Na zimnym silniku odpala i gaśnie

09 Gru 2020, 22:06

Mam dziwny problem z Hyundaiem Coupe 2.7 V6 LPG - przekopałem pół Internetu i dalej nie mam pomysłu co jest nie tak.
Na totalnie zimnym silniku odpala (obroty rosną do 1500-2000 więc ssanie działa poprawnie - odpala równo na wszystkie gary) i po kilku sekundach obroty spadają w okolice 100 i silnik gaśnie - odpale tak 3 razy i silnik zaczyna działać poprawnie - zanim zagrzeje się tak do 30 stopni jest problem z mocą przy ruszaniu z parkingu.

Po drugim odpaleniu czasem myślę, że już jest ok, a on po 10 sekundach zacznie się dusić i zgaśnie

Gdy się zagrzeje - wszystkie objawy znikają - rwie asfalt na benzynie, zero szarpnięć itp... Obroty nie falują - wszystko OK.

Od 3dni jeżdżę z zakręconą butlą LPG i wypalonym gazem z przewodów - bez zmian. W ECU żadnych błędów. Czujnik temperatury i temperatury powietrza dolotowego pokazują poprawną temperaturę - odczyt za pomocą aplikacji i modułu OBD . Nie znalazłem też problemów ze szczelnością dolotu. Na ciepłym obroty nie falują.

Gdy auto postoi kilka godzin nie ma tego problemu. Musi postać minimum 7h.

Pamiętam, że w lecie też przy pierwszym odpaleniu było takie chwilowe kilkusekundowe wahnięcie obrotów - ale nie przejmowałem się tym zbytnio.

Planuję - sprawdzić ciśnienie paliwa podczas odpalania, przeczyścić krokowca i przepustnicę.

Co jeszcze może być z nim nie tak? :o
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

10 Gru 2020, 01:15

Miałem podobnie w 190 tce(2.0 benz-lpg),przy remoncie silnka wymieniono hydraulikę zaworową na zwykłą,regulacja ręczna,po odpaleniu zimnego silnika ujechałem kawałek i bach,silnik zgasł zawsze,potem odpalał i już nie gasł,na gorącym silniku problemów zero,tylko słabawy był i duzo palił,byłem za granicą,domyśliłem się,ze zawory do regulacji,tak było,tutaj tylko ciekawe,że po tych 7 godzinach problemu nie ma,mimo wszystko sprawdziłbym ten temat,nie wiem czy ten silnik posiada hydraulikę,czy zwykłą?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8083
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2020, 13:12

Z tego co wiem to mój silnik jest bez hydrauliki. Na ciepłym chodzi jak zegarek.

Tutaj link jak to wygląda po nocy (gaz zakręcony): https://www46.zippyshare.com/v/fJn1lWCR/file.html
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

10 Gru 2020, 18:37

Mnie to wygląda na przykasowane,, luzy wydechowel,,zwykle one się kasują,gdy silnik się zagrzeje pod wpływem temperatury zwiększają się nieznacznie,to wystarcza by silnik nie gasł,ciekawe,ze mój silnik ddpalał bezproblemowo,zaworów nie było słychać,przejechałem 2300 km,ale niestety zużycie paliwa na trasie wzrosło o 5 l lpg,jeśli ten silnik nie ma hydrauliki to raczej powinno być to.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8083
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Gru 2020, 23:02

Sprawdziłem temat i jednak mój błąd - 2.0 nie miało hydrauliki - natomiast mój silnik 2.7 ma hydropopychacze
daniel93
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

11 Gru 2020, 02:08

Nie szkodzi,nie można wykluczyć problemów z nimi.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8083
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzeci sygnał pojazdu uprzywilejowanego - wysyłany do kierowców
    Słyszeliście o takiej metodzie informowania kierowców na drodze, że zbliża się np. straż pożarna, karetka czy policja? Dzisiaj coś słyszałem o testowaniu takiej metody i o tym jak ona działa. Każdy kierowca słuchający ...
    Do wypadku drogowego wystarczy jeden pojazd!
    Większy wakacyjny ruch na drogach oznacza, że ryzyko wypadku jest większe. Często w niebezpiecznym zdarzeniu bierze udział tylko jeden pojazd. W takich okolicznościach zginęła co trzecia ofiara wypadków drogowych w ...

