Montaż rejestratora z trybem parkingowym - Auris Hybrid 2015r. lift

25 Gru 2021, 14:37

witam
Zastanawiam się nad zamontowaniem wideorejestratora przód + tył wraz z trybem parkingowym no ten model :
[link do oferty na Allegro wygasł]
aby jednak działa tryb parkingowy niezbędny jest ten adapter:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Czy ktoś już może montował to w hybrydzie ? skąd najlepiej wziąć plus przed i po zapłonie ? czy trzeba bezpośrednio z Aku. czy też w kabinie jest możliwość zasilenia kamerki
pozdrawiam i dziękuję za ewentualne podpowiedzi .
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

27 Gru 2021, 12:49

Nie polecam Ci podłączać kamerki pod akumulator 12V w hybrydzie. Dlaczego? Bo on jest mały ma chyba 35Ah więc taka kamera długo pewnie nie podziała, a w zimie może się okazać że nie odpalisz hybrydy :)
Mały akumulator służy co prawda tylko do odpalenia systemów i nie wymaga przy tym poboru dużego prądu ale zdarzają się przypadki że nie można było jej odpalić już po nawet tygodniu stania.

Lepszym rozwiązaniem byłby tu jakiś power bank który zasili kamerkę w trybie parkingowym, a będzie on ładowany podczas jazdy np. z gniazdka zapalniczki lub po wykryciu napięcia wyższym niż 13,5V.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Gru 2021, 12:55

Dzięki, zastanowię się jak coś odpuszczę tryb parkingowy i porostu będzie działać jak w drugim aucie tylko podczas jazdy
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

27 Gru 2021, 13:05

tylko się zastanawiam jak podłączyć ten Power bank no bo tam są 3 przewody:
1)masa
2)+ po stacyjce
3)+ przed stacyjką

załóżmy że plus po stacyjce podam z instalacji auta żeby nagrywała
natomiast PLUS przed stacyjka z Powe banku
tylko masa powinna chyba być i dla Powe banku i dla auta ??
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

27 Gru 2021, 17:03

@ArteK pomysł dobry ale nie każdy powerbank się tu sprawdzi niestety.

@sebsad2705 no nie do końca tak... i chyba tu najlepiej sprawdziłby się powerbank z funkcją rozruchu który ma też wyjście 12V ze stałym napięciem.

Masz w domu jakiś powerbank?

Adapter który podałeś w linku ma napięcie wyjściowe: 5V 2.4A.

Kamery najczęściej zasilane są przez mini USB lub micro USB napięciem 5V do którego wystarczy port 5V 2,1A ze zwykłej ładowarki do smartfona lub właśnie powerbanku. Sam powerbank możesz ładować tylko podczas jazdy, akumulator będzie wtedy bezpieczny.

Problem jest w tym, że powerbank taki zwykły który ma możliwość ładowania smartfona może wyłączać się automatycznie przy braku poboru prądu co przy kamerze w czasie czuwania jest bardzo prawdopodobne.
sebsad2705 napisał(a):załóżmy że plus po stacyjce podam z instalacji auta żeby nagrywała
Nie w ten sposób bo ładowarka nie będzie wtedy wiedziała czy ładuje podczas kiedy masz uruchomiony zapłon czy nie przez co nie zadziała prawdopodobnie prawidłowo jej zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora.

Tu masz filmik o zasilaniu wideorejestratora z powerbanku

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

27 Gru 2021, 17:47

właśnie już trochę na ten temat poczytałem i przy moich krótkich odcinkach w mieście to nawet power bank się nie naładuje więc raczej odpuszczam temat trybu parkingowego bo u mnie nie zda to egzaminu
a sam dobry power bank do nawigacji lub właśnie video rejestratora to wydatek powyżej 1000 minimum
tak więc będzie klasycznie jak w drugim aucie czyli gniazdo zapalniczki i praca w trakcie jazdy ...
dziękuję za podpowiedzi
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 5 Le Car Van
    W styczniu 1979 roku Heuliez zaproponował serię specjalną Le Car Van, która nawiązywała do wersji przeznaczonej na rynek amerykański. Była to wersja dwumiejscowa, zbudowana na bazie Renault 5 TS. Zamiast tylnych bocznych ...

