Megane III 1.6 16v :VS: i30/ceed II 1.4 crdi

06 Wrz 2020, 16:33

Cześć,
stoję przed wyborem auta i po wstępnym researchu padło na dwa/trzy auta. Budżet to <30 tys. Interesuje mnie wyłącznie opcja kombi.

1. Renault Megane III 1.6 benzyna 2010-2012 (dostępne oferty w budżecie).
2. Hyundai i30 II 1.4 crdi diesel 2012-2015
2,5. Kia Ceed II 1.4 crdi diesel 2013

Generalnie, jak wiecie, i30 oraz ceed to auta bliźniacze. Ceed chyba znacznie bardziej podoba mi się wizualnie, wnętrze o 3 klasy ładniejsze niż w przypadku hyundaia.

Plusy i minusy aut o jakich wiem i jakie dla mnie są najważniejsze to:

Megane ma ładną deskę rozdzielczą i panele do sterowania klimatyzacją/radiem - eleganckie, minimalistyczne - moj gust.

Ceed panele znacznie ładniejsze niż w i30, ale wciąż zbyt naćkane, ale jestem w stanie to przeboleć.

Ceed/i30 - więcej miejsca z tyłu, dodatkowe schowki, bardziej przestronna, kierownica wielofunkcyjna w przeciwieństwie do megane.
Dobre usytuowanie miejsca na kubek.

Ceed ma znacznie ładniejsze zegary niż i30.

Megane jest znacznie mniej podatna na rdzę w przeciwieństwie do ceeda i i30.

I najważniejsze: Megane jest w benzynie, ceed/i30 to diesiel, niby bez dwumasy, ale w przypadku, kiedy główne moje podróżowanie to dojazdy do pracy ~25 km w jedną stronę...
I wiem, że diesela powinno się używać jednak na dłuższych dystansach, ale wśród znajomych spotkałem się z opinią "ja 6 km dieselem jeździłem do roboty i było okej".

Strasznie boję się kosztów naprawy diesela przy tak krótkich odcinkach, a jednocześnie strasznie, ale to strasznie denerwuje mnie fatalna ergonomia megane...

Będę wdzięczny za rady i opinie. Może ktoś dorzuci coś jeszcze, o czym nie wiem w przypadku tych aut.
Dejf
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2020, 14:40

Dejf napisał(a):"ja 6 km dieselem jeździłem do roboty i było okej"
Ja kiedyś też tak jeździłem bo diesle nie były tak zaawansowane technicznie jak obecnie i to były proste konstrukcje. Teraz jak ktoś jeździ na takich odcinkach nawet mając nowego diesla to przypuszczam ze długo nie pojeździ bez problemów.

A dlaczego nie rozważysz np. I30 w benzynie? Przecież tam też są silniki 1.4 i 1.6. Wcale nie musisz brać diesla CRDi.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

07 Wrz 2020, 14:45

Wiesz co, mam znajomego, który pracuje w motoryzacji (autopartner chyba teraz), sporo mi trułem beret, co by mi polecił i powiedział, że te dwa silniki to najlepsze opcje, maksymalnie bezawarykne, proste konstrukcje, nje ma sie co sypnąć... Tym bardziej, że jeśli to będzie benzyna, to raczej zagazuje ją, a ponoć to 1.6 z megane jest idealne do gazu, a to z i30 to jiż bardziej wadliwa konstrukcja.

A w ogole i30 zamieniam na ceed w wyborze (zdecydowanie ladniejsze auto). :)
Dejf
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Wrz 2020, 15:19

Dejf napisał(a):Megane jest znacznie mniej podatna na rdzę w przeciwieństwie do ceeda i i30.


Moim zdanie bez różnicy jeśli chodzi o rdzę w tych modelach, może nawet w Renault będzie lepiej. Zasadniczo rdza nie atakuje progów czy podłogi, ale np. po kilku latach odkręcenie śrub w zawieszeniu Koreańczyka to może być niezłe wyzwanie...

Moim zdaniem bierz benzynkę. Dodatkowo w i30 masz 1.6 MPI do którego też wsadzisz gaz. Ewentualnie Focus Mk3 1.6 125KM (trochę mniejszy bagażnik), Astra J 1.4T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Study CS1 2002
    Koncepcyjne BMW Concept Study CS1 przedstawia wizję przyszłego "niewielkiego" modelu BMW. Elementem determinującym styl tego czteromiejscowego studyjnego kabrioletu jest swoista więź tworzona przez eleganckie i lekkie nadwozie ...
    Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
    Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...