LR Freelander - sprzęgło wiskozowe

11 Kwi 2009, 13:10

witam doszedłem do wniosku że sprzęgło wiskotyczne służy do wyrównywania obrotów kół przy sręcie i do niwelowania różnic zużytych opon między tylnymi a przednimi.moje pytanie czy jedna część wału powinna obracać się względem drugiej po zdemontowaniu tegoż wału.a jeśli nie to uwarzam że przy jakiejś sile powinna się obracać poniewarz sprzęgło powinno przepuścić na zakręcie aby wyrównać ilość okrążeń kół.jeśli się mylę niech mnie ktoś ośwci,bo myślę,że zapieczone sprzęgło jest powodem drgań,różnych hałasów i prowadzi to do zepsuci reduktora.
leszek11121970
Nowicjusz
 
Posty: 17

15 Kwi 2009, 22:11

Rander napisał(a):
antek3006 napisał(a):witam mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy wisko jest sprawne bo słyszałem że najczęściej przyczyną awarii reduktora jest wpierw uszkodzone sprzęgło wiskozowe


Swego czasu był podawany test: jedź ze stałą prędkością po możliwie małym promieniu, włącz sprzęgło (wciśnij pedał sprzęgła) i jeśli czuć wyraźne hamowanie - to jest efekt nadmiernie "sklejonego" sprzęgła wiskotycznego. Należy je bezwzględnie czym prędzej wymienić, ponieważ wprowadza ono wtedy bardzo duże naprężenia w czasie jazdy po łuku na podłożu przyczepnym (asfalt, beton, itd).


witam ! mam podobne objawy hamuje samoczynnie na skręcie podpowiedzcie mi czy rozłączenie tylnego napędu wyeliminuje ten efekt
Marmat
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Kwi 2009, 22:41

Mechanikiem nie jestem, ale wiem że jak się wisko skleiło i nic z tym nie zrobisz to niedługo pójdzie ci reduktor.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

17 Kwi 2009, 14:59

rozłączenie napędów napewno uchroni reduktor ale przednie przeguby więcej pracują ja jerzdze bez wału pół roku narazie jest ok.też nie wiem jak sprawdzić sprzęgło przy wyjętym wale i na razie chyba nie wie nikt.
leszek11121970
Nowicjusz
 
Posty: 17

17 Kwi 2009, 19:30

Ja radziłbym Ci zadzwonić do ASO land rovera. oni powinni pomóc.Poszukaj na goglach i znajdziesz numery.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

17 Kwi 2009, 21:33

dzwoniłem.ale dowiedziałem się tyle że ich rady są sprzeczne.wiedzą tylko tyle ile kosztuje nowe.myśle że jak by im pozabierał komputery to iceny by nie znali
leszek11121970
Nowicjusz
 
Posty: 17
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...

15 Maj 2009, 21:13

Rander napisał(a):
antek3006 napisał(a):witam mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy wisko jest sprawne bo słyszałem że najczęściej przyczyną awarii reduktora jest wpierw uszkodzone sprzęgło wiskozowe


Swego czasu był podawany test: jedź ze stałą prędkością po możliwie małym promieniu, włącz sprzęgło (wciśnij pedał sprzęgła) i jeśli czuć wyraźne hamowanie - to jest efekt nadmiernie "sklejonego" sprzęgła wiskotycznego. Należy je bezwzględnie czym prędzej wymienić, ponieważ wprowadza ono wtedy bardzo duże naprężenia w czasie jazdy po łuku na podłożu przyczepnym (asfalt, beton, itd).


[ Dodano: Pią Maj 15, 2009 21:15 ]
Z tego co wiem to wlasnie w ten sposob dziala dobre sprzeglo.Chyba cos zle przeczytales..

[ Dodano: Pią Maj 15, 2009 21:25 ]
Sprzeglo wiskotyczne mozna sprawdzic wkrecajac jego jedna czesc do imadla(tam gdzie jest frez po zbiciu krzyzaka)A po jego drugiej stronie zakladamy na frez(wieloklin)drugi krzyzak(jego mocowanie).Wpychamy w niego dlugi pret lub lyzke i probujemy przekrecic lyzke-pret wokol osi sprzegla wiskotycznego.Przy dobrym sprzegle lyzka z poczatku z duzym oporem powinna sie zaczac obracac i isc coraz lzej.
Bell73
Nowicjusz
 
Posty: 7

28 Lip 2009, 11:25

no właśnie, czegos tu nie rozumiem
Fora motoryzacyjne sa jak groch z kapustą, może ktoś kompetentny się wypowie na temat tego wisko, bo ja mam inof, że sprawne wisko to auto, które wyraźnie hamuje podczas skrętu
Każdy wrzuci swoje trzy grosze i wychodzą legendy z tego wisko
Freelander 2004 1.8 16V
Konrad Targówek lub 147750Mhz SQ5OMU
Konrad Targówek
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Warszawa

28 Lip 2009, 13:21

jeśli masz wymontowane wisko to można je sprawdzić wkręcając jego jedną część do imadła (tam gdzie jest frez po zbiciu krzyżaka) po jego drugiej stronie zakładamy na frez (wieloklin) drugi krzyżak (jego mocowanie). Wpychamy w niego długi pręt lub łyżkę i próbujemy przekręcić wokół osi sprzęgła. Przy dobrym sprzęgle łyżka z początku z dużym oporem powinna się zacząć obracać i iść coraz lżej.
ćwicz.
pozdr az
td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Sie 2009, 18:20

hmm mnie mechanik bez żadnego wykręcania powiedział że wisko jest do wymiany (powiedziałem mu o różnych wibracjach podczas ostrych skrętów na biegu) wszydł pod auto i poruszał [link wygasł] konkretniej tą jak by gumową część z prawej strony (w aucie jest ona częścią tylnego wału) ruszała się ona w rękach. Czy jego diagnoza jest dobra? Czy w momencie gdy nie mam aktualnie kasy na nowe wisko a chcę ochronić reduktor przed klęską totalną odkręcenie wału pomoże?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

25 Sie 2009, 20:34

... tak, możesz zdjąć wał i spokojnie bez niego jeździć. jeśli masz wątpliwości co do mechanika to jak będziesz miał wymontowane wisko, spokojnie możesz je sprawdzić sam. wygląda jednak na to, że masz wybitą gumę w wisko i stąd drgania.
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Sie 2009, 21:10

a czy owa wybita guma w wisko całkowicie je dyskfaliwikuje? Czy to nie jest czasem [link do oferty na Allegro wygasł] bo jeśli tak to wolę już wydać te 600zł na nową gumę niż ponad 3tysiące na całkiem nowe wisko.
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

25 Sie 2009, 23:01

... tak może być. zdemontujesz wał to zobaczysz. taniej o 100 zł kupisz :
[link do eBay wygasł]

pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Sie 2009, 15:44

mam nadzieję że to tylko ta guma, przy poruszaniu wiskozą nie ma na niej żadnych luzów ani nic takiego jedynie ta guma lata, a raczej jej zewnętrzna część.

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 17:27 ]
dziś na domiar złego zapaliła mi się kontrolka TC i pomarańczowy samochodzik na pochylni, podczas zapłonu świecą wraz ze wszystkimi kontrolkami i gasną po czym po odpaleniu ponownie się zapalają ;/

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 20:06 ]
ta guma w wiskozie pasuje do każdej wersji? (oprócz v6 która wiem ze jest inna)?
Legion1349
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 331
Miejscowość: Katowice

26 Sie 2009, 23:46

z opisów wynika że guma pasuje, ale upewnij się u sprzedawcy. o TC i zjeździe już było na forum
pozdr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005