Nawiew załącza sie po kilku minutach

20 Gru 2019, 16:16

Witam, mam problem z chryslerem t&c 2015. Auto przywiozłem ze Stanów i od poczatku nawiew załączał sie po kilku minutach jazdy, wentylator dmucha z minimalną prędkością a za jakies 3-4 min dopiero zaczyna dmuchać z zadaną mocą. Proszę o podpowiedź.

P. S. Wymienilem wentylator i dalej to samo
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Gru 2019, 09:03

Zapewne masz tam climatronic? Czy dzieje sie to samo jak ustawisz temp. na najniższą ( low )
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2019, 12:23

Tak mam climatronic, na low jest tak samo. Może uwalony jest ten rezystor czy jak to się nazywa
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Gru 2019, 13:33

Brodabusko napisał(a):Może uwalony jest ten rezystor czy jak to się nazywa

Rezystor jest od największej prędkości. Jakby się uszkodził, to w ogóle by nie dmuchało.
A skoro coś takiego dzieje się nawet na low, to podejrzewam, że winny będzie jakiś zimny lut w instalacji dmuchawy, albo szczotki się kończą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2019, 00:19

Tak, ale zmienilem dmuchawę na inną i jest to samo. Może ustawienia climatronica trzeba zmieni (reset) ale nie wiem jak to sie robi. A i zapomnialem dodać ze czasami w ciagu tych pierwszych minut jak chodzi na wolnych obrotach dmuchawa załącza sie do zadanej prędkości na sekundę i dalej znów wraca na wolne obroty
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Gru 2019, 15:11

Prawdopodobnie więc problem tkwi w tranzystorze dmuchawy - oryginalne ( HUF75343P3 -75343P- TO220 ( 55V 75A/270W ) ) padają jak muchy z powodu zbyt niskiego napięcia. Warto więc założyć tranzystor o większym napięciu. Tranzystor jest w sterowniku climatronica, który powinien być za schowkiem.
HUF75545 (80V 75A/ 270 W 0.0082om - taki warto kupić i założyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz S Coupe
    Jeszcze kilka lat temu klasa S w wersji coupe nazywana była modelem CL. Mercedes zmienia jednak nomenklaturę i jednocześnie stara się odświeżyć gamę. O stylizacji niemieckiego sportowca można mówić raczej pozytywnie. ...

23 Gru 2019, 01:37

Oki, sprawdzę i dam znać, dzięki
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4