego technicznie jest tam kilka zagwostek które nie są lotem w kosmos ale kosztują co przy realnej wartości auta czyni naprawę średnio opłacalną. Dodałem też słowo realna wartość ponieważ grupa chętnych na te samochody jest mała i dosyć specyficzna więc może się okazać wtopą.
Zresztą miałem okazje sprzedawać dwa saaby i to oba z salonu w pl. Jednym się interesowałem (2,0t) i jak okazało się że pierwszy tel.był po zejściu z ceny do poziomu rozbitków to odechciało mi się zabawy. A sztuka miała dokładnie 106k.km.i była w 100% bezwypad już nie wspomnę że od nowości w jednych rękach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11191
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lis 2018, 12:30

Nie demonizowałbym tego wnętrza. Tzn, zależy do czego porównujesz bo w stosunku do 7-er może być słabe. Jednak jeśli bierzesz pod uwagę "najbliższą" konkurencję to nie ma tragedii. Ot, wykonanie przeciętnego kompakta w aucie segmentu d.
Zresztą saab'a nie kupuje się rozumem i kto decyduje się na to auto jest mu w stanie wybaczyć takie rzeczy jak trzeszczące plastiki.

szybki napisał(a): Jednym się interesowałem (2,0t) i jak okazało się że pierwszy tel.był po zejściu z ceny do poziomu rozbitków to odechciało mi się zabawy.


A czemu się dziwisz skoro nawet w tym jednym temacie okazuje się, że model CIM to technologia z nasa a wnętrze się do niczego nie nadaje? Takich głupot w internetach przeczyta ktoś masę i już saab'a nie chce. Dla mnie, jako kupującego byłaby to zaleta bo kupuję fajne auto za małą kasę ale z punktu widzenia sprzedawcy niestety :happy:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Lis 2018, 14:37

Trzeszczące plastiki to jest jeden z elementów wyposażenia standardowego. Dochodzi badziew w spasowaniu, elementy wykończenia rodem z fiata scudo (to nie przenośnia). Jest na tyle źle że np.mój kolega który nie ma dużych wymagań po pół roku przygody z 9-3 stwierdził że nie da się jeździć w takich warunkach...uwzględniając to że jednak te auta nie są za darmo. I oczywiście da dię nawet fiata 125p wytłumaczyć no ale jest opcja dla zajawkowicza.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11191
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
 
cron