Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

31 Maj 2014, 21:11

Witam serdecznie.

Poszukuję dla siebie pierwszego auta.Z góry zaznaczam, że im tańszy - tym lepszy, ale mając na uwadze kilka czynników.

Warto chyba zacząć od tego, że autem będę dojeżdzał do pracy (różne budynki w różnych częściach miasta - między którymi będę musiał się poruszać) + ewentualnie krótkie trasy do 100km raz na X czasu. Absolutnie nie obraziłbym się jednak, gdyby auto było w miarę dynamiczne (tj. żeby wyprzedzanie było w miarę komfortowe - ale podkreślam,że nie jest to cecha obowiązkowa)

Tak jak w tytule - auto powinny opisywać te 4 przymiotniki - mały, tani,ekonomiczny i bezawaryjny. Im mniejszy przebieg - tym lepiej. Spalanie również im mniejsze - tym lepiej ( w miarę możliwości idąc na kompromis między dynamiką jazdy i rozmiarem silnika [żebym nie przepłacał za OC - brak zniżek]. Zależałoby mi także na tym, aby auto było bezawaryjne, a w razie ewentualnych koniecznych napraw -aby nie było problemu z częściami (jak najtańsze i jak najłatwiej dostępne). Spalanie również jest kwestią kluczową i tu pojawia sie mój dylemat, bo jeśli benzyna to raczej z lpg (ale słyszałem o tym wiele negatywnych opinii i że "fachowcy" często partaczą robotę) a jeśli disel to z tego co czytałem, są zdecydowanie droższe w eksploatacji (nawet jeśli palą mniej - przez ewentualne koszty napraw + problemy zimą [auto raczej nie będzie garażowane])

Naczytałem się już tyle - że rozbolała mnie tylko głowa, ale pewnych kandydatów już mam, natomiast jestem oczywiście otwarty na wszelkie propozycje.

Rover(25 /45) -mam obawy, że 45 troszkę za duży, sporo czytałem o tych Roverach i podobno wbrew panującej opinii te auta wcale nie są rzadkie, a ich naprawy nie są drogie.

Peugeot 206 - plusem jest to, że mały i z malutkim silnikiem - natomiast sporo czytałem ojego awaryjności i nie wiem, czy tak na dobra sprawę ten malutki 1.1faktycznie jest oszczędny, a jęsli tak- to czy da siętym autem normalnie jeździć.

VW Golf IV - mam obawy czy znajdę coś w tej cenie, ale podobno kultowe 1.9 TD są oszczędne i nimalże nieznsczalne.

Audi A3 / A4 - jak wyżej, zresztą o Audi mawia się, że to tylko droższy VW

Honda Civic -moje największe obawy to cena części i fakt, że upodobali je sobie tzw. "młodzi gniewni"

Od razu zaznaczam, że "cienki" i seicento odpadają ;)


Ewentualnym plusem byłaby także klimatyzacja ( ale jest to opcjonalny "bajer").

Za pomoc z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Ultri
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 31 Maj 2014, 20:40
Auto: Nie mam

Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

31 Maj 2014, 21:44

Peugeot 206 bym skreślił-naczytałem się tutaj oraz na innych stronach opinii użytkowników.
Rover nadal należy w Polsce do rzadkości bo Polacy wolą niemca, częsci tanie, łatwo dostepne.
W przypadku 45 w sedanie dla młodych starzem kierowców mogą występować problemy z cofaniem.
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 413
Zdjęcia: 15
Rejestracja: 01 Maj 2009, 19:29
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

31 Maj 2014, 21:59

Pawkaz napisał(a):Peugeot 206 bym skreślił-naczytałem się tutaj oraz na innych stronach opinii użytkowników.
Rover nadal należy w Polsce do rzadkości bo Polacy wolą niemca, częsci tanie, łatwo dostepne.
W przypadku 45 w sedanie dla młodych starzem kierowców mogą występować problemy z cofaniem.


Wszystko tak jak kolega wyżej napisał :ok:
206 to chyba najgorszy syf z jakim miałem do czynienia.
Co do cofania sedanem rovera to faktycznie, trzeba się przyzwyczaić bo tyłu nie widać. W lusterkach samochód kończy się na tylnych drzwiach więc przy manewrach trzeba brać ,,poprawkę" na kufer. Kwestia 3 dni jazdy i już jest ok :ok: Za to sedan prezentuje się o niebo lepiej od hatchbacka.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

31 Maj 2014, 22:13

A3 i a4 b5 jak najbardziej tak ale tylko nie 1,6 102 lub 105 kucy bo to paliwożerne muły od 1,8 w górę oky. :ok:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4815
Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

31 Maj 2014, 23:23

krzysiek4000 napisał(a):A3 i a4 b5 jak najbardziej tak ale tylko nie 1,6 102 lub 105 kucy bo to paliwożerne muły od 1,8 w górę oky.


skoro w tych audicach 1,6 są paliwożerne, to pewnie strach pomyśleć co z 1.8 w górę ;)

Co do Rovera to podobno w przypadku 2-litrowego Diesla spalanie na śmiesznie niskim poziomie. Ktoś może zweryfikować, czy tak faktycznie jest ? I ewentualnie, czy 25 to dużo gorszy wybór niż 45? Szczerze przyznam, że rozmiar 45-tki mnie lekko przeraża, wolałbym jednak coś mniejszego.

