Naprawa w warsztacie, problem z LPG

Naprawa w warsztacie, problem z LPG

15 Maj 2015, 13:04

Witam, od około tygodnia zauważyłem jeżdżąc do Opola i do Ostravy, że moje auto przełącza się na LPG aczkolwiek spala benzyne. jest to BMW e46 silnik 1.9 118km.

2dni temu oddałem samochód do naprawy ( gaz był montowany 1.5 roku temu dlatego wziąłem ze sobą fakturę żeby mechanik naprawiał auto na GWARANCJI, która jest 3 letnia ) opowiedziałem facetowi o co chodzi z samochodem ze chce aby naprawil auto na gwarancji i chcialem mu pokazac fakture, której nawet nie chciał oglądać.
czekałem 1.5 dnia na jakąkolwiek wiadomość o samochodzie i nic, postanowiłem zadzwonić i dowiedziałem się, że w samochodzie wymienił na MÓJ KOSZT ( bez mojej zgody na wymiane poza gwarancją ) :
-świece
-Odme

Pytanie do was drodzy forumowicze, co ma wspólnego ODMA z gazem?
facet tlumaczyl sie przez telefon, ze obroty na jałowym biegu lekko drgały ( spadaly, wzrastały ) lecz mi to nie przeszkadzało na tyle żeby wymieniać to na już ( chciałem uzbierać kase i to naprawić )
Gościu mi mówi, że dzis około 17 moge odebrac samochód.

Troche się obawiam, że poda mi cene z kosmosu dlatego pytam się was ile może kosztowac wymiana świec + odmy w warszacie.
po 2. Czy mechanik jest zmuszony do informowania mnie o wymianach płatnych na mój koszt skoro ja chciałem aby naprawił na gwarancji problem z lpg, a nie odme i świece? Proszę o w miare szybką odpowiedź, pozdrawiam!
Puklorz
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 15 Maj 2015, 12:55
Prawo jazdy od: 26 11 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Naprawa w warsztacie, problem z LPG

16 Maj 2015, 19:18

Jeżeli powiedziałeś, że chcesz naprawy na gwarancji, to zanim zaczną coś robić na twój koszt, powinni cię o tym poinformować. W końcu to twoje pieniądze. Powinni ci też powiezieć, ile to będzie kosztowało.
Jednakże świece raczej nie mają wpływu na to, że jest spalana benzyna razem z gazem. Odma również nie ma z tym nic wspólnego.
Ale zawsze możesz zapytać tych mechaników co te dwie rzeczy mają wspólnego z tym, że silnik spala dwa paliwa naraz.
Ale - skąd twierdzenie, że auto spla benzyne podczas jazdy na LPG?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Naprawa w warsztacie, problem z LPG

16 Maj 2015, 21:52

nie spala dwóch na raz. nawet nie ma mozliwosci zeby samochod palil na raz PB i LPG.

Pokazuje, że działa LPG ale spala benzyne. skąd takie stwierdzenie? Bo widze po wskazniku paliwa i na wyswietlaczu, ktory informuje mnie ile km przejade ( pokazuje mi na benzynie, nie LPG ) i ciagle schodzi w dol.

W warsztacie bylem, zaplacilem 220zł za wymiane odmy, świec, wyregulowanie gazu. Facet mowil, ze auto bedzie chodzić jak igiełka. w sumie przez chwile bylem zadowolony dopóki auto na gazie nie zaczeło zamulać. wracając z warsztatu auto RAZ przymulilo sie. myslalem, ze to tylko chwilowe. dzis pojezdzilem troche i znow to samo ;/ auto czasem traci moc jeżdżąc na gazie np. ruszając nie ma mocy i praktycznie się nie porusza lub tez przy wiekszej predkosci nie przyspiesza pomimo, ze wciskam pedał gazu.
Bede sie musial przejechac w pon rano do warsztatu i pytac o co chodzi, bo auto wczesniej tak nie robilo, a mialo chodzić jak igiełka.. ^^
Puklorz
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 15 Maj 2015, 12:55
Prawo jazdy od: 26 11 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 1.9 118KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Naprawa w warsztacie, problem z LPG

18 Maj 2015, 08:56

Nie wiem, jak działa to na wyświetlacz cyfrowy, ale jak wskaźnik paliwa jest analogowy, to podczas jazdy na LPG ilość Pb spada - u mnie tak jest we wszystkich samochodach - czasem jak Pb w baku jest 10 litrów, to wskaźnik spada na zero i nawet zaświeca się kontrolka rezerwy. Po przejechaniu kilkuset km na LPG i świecącej się kontrolce i wskaźniku prawie na zero, wyłączeniu silnika i po kilkunastu minutach jesgo odpalenie skutkuje tym, że wskaźnik paliwa podnosi sę do 10 litrów i rezerwa nie świeci. Nie wiem dlaczego tak jest...
Możesz jeszcze zrobić tak - zatankuj zbiornik LPG do pełna, przejedz jakieś 100km i zatankuj znowu - zobaczysz ile gazu ci ubyło ( i czy wogóle ubyło ). Będziesz wtedy wiedział, czy pali ci LPG czy PB.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji Skoda z silnikiem umieszczonym z tyłu - 25lat od zakończenia produkcji
    W sierpniu 1990 roku linię montażową zakładu w Kvasinach opuściła ostatnia seryjna ŠKODA z silnikiem umieszczonym z tyłu. Był to egzemplarz modelu Rapid (Š747) – stanowiącego atrakcyjną odmianę coupe niezwykle ...
    VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja
    VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata