[C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9

Który model wybierasz?

Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM
1
50%
Ford Focus mk1 1,8 TDCi - 100KM
0
Brak głosów
Peugeot 306 2,0 HDi - 90KM
0
Brak głosów
Renault Megane I 1,9 dTi - 98KM
0
Brak głosów
Skoda Octavia I 1,9 TDI - 90KM
1
50%
Razem głosów : 2

09 Paź 2016, 12:13

[C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9

Podstawowe kryteria zestawienia:
- kombi segmentu C
- silnik diesla o mocy ok. 100KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z okolic 1999r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM
- Ford Focus mk1 1,8 TDCi - 100KM
- Peugeot 306 2,0 HDi - 90KM
- Renault Megane I 1,9 dTi - 98KM
- Skoda Octavia I 1,9 TDI - 90KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Jedynym samochodem wyposażonym w hamulce bębnowe tylnej osi (TRW) jest Fiat. Należy zwrócić na wysoki koszt tarcz hamulcowych (TRW) w Renault. W Megane nie stosowano łączników stabilizatora. Warty odnotowania jest koszt rozrządu (SKF) w Skodzie na tle konkurentów.
Fiat oraz Ford zostały wyposażone w dwumasowe koła zamachowe (LUK), co podwyższa kwotę końcową w zestawieniu. W Skodzie w silniku 1,9TDI o oznaczeniu ALH również stosowano koło dwumasowe.

Najdroższe usterki dotyczą tylnego zawieszenia w Fordzie i Peugeocie oraz przekładni kierowniczych w Focusie i Octavii.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:42, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 20:08

W Skodzie ten 1.9TDI 90KM to jest ten sam co w Golfie IV, czyli ALH?
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2016, 20:14

Nie rozpatrywałem po kodzie, ponieważ było ich bodajże ze 3, co wprowadzałoby zamęt. W golfie podobnie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Paź 2016, 20:19

dzida napisał(a):Nie rozpatrywałem po kodzie, ponieważ było ich bodajże ze 3, co wprowadzałoby zamęt. W golfie podobnie.

Bo jest wiele 1.9TDI 90KM. Jedne miały dwumas, a drugie nie :)
np. 1Z czy w większości AHU (poza Passatem B5) nie miały dwumasy, a ALH w Golfie IV już miał dwumas :D
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2016, 20:44

W takim razie poprawiam, bo widzę, że ALH z dwumasą też były w Octavii I
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010