Lexus pracuje nad nową V-ósemką

19 Gru 2019, 22:09

Po kilku latach spekulacji teraz wiemy to na pewno – Lexus pracuje nad nowym silnikiem V8, który w przyszłości ma trafić pod maski sportowych samochodów marki. Jednym z pierwszych aut z tą jednostką będzie najprawdopodobniej model LC F, a sam motor może stać się najmocniejszym w historii Lexusa.

Test na torze Nürburgring
Informacje o pracach nad nowym silnikiem zdradził zespół Toyota Gazoo Racing. Ekipa ogłosiła właśnie, że w najbliższym wyścigu Nürburgring 24 Hours ponownie wystawi Lexusa LC, flagowe coupé luksusowej marki. Sportowe ramię koncernu Toyota informuje w swoim oficjalnym komunikacie, że zamierza zastosować w samochodzie szereg nowych rozwiązań, w tym "nowo opracowany silnik V8 twin-turbo stworzony z myślą o wykorzystaniu w przyszłych autach drogowych, takich jak samochody sportowe". Na tę chwilę jednak ani Toyota Gazoo Racing, ani Lexus nie podają detali dotyczących jednostki. Nie znamy też modeli, które będzie napędzać.
Lexus pracuje nad nową V-ósemką Pod maską Lexusa LC F
Tym samym Toyota Gazoo Racing potwierdziło krążące od kilku lat plotki o pracach nad nowym silnikiem, który w przyszłości będzie napędzał sportowe samochody Lexusa. Nieoficjalnie mówi się, że nowa jednostka V8 będzie miała około czterech litrów pojemności, a podwójne doładowanie pozwoli wycisnąć z niej ponad 600 KM. Właśnie taki motor trafi najprawdopodobniej pod maskę rozwijanego obecnie Lexusa LC F – najbardziej ekstremalnego wcielenia coupé – i jeśli wspomniane parametry staną się rzeczywistością, uczyni to auto najmocniejszym modelem w historii marki. Na tę chwilę ten tytuł należy do legendarnego Lexusa LFA, który w wersji Nürburgring Package wytwarzał 571 KM.
Lexus pracuje nad nową V-ósemką Lexus w Nürburgring 24 Hours
Dla kierowców Toyota Gazoo Racing będzie to już trzeci z rzędu start w Nürburgring 24 Hours za kierownicą Lexusa LC. W najbliższej edycji tego niezwykle wymagającego wyścigu, która odbędzie się w dniach 21-24 maja 2020 roku, na fotelu kierowcy będą się zmieniać Hiroaki Ishiura, Masahiro Sasaki, Kazuya Oshima i Naoya Gamo. Jak co roku głównym celem startu nie jest sięgnięcie po puchar, lecz przetestowanie nowych rozwiązań wypracowanych przez inżynierów oraz zdobycie nowych doświadczeń w bardzo trudnych warunkach 24-godzinnej rywalizacji. Właśnie dlatego w wyścigach na słynnym torze Nürburgring mogliśmy w przeszłości oglądać nie tylko Lexusa LC i LFA, ale nawet SUV-a RX 400h.
Lexus pracuje nad nową V-ósemką źródło: Lexus; Toyota Gazoo Racing| autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

23 Gru 2019, 00:01

Dobrze, że jeszcze ktoś pamięta, że konie mechaniczne w skrócie pisze się wielkimi literami KM, a nie km. :ok:
Rexman
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Mała
Prawo jazdy: 22 02 1979
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 120d
Silnik: M47 T2 D20 163KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Lut 2020, 20:31

Rexman napisał(a):wielkimi literami KM, a nie km
To chyba każdy wie :) Pisząc małymi mamy odległość w kilometrach, a to dwie różne jednostki.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5213
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Lut 2020, 01:10

Ale to chyba tylko na tutejszym forum użytkownicy wiedzą jak pisać konie mechaniczne w skrócie. :)
Niestety na innych forach motoryzacyjnych już nie jest tak różowo. Popularne portale to samo. ''Kłania'' się edukacja.
Dalej nie brnę, bo to już zahacza o politykę. Mam wrażenie, że komuś zależy na zachwaszczaniu języka polskiego.

Co do założonego wątku... cieszę się, że jeszcze nie zaniechano prac nad takimi silnikami. :ok:
Jednak przy dzisiejszym downsizing'u, silnik ten raczej nie wyjedzie poza tor wyścigowy. :(
Rexman
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Mała
Prawo jazdy: 22 02 1979
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 120d
Silnik: M47 T2 D20 163KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niewyspany kierowca nawet 15 razy bardziej niebezpieczny
    W przypadku osoby, która w ciągu ostatniej doby przespała mniej niż 4 godziny, ryzyko spowodowania wypadku drogowego jest aż 15 razy większe niż u osób, które spały przez zalecane 7-9 godzin. Z badań ...
    Od maja wzrasta liczba zdarzeń drogowych z udziałem dzieci i młodzieży
    Od lat nasilenie wypadków komunikacyjnych z udziałem młodych uczestników ruchu (7-14 lat) rozpoczyna się już w maju i trwa do września(1). Maj, lipiec i wrzesień to także miesiące z najwyższą liczbą ofiar wśród ...

  •  
    • Warto przeczytać