  • 11 Gru 2020, 10:38

    Zastanawia mnie jedna rzecz - dzisiaj po nocnym postoju odpalił jak w lecie - z chwilowym zawahaniem obrotów, ale bez gaśnięcia. Zauważyłem, że dziś nie było mrozu.

    Możliwe, że substancje smoliste w krokowcu na mrozie zamarzają i go blokują i to powoduje taki problem po długim postoju na mrozie?
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    11 Gru 2020, 21:38

    Danielu,to łatwo sprawdzić nawet samemu,krokowce są nad przepustnicami,kiedyś sprawdzałem w Reni Clio z ciekawości,sprawny po odpaleniu sika równym strumieniem.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    19 Gru 2020, 15:37

    Sprawdziłem krokowca w ten sposób, że trzymając pedał gazu sprawdziłem czy uda mi się zapobieć zgaśnięciu - okazało się, że bez problemu. Co oznaczało, że silnikowi brakuje powietrza - silnik krokowy otwierał się niecałkowicie

    Wymieniłem krokowca - jak ręką odjął :)
    daniel93
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Hyundai Coupe RD '97 2.0

    03 Mar 2021, 08:59

    Cześć, posiadam Opla Vectre C z 2004 2.2 benzyna. I mam taki problem, że normalnie odpalam auto, ale jak wrzucam wsteczny to gaśnie. Nie wiem jak do tego doszło, problem pojawił się z dnia na dzień. Pomożecie?
    Kijek02
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    03 Mar 2021, 14:05

    Jaki to silnik dokładnie? Gdyż o ile pamiętam w 2004 r wszedł motor z bezpośrednim wtryskiem,ten z pośrednim też był jeszcze montowany w tym roku,ten był słabszy,poniżej 150 KM,tak czy siak zacznij od sprawdzenia gumowego przewodu dolotowego ,powinien być u samej góry silnika po lewej stronie,sprawdż czy nie jest sparciały,nie ma dziury,dokręć opaski,wiem tylko,że w silnikach 2.2 lubi się rozszczelniać,nie pamiętam tylko czy chodzi o diesle czy benzyniaki,poza tym nie spodziewałbym się jakichś poważniejszych usterek,dobrze zapamiętałem ten model z tym silnikiem,gdyż po testach długodystansowych mechanicy,,mlaskali,,nad jakością tego auta z tym silnikiem(pośredni wtrysk),ten z bezpośrednim jest jeszcze lepszy(osiągi,zużycie paliwa)Gaśnie tylko na wstecznym,czy na 1 ce też?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    04 Mar 2021, 08:26

    PhantomASA1 napisał(a):Jaki to silnik dokładnie? Gdyż o ile pamiętam w 2004 r wszedł motor z bezpośrednim wtryskiem,ten z pośrednim też był jeszcze montowany w tym roku,ten był słabszy,poniżej 150 KM,tak czy siak zacznij od sprawdzenia gumowego przewodu dolotowego ,powinien być u samej góry silnika po lewej stronie,sprawdż czy nie jest sparciały,nie ma dziury,dokręć opaski,wiem tylko,że w silnikach 2.2 lubi się rozszczelniać,nie pamiętam tylko czy chodzi o diesle czy benzyniaki,poza tym nie spodziewałbym się jakichś poważniejszych usterek,dobrze zapamiętałem ten model z tym silnikiem,gdyż po testach długodystansowych mechanicy,,mlaskali,,nad jakością tego auta z tym silnikiem(pośredni wtrysk),ten z bezpośrednim jest jeszcze lepszy(osiągi,zużycie paliwa)Gaśnie tylko na wstecznym,czy na 1 ce też?



    2.2 Comfort ActiveSelect 155 KM.

    Gaśnie tylko na wstecznym.
    Kijek02
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Mar 2021, 11:17

    Gaśnie nawet wtedy gdy mocniej przyciśniesz pedał gazu?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    05 Mar 2021, 21:22

    Potrzymaj na Plaku :D
    iskupaut
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    09 Mar 2021, 08:15

    PhantomASA1 napisał(a):Gaśnie nawet wtedy gdy mocniej przyciśniesz pedał gazu?


    Ja nawet gazu nie zdążę wcisnąć. Sprzęgło, wrzucam wsteczny, i delikatnie popuszczam sprzęgło i gaśnie.
    Kijek02
    Nowicjusz
     
    Posty: 3