28 Gru 2021, 11:25

sebsad2705 napisał(a):a sam dobry power bank do nawigacji lub właśnie video rejestratora to wydatek powyżej 1000 minimum
Nie 1000zł a powyżej 100zł :) to spora różnica :wink:

Można by było policzyć na ile taki powerbank wystarczy jeżeli chodzi o tryb parkingowy. Wszystko warto sobie policzyć i takie zasilanie zawsze możesz dołożyć do istniejącego już zestawu kamer :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

28 Gru 2021, 11:38

niestety to jest inny rodzaj Power banku do wideo rejestratora lub nawigacji jest w innej technologii bateria i szybciej się ładuje niż zwykły power bank:
https://www.wideorejestratory24.pl/adapter-cellink-neo8plus

50 minut jazdy i sie naładuje (7500mAh)

zwykły power bank OK ale jeśli ktoś w ciągu dnia dużo jeździ to wtedy mu się naładuje na nockę
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

28 Gru 2021, 14:21

Koszt tego rozwiązania nie jest adekwatny do ceny i trochę przekoloryzowany :) Na filmiku który Ci podałem masz zwykłe powerbanki w cenie około 100zł i dają radę a ich ładowanie wcale nie będzie dłuższe niż tego co podałeś bo tu ważną kwestią jest odpowiedni adapter pod zapalniczkę :ok:

To już taniej wyjdzie kupić booster z powerbankiem i wyjściem na 12V bo one mają przeważnie lepsze baterie ale to i tak nie wyjdzie tyle co sam taki powerbank który podałeś linku :mrgreen:

Rozwiązań jest kilka a najprostsze to jak kupisz kamery podłączyć na zasilaniu zwykły powerbank i zobaczyć ile będzie trzymał w trybie parkingowym, następnie sprawdzić czas jego ładowania z gniazda zapalniczki.

Muszę to kiedyś sam z ciekawości przetestować.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

28 Gru 2021, 20:14

Sprawdziłem przed chwilą że mój powerbank zasila kamerkę domową cały czas i nie wyłącza się automatycznie.

Mam taki xiaomi o pojemności 10000mAh i widzę że kamera podczas pracy pobiera średnio 200mA.
Wideorejestraor w samochodzie nie weźmie więcej niż 500mA przy 5V czyli max jakieś 3W ale podczas czuwania w trybie parkingowym możemy przyjąć połowę czyli 250mA.

Czas pracy na takim powerbanku jak jest w pełni naładowany powinien wynieść 40 godzin :) przy poborze 500mA będzie to 20 godzin.

Pytanie jeszcze ile czasu będzie się ładował do pełna. Postaram się to sprawdzić i dam znać. Oczywiście najlepszy by tu był powerbank z technologią QC bo wtedy będzie się relatywnie szybko ladował (tu jeszcze potrzebny jest odpowiedni adapter pod zapalniczkę z takim wyjściem QC).

EDIT: znalazłem info ze ten powerbank który mam maluję się od zera do 100% w 4 godziny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

28 Gru 2021, 21:13

Rokiko napisał(a):Sprawdziłem przed chwilą że mój powerbank zasila kamerkę domową cały czas i nie wyłącza się automatycznie.

Mam taki xiaomi o pojemności 10000mAh i widzę że kamera podczas pracy pobiera średnio 200mA.
Wideorejestraor w samochodzie nie weźmie więcej niż 500mA przy 5V czyli max jakieś 3W ale podczas czuwania w trybie parkingowym możemy przyjąć połowę czyli 250mA.

Czas pracy na takim powerbanku jak jest w pełni naładowany powinien wynieść 40 godzin :) przy poborze 500mA będzie to 20 godzin.

Pytanie jeszcze ile czasu będzie się ładował do pełna. Postaram się to sprawdzić i dam znać. Oczywiście najlepszy by tu był powerbank z technologią QC bo wtedy będzie się relatywnie szybko ladował (tu jeszcze potrzebny jest odpowiedni adapter pod zapalniczkę z takim wyjściem QC).
A powiedz teraz jak by to wypaliło to jak to podłączyć , gdzie to upchnąć bo generalnie uważam że jeśli już posiadamy kamerkę to ona powinna nie absorbować naszej uwagi . Tzn. powinna się włączać sama po uruchomieniu pojazdu , rejestrować podczas jazdy i wyłączać się po zaparkowaniu. Tryb parkingowy pomijam , uważam za zbędny , kłopotliwy właśnie ze względu na problemy z zasilaniem , rozładowaniem akumulatora . Taki tam bajer . Nie podłączam kamerki do gniazda zapalniczki . Plątanina kabli , często jest na nim zasilanie stałe . Często a to nie kontaktuje , albo jest potrzebne do ładowania smartfona , zasilenia nawigacji czy smartfona z włączoną nawigacją , a to pasażer swoim telefonem też by się podładował . Podłączam kamerkę indywidualnie poprzez dołożoną , zabudowaną gdzieś w kokpicie ładowarkę podłączoną pod napięcie po zapłonie . Po włączeniu zapłonu kamerka startuje z zapisem a po wyłączeniu zapłonu się wyłącza . Nic mnie nie absorbuje , zapis zawsze jest .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Gru 2021, 18:09

Nie wiem jak jest dokładnie w samochodzie który ma autor tematu ale jeżeli masz np. zapalniczkę z zasilaniem po zapłonie to można się podpiąć pod kable od zapalniczki i ładnie je wyprowadzić do kamerki pod deską i w słupku. Samą kamerkę montujesz na szybie tak żeby nie przeszkadzała ale żebyś miał możliwość sięgnięcie do niej jak będziesz chciał zabezpieczyć nagranie przyciskiem.

