Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 13:27

Witam
Przyszly ciezkie czasy, wymagajace rozwaznych decyzji na skutek ktorych bede musial sprzedac swojego ukochanego Focusa II 2,0. Uwielbiam ten samochod, ale coz... kasa ;/

W zwiazku z tym zastanawiam sie nad kupnem malego miejskiego autka. Wiadomo bez jakiegokolwiek samochodu to jak bez reki. Mieszkam w miescie i w ramach oszczednosci staram sie korzystac z komunikacji miejskiej, ale czasem potrzebuje samochodu.
Kryteria sa proste:
-cena: 5-8 tysiecy, wydaje mi sie ze mozna dostac w tej cenie cos w stanie w maire przyzwoitym, co nie bedzie tylko skarbonka bez dna,
-maly - oczywiscie mysle o czyms z segmentu B, ze wzgledu na oszczednosc,
-raczej benzyna - jezdze na krotkich trasach i mysle ze oszczedny diesel moze mnie z tego powodu wpakowac w nieoszczedne duze koszta,
-brzydki :D - no nie oszukujmy sie, za ta cene w segmencie B sa raczej brzydale ;)
-TANI W UTRZYMANIU-to jest priorytet. Ten samochod ma sluzyc tylko do tego zeby sie przemiescic w 1-2 osoby z A do B. Licze na bezawaryjnosc, na tyle na ile jest ona mozliwa w takich starszych samochodzikach, no i tanie ubezpieczenie,
-fajnie by bylo zeby nie byl AZ TAK strasznie kobiecy... no i strasznie mnie denerwuje jak zegary w samochodzie sa na srodku a nie przed kierowca-tam gdzie ich miejsce... no ale moze i do tego mozna sie przyzwyczaic,
-wiem ze po przesiadce z obecnego samochodu nie bede czul absolutnie zadnej przyjemnosci z jazdy, wiem ze nie bede mial pewnie nawet polowy mocy ktora mam teraz, nie wspominajac o wlasciwosciach jezdnych, trudno, jakos sie przemecze przez najblizsze 2-3 lata :(

Bardzo prosze o wasze opinie, na jakich modelach skupiac uwage.
RKfan
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 15 Gru 2013, 12:54
Prawo jazdy od: 27 02 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Ford Focus Mk2

Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 13:46

Polo mk III sprzed liftingu ,1.9 SDI .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Rejestracja: 18 Gru 2009, 18:56
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 13:51

a ja bym celował w Lanosa
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14217
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 14:08

Do 8000 zł to na otomoto można znaleźć BMW 320d E46 compact . Kup BMW ,kup BMW ,nie bądź frajer ,czerp z życia.
Jest jedno odstępstwo od twoich krytriów : Ta Buma w przeciwieństwie do Polo 1.9 SDI nie jest powolna.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Rejestracja: 18 Gru 2009, 18:56
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 14:24

Małe brzydkie tanie - corsa b, polo. Małe ładne, całkiem żwawe - civic 6 gen. 1.4 1.5 (tak, kwestia gustu ii tak, jestem wielkim fanem hondy :P ).
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 528
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 22 Maj 2012, 15:08
Prawo jazdy od: 02 03 2010
Auto: Audi A4
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

15 Gru 2013, 14:35

Dzieki za odpowiedzi.
Za 2-3 lata mam odkupic pewien zajebisty samochod, wtedy bede czerpal z zycia, poki co podziekuje za BMW ;)
Lanos nie przekonuje mnie pod jednym wzgledem-spalanie tych silniczkow jest nieprzyjemne, no chyba ze gaz, ale z dobrym LPG chyba nie bedzie latwo znalezdz.
Polo ciekawa propozycja, warto brac z benzyna jesli sensownego egzemplarza z dieslem nie dostane? Jesli tak to jaka?
Nigdy nie przepadalem za civiciem VI niestety.
O Corsie B od poczatku myslalem, jakies typy w jaki silnik uderzac ewentualnie?
W tym przedziale moze udaloby mi sie znalezdz Corse C, warto sie w to pakowac?
RKfan
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 15 Gru 2013, 12:54
Prawo jazdy od: 27 02 2009
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Ford Focus Mk2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie Volvo V60 Plug-IN - Najbezpieczniejsza hybryda na świecie
    Nowe Volvo V60 Plug-IN zostało określone przez Euro NCAP najbezpieczniejszym autem na świecie wyposażonym w napęd hybrydowy. W teście europejskiego instytutu samochód otrzymał najwyższy wynik pięciu gwiazdek. "Wszystkie ...
    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...

  • Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 15:26

    Brzydkie - [link wygasł] :mrgreen:
    a tak na poważnie to może coś takiego Cie zainteresuje?
    [link wygasł] - wiem że słaby silnik no ale jak ma rzadko jeżdzić to ujdzie.
    no i może zostać przy marce i kupić Focusa Igeneracji? Tylko uwaga na rdze.
    [link wygasł]
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 15:38

    RKfan napisał(a):W tym przedziale moze udaloby mi sie znalezdz Corse C, warto sie w to pakowac?


