MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

22 Lut 2018, 21:30

Witam wszystkich.
Po odebraniu auta od mechanika (wymiana węży od chłodnicy i paru pierdół) dzieją się dziwne rzeczy, silnik się bardzo szybko nagrzewa i wskakuje na 95-100 stopni, cały płyn z chłodnicy wylewa do zbiornika spryskiwaczy i wraca po zgaszeniu silnika. To auto ma podgrzewanie płynu do spryskiwaczy za pomocą cieczy chłodzącej, ale skoro ciecz wraca do zbiornika wyrównawczego chłodnicy to nie sądzę żeby był jakiś wyciek. Co o tym sądzicie? Jak dla mnie coś totalnie dziwnego, pomyłka mechanika czy coś się mogło zepsuć?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 12 Gru 2014, 00:39
Prawo jazdy od: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

22 Lut 2018, 22:05

Prawdopodobnie może być zapowietrzony układ i temu wywala, bąbelków nie ma? To auto powinno mieć samoodpowietrzajacy układ się, zobacz czy jak dodajesz gazu to nie ma bąbelków..
gruber99
Zaawansowany
 
Posty: 591
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 25 Gru 2017, 18:28
Auto: Benzyna i Diesel

Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

22 Lut 2018, 22:10

grzeje dobrze na wolnych obrotach?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7307
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

23 Lut 2018, 00:11

Za bardzo to nie grzeje, bo cały płyn wywala do spryskiwaczy i nie ma co do nagrzewnicy dopłynąć, ale jak się doleje płynu to grzeje bardzo ładnie.

Przy dodawaniu gazu jak jest mało płynu to jest dźwięk lejącej się cieczy, bąbelków, po tym nagrzewnica dostaje chyba płynu i robi się na chwilę cieplej. Jak jest normalnie zalany to nic nie bąbelkuje.

Pytanie czemu płyn wywala do spryskiwaczy? Czy to normalny zabieg przy zbyt wysokim ciśnieniu żeby nie zanieczyszczać środowiska? I gdzie jest przyczyna tego ciśnienia, zapieprzałem już sporo i dalej się tak dzieje, auto się szybko grzeje, LPG wyłącza i kaplica. Mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Rejestracja: 12 Gru 2014, 00:39
Prawo jazdy od: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

23 Lut 2018, 08:23

Myślę że układ jest zapowietrzony
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7307
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

23 Lut 2018, 14:07

Na początek odpowietrz jeszcze układ, być może nie odpowietrzył się i temu powraca do zbiorniczka nie puszcza go.
gruber99
Zaawansowany
 
Posty: 591
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 25 Gru 2017, 18:28
Auto: Benzyna i Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999) Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...
    Master Truck 2009 / relacja Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

  • Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

    23 Lut 2018, 14:47

    Próbowałem odpowietrzyć ale nie da rady, nawet na odkręconym korku płyn od razu przelewa się do zbiornika płynu od spryskiwaczy. Dzisiaj jeździłem na odkręconym korku i jest to samo. W poniedziałek jestem umówiony do majstrów którzy to składali. Możliwe jest aż takie zapowietrzenie? Jeśli tak to jak to rozwiązać?
    Czru
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 00:39
    Prawo jazdy od: 30 11 2016
    Auto: W220 S500
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

    26 Lut 2018, 15:13

    Jaki masz stan płynu chłodzącego na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym i jaki na gorącym? Sprawdzałeś to?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6789
    Zdjęcia: 3346
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

    24 Mar 2018, 21:21

    Może komuś się przyda, winowajcą była nieszczelność w układzie ogrzewania zbiornika spryskiwaczy, są rurki i jakieś plastikowe coś, przepływa przez to płyn chłodniczy i ogrzewa płyn do spryskiwaczy. Chwilowo zrobione obejście i problemu nie ma. Im więcej bajerów tym więcej problemów :p
    Czru
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 52
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 00:39
    Prawo jazdy od: 30 11 2016
    Auto: W220 S500
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    Re: MB W220 - płyn chłodniczy zlatuje do zbiornika spryskiwacz i wraca

    25 Mar 2018, 10:52

    Dziękujemy za napisanie co było problemem. Zapewne kiedyś komuś się to przyda.
    Wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15196
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000