LR Freelander - sprzęgło wiskozowe

27 Sie 2009, 16:25

wiem wiem że było :) dzisiaj samo zgasło :P puki co jutro jadę zdejmować wał puki nie dorobię się nowego tłumika drgań wiskozy.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

27 Sie 2009, 19:31

... działaj, ale nie puki co, tylko póki co, bo "paka" z ruskiego
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Sie 2009, 19:55

przepraszam za swe błędy ale mam na nie żółty papier :D hehe
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

27 Sie 2009, 21:03

kiedyś "żółte" kwity były na coś innego
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Sie 2009, 22:10

czasy się zmieniają :P

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 15:05 ]
tłumik drgań wiskozy wymieniony, wiskoza sprawna a dziwne stuki pozostały, to chyba będzie coś innego...
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

03 Mar 2010, 11:57

Wertuje tematy dotyczace sprzegła wiskozowego i objawów jego zuzycia i w dalszym ciagu nie wiem czy mam zuzytą wiskoze czy nie . Nic mi nie drzy ,nic mi nie hałasuje tylko podczas jazdy do tyłu na skreconych kołach czuc bardzo wyraznie ze samochód hamuje . Jak jade do przodu tez czuc opor ale nie tak jak do tyłu. Podobno tak ma być ale cały czas mam wątpliwości. Ktoś może sie wypowiedziec w tym temacie?
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najbardziej cenionych rajdów off road
    Witaj w ekscytującej arenie wyścigów off-road, gdzie każda sekunda jest walką z nieprzewidywalnymi elementami przyrody, a każdy skręt kierownicy to decyzja o triumfie lub porażce. W tym świecie, gdzie grunt pod kołami ...

03 Mar 2010, 12:40

A tak z czystej ciekawości, czy jest możliwa wymiana oleju w wiskozie?
Free1981
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: południe

03 Mar 2010, 13:08

Nie da się wymienić oleju. A jeśli chodzi o hamowanie to ma hamować na pełnym skręcie i to jest norma.
RM80
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Kielce

03 Mar 2010, 16:02

Dzieki RM80 ale czy ma az tak mocno hamować ze kiedy zdejmuje noe z gazu to auto praktycznie sie zatrzymuje ?
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

04 Mar 2010, 22:30

Mój też sie zatrzymuje na pełnym skręcie widocznie tam ma być niemożliwe że wszyscy mamy uszkodzone wisko
Michau777
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: blisko wawy

05 Mar 2010, 09:35

... a jeszcze jedno , czy czujecie ze wasz samochód po zdjeciu nogi z gazu bardzo wyraznie i szybko zwalnia . Ferdki przez to 4x4 maja tak duze opory toczenia?
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

05 Mar 2010, 10:10

Dzięki 4x4 podczas hamowania silnikiem (przy zdjętej nodze z gazu) hamuje nie jedna a dwie osie.
RM80
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Kielce

21 Mar 2010, 19:18

I znów wraca sprawa wiskozy i IRD . Wczoraj zmieniałem opony i kiedy auto było na podnosniku zaczałem kręcic kołami . Kiedy zakreciłem lewe przednie zaczęlo sie kręcić lewe tylne tyle tylko ze wolniej niz kręciłem przednim . Moze ktos powie mi czy jest to normalne . Druga sprawa to kiedy ruszałem tym przednim kołem w przód i w tyl wyczułem wyrażny luz i lekki metaliczny stuk dochodzący z komory silnika . Znów to samo pytanie czy tak ma być czy cos jest nie tak.
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

27 Mar 2010, 18:53

Ta guma to kompensator drgań jak mi wyjaśnił mechanik w moim przypadku po przejeżdzie przez dużą kałuże zerwało gumę i metalowa obręcz szalała na wale wrażenia bezcenne
Wtedy nie sprzedawano osobno kompensatora więc jeździłem bez po jakimś czasie zakupiłem i teraz czasami czuję drgania tego cuda przy ostrych zakrętach w różnych sytuacjach

Wiskoza działa jako centralny mechanizm różnicowy i przy ciasnych skrętach zwalnia pojazd ponieważ wtedy wisco pracuje problemy są gdy w owym czasie coś wyje piszczy ...
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

27 Mar 2010, 19:53

jak kręcisz lewym przednim i kręci Ci się wtedy tylne wolniej jest wsjo ok, na tył idzie mniejsza moc. Lekki luz i stukot jest ok, znaczy że wszystko działa poprawnie.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice