Mercedes A160 problem z biegiem wstecznym, nagłe zatrzymywanie

28 Lip 2017, 06:02

Cześć,
mam problem z biegiem wstecznym. Gdy próbuje cofać samochód w pewnym momencie gwałtownie się zatrzymuje, tył podnosi się jakbym chciał wjechać pod leżącego policjanta. Wcześniej pomagało wrzucenie jedynki i podjechanie trochę do przodu wtedy po wrzuceniu wstecznego mogłem normalnie wycofywać, teraz już nie zawsze to działa. Macie pomysł z czym może być problem?
Pozdrawiam,
Maciej
Xar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mercedes A 160
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 10:54

Tak, u Ciebie w A klasie powinny być z tyłu tarczo-bębny więc myślę, że problem dotyczy hamulca ręcznego który być może blokuje się lub szczęki od niego nie odbijają prawidłowo lub coś tam się wysypało i potrafi się zakleszczyć. W pierwszej kolejności sprawdź linkę od ręcznego.
Na który ząbek zaciągasz żeby ręczny trzymał?

Zrób sobie prosty test :) Zaciągnij ręczny i wrzuć wsteczny powinien być taki sam efekt. Masz napęd na przód więc przy takiej kombinacji tył będzie szedł do góry a przód będzie klękał.

Problem mogą powodować też klocki ale skłaniam się ku hamulcowi ręcznemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 12:12

Sprawdziłem, przy zaciągniętym ręcznym i próbie wycofania efekt taki sam jak bez zaciągnięcia hamulca ręcznego.
Kupiłem samochód miesiąc temu i ręczny sprawdzałem tylko próbując ruszyć na jedynce, ale już na pierwszym ząbku nie mogłem się ruszyć ani trochę
Xar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mercedes A 160
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 12:40

Xar napisał(a):ręczny sprawdzałem tylko próbując ruszyć na jedynce, ale już na pierwszym ząbku nie mogłem się ruszyć ani trochę
Wygląda na to że za mocno jest naciągnięty. Minimum trzy ząbki to tak optymalnie bo tam musi też między szczękami, a bębnem pojawić się luz/przerwa żeby podczas spuszczonego ręcznego nie występowało wzajemne tarcie okładziny vs. bęben.

Spróbuj go wyregulować, można to zrobić przy kołach ale na lince hamulcowej powinien być też taki samoregulator którym można podciągną lub odpuścić trochę linkę. Nie wiem dokładnie gdzie będzie u ciebie ale może być albo zaraz za ręcznym albo pod samochodem zanim linka rozdzieli się na dwa koła.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 14:57

Problem został znaleziony. Zdjąłem koło i pokrywę od bębna. Okazało się, że okładzina z jednej strony się zerwała i blokowała. Po wyjęciu odłamka można normalnie cofać, teraz pozostaje wymienić hamulce bębnowe po obu stronach. Dzięki wielkie za pomoc
Xar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Mercedes A 160
Silnik: 1.6 102KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lip 2017, 15:19

Xar napisał(a):Okazało się, że okładzina z jednej strony się zerwała i blokowała
Fajnie, zmień zatem szczęki i sprawdź czy w bębnie nie ma rantów na wewnętrznej stronie gdzie szura okładzina ze szczęk. Jak jest ok to załóż nowe i będzie śmigało. Tylko później ręczny dobrze wyreguluj :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Giulia GTA 1965 rok
    Pośród Alf Romeo z lat 60., które najbardziej zapadły w pamięć jej miłośników, pierwszoplanową rolę zajmuje Giulia Sprint GTA, niezaprzeczalna gwiazda wyścigów. Jej kształt jest prawie taki, jak ...