I oczywiście jeśli ktoś wie coś o innym aucie które mieści się w podanych warunkach to też chętnie posłucham.
Ultri
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 31 Maj 2014, 20:40
Auto: Nie mam

Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

01 Cze 2014, 00:30

Ultri napisał(a):skoro w tych audicach 1,6 są paliwożerne, to pewnie strach pomyśleć co z 1.8 w górę
1.8 jedzie lepiej niz 1.6 a spalanie ma podobne, co cie przeraza w 45? :shock: ja jak zdalem prawko jezdzilem mercem e klasa w210 kombi, nie dosc ze maly przeswit bo wersja avantgarde i auto dlugie, nie bylo to dla mnie zadnym problemem. osobiscie nie chcialbym jezdzic jakas mala puszką ktora oferuje zerowy komfort porownywalny z maluchem.. jedyny plus takich malych smietnikow to latwosc w parkowaniu, i to jedyny, bo po trasie 400km wysiadasz i dupy nie czujesz.
dominik89
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 320
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 15 Wrz 2013, 04:42
Miejscowość: Liverpool
Auto: bmw
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Outlander - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP Mitsubishi Outlander - 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
    Outlander - nowy crossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilka tygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych, organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskał ...
    Samochodem elektrycznym dookoła świata - Izabella Miko Samochodem elektrycznym dookoła świata - Izabella Miko
    Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw... elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. ...

  • Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 07:40

    To spalanie aż tak tragiczne w 1,8 nie jest nawet niższe niż w 1,6. Rovery jak najbardziej tak są ekstra i mają tanie części ci co piszą że części są drogie to w ogóle ich nie należy słuchać bo albo piszą stereotypami albo po prostu się na nich nie znają.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 07:52

    Może rozpatrz jeszcze Toyotę Yaris 1.0 ?
    Oszczędna, jak trzeba przydepnąć to już mniej oszczędna ale za to w miarę dynamiczna jak na tak mały silniczek.
    tegies
    Początkujący
     
    Posty: 53
    Rejestracja: 17 Lut 2014, 09:55
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Honda
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 08:20

    tegies napisał(a): Toyotę Yaris 1.0 ?

    Na trasie tęż jazda nią ujdzie ale może lepiej rozpatrz punto 2 z 1,2 16V 80 KM bo 60 KM jest też dobry ale nie zbiera się tak świetnie jak ten 80 konny.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 08:38

    Ok, powiedzmy że mocno mnie zainteresowały 45-tki. Może ktoś się wypowiedzieć o ich jednostkach napędowych ? Odwieczny problem diesel vs benzyniak - interesuje mnie przede wszystkim różnica w spalaniu i ewentualnych cenach części / naprawie, jaka jest średnia żywotność tych silników, które mają lepsze, a które gorsze opinie itd. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje :)
    Ultri
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 31 Maj 2014, 20:40
    Auto: Nie mam

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 08:42

    Jak rover to prosty diesel 2.0 SDI 105 KM jest bardzo fajny oszczędny na miasto idealny mało awaryjny oraz częci są tanie jak barszcz. Spalanie około 6 litrów na 100 km. Jak co to dopytaj się dokładniej kirin88 lub Pawkaz oni mają takie rovery i wszystko ci o nim powiedzą dokładniej.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 09:11

    [link wygasł]

    mógłby ktoś spojrzeć fachowym okiem na ten model? Wiem, że nie widząc auta z bliska ciężko jest cokolwiek powiedzieć, ale może dopatrzycie się czegoś co od razu eliminuje to autko ;)
    Ultri
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 31 Maj 2014, 20:40
    Auto: Nie mam

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 09:15

    Może być wygląda nawet przyzwoicie, ale od handlarza więc może mieć jakieś ukryte wady
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 09:34

    Mam jeszcze pytanie odnoścnie Rovera 200 i 25. Po przemyśleniu sprawy, średnio mi się uśmicha diesel, gdyż auto prawdopodobnie nie będzie garażowane, ewentualnie pod "zadaszeniem", a nie chciałbym mieć zimą problemów z odpalaniem.

    Z tego co poczytałem to Rovery 200 i 25 to też fajne autka, wizualnie też mi się podobają, w cenie się mieszczą, ale chciałbym jeszcze zapytać o jednostki napędowe w tych autkach. Interesują mnie chyba jednak głównie benzyniaki. I znowu najważniejsze cechy to niskie spalanie i bezawaryjność. Może ktoś coś o tych autkach powiedzieć ?
    Ultri
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Rejestracja: 31 Maj 2014, 20:40
    Auto: Nie mam

    Re: Mały, tani,ekonomiczny, bezawaryjny - do ok.9 tyś woj.wlkp

    01 Cze 2014, 09:36

    Benzynowe silniki w roverach też są dobre i świetnie się w razie potrzeby gazują.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył