Mercedes vario 815d świeci kontrolka edc

09 Kwi 2014, 20:31

Witam wszystkich forumowiczów.Mam problem z samochodem a konkretnie z autobusem marki Mercedes Vario 815 d.Chodzi o to że zaświeca się kontrolka EDC i w tym samym momencie traci nie znacznie moc.Jak jadę po prostej lub z górki nic się nie dzieje a jak zobaczy trochę górki to się zaświeca EDC i odczucie jest jak by trochę go zmulało.Sprawdzałem filtry,olej,pompa paliwa wstępna nowa nie chińska,5 bar na wolnych na ciepłym i 6,5 na całym gazie.Pompo wtryski były sprawdzane są ok.Zero wycieków paliwa i jakiś nie szczelności.Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie łapy wkładać.A i na komputerze nie byłem i nie mam opcji komputera na tej wsi.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes

12 Kwi 2014, 19:44

Jak się świeci ta kontrolka, to trzeba się bezwzględnie podłączyć pod komputer. Jest jakiś problem ze sterowaniem silnikiem i podłączenie pod kompa powie w czym jest problem. Bez tego pozostaje ci naprawa metodą prób i błędów, co może potrwać nawe rok...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2014, 20:26

No wiem o tym że komputer to podstawa ale nie mam na razie możliwości.Pozostało mi jeszcze sprawdzić ciśnienie na dolocie w poniedziałek wkręcę manometr i zobaczymy.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes

12 Kwi 2014, 20:34

gum3 napisał(a):No wiem o tym że komputer to podstawa ale nie mam na razie możliwości.

Albo musisz podłaczyć się pod kompa, albo sprawić sobie tester diagnostyczny. Innego wyjścia nie ma.
gum3 napisał(a):Pozostało mi jeszcze sprawdzić ciśnienie na dolocie

Nie tylko to ci pozostało, bo powodów może być jeszcze całe, całe mnóstwo. Łacznie z ciśnieniem paliwa, wtryskami, filtrami, czujnikami itd itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2014, 14:29

To wszystko zostało już sprawdzone i jest ok.Pozostało jeszcze ciśnienie na dolocie podczas obciążenia.Pompa paliwa jest nowa ma 4 dni zaworki i szczelność sprawdzone ok,pod kątem elektrycznym to nie widzę tu usterki bardziej mechaniczne uszkodzenie typu dziura w przewodach do interkulera lub sam interkuler,albo turbina siada.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes

13 Kwi 2014, 14:56

Tak - tylko chodzi o to, że może być wadliwy np. tylko jeden z czujników - ty wszystko pomierzysz, pomiary będą ok, będziesz niepotrzebnie szukał dalej.
No ale jak wolisz szukać metodą prób i błędów, która może się okazać zupełnie zbędna to twoja sprawa. Nie rozumiem tylko po co szukasz pomocy na forum, skoro my ci radzimy co zrobić, a ty i tak robisz swoje...
No ale jak już chcesz sam szukać, bez pomocy komputera, to musisz "przelecieć" cały układ sterowania silnikiem, czyli każdy jeden obwód, który jest podłączony do sterownika silnika - czyli wszystkie przewody na ciągłość i zwarcie, wszystkie czujniki, wszystkie przewody olejowe, i z płynami, z paliwem itd itd.
Nie wystarczy np. że zmierzysz ciśnienie doładowania - ono może być ok na manometrze, a może być poprostu uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania i będziesz szukał i szukał.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2014, 17:24

No ok.ale jeżeli czujnik doładowania wyciągnołem i założyłem do innego vario bo kolega też ma takie auto i jest ok to mogę go wykluczyć?Poza tym tam jak jest przewód który łączy rurę z turbiny do interkulera to jest mokra z oleju i trochę kapie tam tędy.Muszę to sprawdzić bo możę okazać się ze jest przypchany dziadostwem.Co do czujnika to dziwne ale był suchy i czysty jak go wykręciłem.Sory że tak mnie objechałeś ale ta kontrolka jest denerwująca jak się jedzie i próbuje zrobić co można bez kompa.A co do kompa to znalazłem na allegro zestaw za 2660 z laptopem star diagnoza i mam zamiar go kupić bo macie racje że w dzisiejszych czasach to podstawowe narzędzie warsztatu.Wyniki diagnozy wam przedstawie na forum.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes

13 Kwi 2014, 22:25

gum3 napisał(a):No ok.ale jeżeli czujnik doładowania wyciągnołem i założyłem do innego vario bo kolega też ma takie auto i jest ok to mogę go wykluczyć?

Zgadza się - jeżeli masz 100% pewności, że dany czujnik jest sprawny, a po jego wymianie problem nie ustapił, to możesz go śmiało wykluczyć :ok:
gum3 napisał(a):.Sory że tak mnie objechałeś

Nie objechałem cię :wink: Dziwi mnie tylko dlaczego ludzie kombinują jak koń po górę, wymieniając poszczególne elementy na chybił trafił, skoro można w kilka minut zdiagnozować w czym tkwi problem...
gum3 napisał(a):A co do kompa to znalazłem na allegro zestaw za 2660 z laptopem star diagnoza i mam zamiar go kupić bo macie racje że w dzisiejszych czasach to podstawowe narzędzie warsztatu.

Tu również się z tobą zgadzam w 100% - podstawa to możliwość podłączenia się pod komputer celem diagnostyki układu. Pytanie tylko - czy opłaca ci się wydawać ponad 2,5 tyś zł, skoro na warsztacie można zdiagnozować problem za około 50 zł?
Co do star diagnoza, to jak najbardziej ci się przyda do twojego autka :ok:
gum3 napisał(a):Poza tym tam jak jest przewód który łączy rurę z turbiny do interkulera to jest mokra z oleju i trochę kapie tam tędy.

Może to oznaczać, że trzeba zregenerować turbinę. Może to tez być przyczyna twojego problemu.
Sprawdz też, czy interkuler nie jest czasami dziurawy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2014, 07:26

My mamy 10 tych autobusów i 5 sprinterów,tak więc na pewno się przyda.Tylko ten jeden jeździ gdzie indziej i problem jest taki że niema tam drugiego na podmianę aby ten o którym pisze stanął na dłużej na warsztacie i dla tego tak wszystko robię z doskoku jak jest chwila to próbuję sprawdzać i eliminować usterki.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes

14 Kwi 2014, 19:06

Dziura w interkulerze i zparciały przewód od interkulera.
gum3
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 12 1996
Auto: mercedes