    To jak masz wymagania co do wygladu :D i interesuje Cie corsa to może sprawdź starlet???
    Przejedź się nią i porównaj do corsy.
    Co do psucia się corsa vs starlet nie ma żadnego porównania....
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:26

    Brzydki :arrow: [link wygasł]
    ;d
    KonradMB
    Aktywny
     
    Posty: 251
    Rejestracja: 21 Lis 2010, 12:14
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Subaru
    Silnik: H6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:29

    Focusa nie kupie, uderzam w cos mniejszego, co naprawde bedzei tanie.
    Ibiza to ciekawa opcja, napewno ciekawszy samochod od Corsy np. Nie bedzie jednak drozszy w utrzymaniu niz np Polo albo Corsa B?
    Starlet to fajna opcja o ktorej bym nie pomyslal, dzieki ;) No i fakt-spelnia kryterium wygladu :D Jednak to bardzo malo popularne autko, ciezko mi bedzie znalezdz jakiekolwiek, mieszkam w Gdańsku. Zastanawiam sie czy z powodu malej popularnosci nie byloby problemu z naprawa.

    Co do Tacumy to niestety "brzydki" nie jest moim jedynym kryterium, gdyby bylo to napewno Tacuma by wygrala :D
    RKfan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 15 Gru 2013, 12:54
    Prawo jazdy od: 27 02 2009
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Ford Focus Mk2

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:32

    [link wygasł] :mrgreen:
    Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

    IS 200 by dzida
    lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14217
    Zdjęcia: 113
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Lexus IS 200
    Silnik: 2,0 R6 155KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:32

    RKfan napisał(a):Starlet to fajna opcja o ktorej bym nie pomyslal, dzieki No i fakt-spelnia kryterium wygladu Jednak to bardzo malo popularne autko, ciezko mi bedzie znalezdz jakiekolwiek, mieszkam w Gdańsku. Zastanawiam sie czy z powodu malej popularnosci nie byloby problemu z naprawa.


    Starych Toyot nie trzeba naprawiać :D
    Problemów z naprawą nie będzie ponieważ niema tam żadnych skomplikowanych rozwiązań, po prostu zwykły samochód. Każdy majster go ogarnie :ok:
    KonradMB
    Aktywny
     
    Posty: 251
    Rejestracja: 21 Lis 2010, 12:14
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Subaru
    Silnik: H6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:35

    mihau masz coś do mnie? Zapraszam jeżeli masz jakiś problem, podam Ci adres, ewentualnie spotkamy się w połowie drogi. Tylko na tyle cie stać by obrażać mnie wstawiając jakieś durne grafiki w podpisie profilu? Nie wiem czy chciałeś mnie zdenerwować? Efekt taki, że mnie rozśmieszyłeś :mrgreen:

    A wracając do tematu. Co do corsy C. Ostatnio miałem taką do dyspozycji z owianym złą sławą 1.0 benzyna. Co do samego samochodu pomijając silnik. Jak na samochód tej klasy dosyć dobrze wykonany, plastiki jakoś szczególnie nie trzeszczą. Skrzynia biegów dosyć precyzyjna, dobra widoczność i wydajne wspomaganie zapewniają łatwość w manewrowaniu. Dość bezawaryjny model, w moim egzemplarzu z 2002r i z przebiegiem 140tys próby czasu nie wytrzymały tłumiki środkowy i końcowy. Poza tym wszystko super. Jeżeli na 1 miejscu stawiasz ekonomie to 1.0 może być ok, zatankowałem pod korek, jeździłem tylko w mieście, 0 trasy ( nie wyobrażam sobie jechać tym w trasie :mrgreen: ) i spalanie wyszło mi równe 6 l co uważam za nadzwyczaj dobry wynik.
    Silnik z racji śmiesznej pojemności bardzo mało elastyczny i wymaga wysokich obrotów, do cichych też nie należy ale coś za coś.
    Co może wkurzać to niskie zawieszenie, trzeba ostrożnie przejeżdżać przez progi zwalniające.
    Corsa C nie rdzewieje już tak jak starsze ople.
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 16:45

    Jeśli nie jesteś zbyt wysoki to jest jeszcze
    [link wygasł]
    i jej brat
    [link wygasł]
    [link wygasł]
    [link wygasł] - 1.4TDi to jest 1.9TDi z uciętym jednym cylindrem, najlepszy silnik do Lupo.
    KonradMB
    Aktywny
     
    Posty: 251
    Rejestracja: 21 Lis 2010, 12:14
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Subaru
    Silnik: H6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Miejski, maly, brzydki, powolny, tani do 8 tysiecy

    15 Gru 2013, 17:26

    No Arosa/Lupo bardzo fajna opcja, w sam raz dla mnie, juz mocno pod ten limit 8 tysiecy, ale fajny samochodzik.
    Dzieki za wszystkie wypowiedzi, mam troche fajnych opcji, bedzie trzeba pomyslec i poszukac konkretnych modeli.
    RKfan
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 15 Gru 2013, 12:54
    Prawo jazdy od: 27 02 2009
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Ford Focus Mk2
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11