Z moich obserwacji wynika że często takim miejsce w którym kamera nam nie będzie w żaden sposób przeszkadzała jest miejsce za lusterkiem z prawej strony. W niektórych samochodach umieszczenie tam małej kamery nie ograniczy nam w żaden sposób widoczności :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

29 Gru 2021, 20:38

Rokiko napisał(a): jeżeli masz np. zapalniczkę z zasilaniem po zapłonie to można się podpiąć pod kable od zapalniczki i ładnie je wyprowadzić do kamerki
Na przewodach do zapalniczki masz 12 V . Kamerka potrzebuje 5 V . Czyżby czegoś zabrakło ? Uzupełnij swoją wypowiedż . Ale co tam , mały szczegół . Pytałem jak podłączyć zwykły power bank . Testowałeś , polecałeś , więc tutaj spodziewałem się jakiś konkretów w tej materii a nie gdzie kamerkę umieścić na szybie . Skup się a nie pisz co popadnie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2021, 11:58

Testowane przy napięciu 12V przez Hardwire Kit UP02
Poniżej zmierzony pobór prądu
A500S:
tryb normalny, włączony wyświetlacz, bez wi-fi -> ~0,29A
tryb time-lapse, wyłączony wyświetlacz, bez wi-fi -> ~0,25A
A500S + RC06:
tryb normalny, włączony wyświetlacz, bez wi-fi -> ~0,43A
tryb time-lapse, wyłączony wyświetlacz, bez wi-fi -> ~0,37A

tak wygląda pobór kamerki 70mai która planowałem kupić w trybie parkingowym wychodzi 0,37A z tylna kamerką
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

30 Gru 2021, 13:29

bonifacy napisał(a):Na przewodach do zapalniczki masz 12 V . Kamerka potrzebuje 5 V . Czyżby czegoś zabrakło ?
No ale to logiczne że podłączasz zasilacz od kamerki pod 12V :wink:

Ok ale wyjaśnię jak to podłączyć jeszcze raz.

W przypadku oryginalnego zasilacza do kamerki jego kable podpinamy pod zapalniczkę. Jeżeli zapalniczka nie ma zasilania przy wyłączonym zapłonie kamerka będzie działała tylko po przekręceniu stacyjki do zapłonu i podczas pracy silnika.

Druga opcja to podłączenie kamerki do gniazdka zapalniczki która posiada zasilanie przy wyłączonym zapłonie. W tym przypadku trzeba kabel ACC (wykrywający zapłon) podłączyć według instrukcji czyli z plusem który pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce pozwoli to na pracę kamerki w trybie parkingowym a jak moduł ma ochronę akumulatora to przy spadku do odpowiedniej zaprogramowanej wartości wyłączy kamerę.

Trzecia opcja podłączenie powerbanku i dalej kamery. Możemy tez skorzystać z gniazda zapalniczki wykorzystując odpowiedni zasilacz do ładowania powerbanku (o większej mocy niż ten do kamery). Do powerbanku podłączamy kamerę. Czyli mamy zapalniczka > zasilacz (ładowarka) > powerbank > kamera. Teraz kamera nie będzie wiedziała czy mamy włączony zapłon czy też nie więc można o ile ma taką opcję ustawić w przejście w tryb parkingowy automatycznie kiedy nie wykryje ruchu przez pewien czas (Tryb parkingowy "aktywny" z automatyczną detekcją postoju). Kamera będzie tu cały czas aktywna dopóki w powerbanku będzie zapas prądu.

@bonifacy teraz ok? Czy coś jeszcze mam opisać?

sebsad2705 napisał(a):tak wygląda pobór kamerki 70mai która planowałem kupić w trybie parkingowym wychodzi 0,37A z tylna kamerką
W tym przypadku wybierając powerbank o pojemności 10000mAh czas przcy takiego zestawu pobierającego prąd 370mA wyniesie około 27 godzin (przy w pełni naładowanym powerbanku).

10000 / 370 = ~27h

EDIT: Alternatywą dla zwykłego powerbanku może być booster z wyjściem na 12V i gniazdem zapalniczki. Jest on jednak droższy od zwykłego powerbanku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34