Nawiew załącza sie po kilku minutach

20 Gru 2019, 17:16

Witam, mam problem z chryslerem t&c 2015. Auto przywiozłem ze Stanów i od poczatku nawiew załączał sie po kilku minutach jazdy, wentylator dmucha z minimalną prędkością a za jakies 3-4 min dopiero zaczyna dmuchać z zadaną mocą. Proszę o podpowiedź.

P. S. Wymienilem wentylator i dalej to samo
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Gru 2019, 10:03

Zapewne masz tam climatronic? Czy dzieje sie to samo jak ustawisz temp. na najniższą ( low )
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Gru 2019, 13:23

Tak mam climatronic, na low jest tak samo. Może uwalony jest ten rezystor czy jak to się nazywa
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Gru 2019, 14:33

Brodabusko napisał(a):Może uwalony jest ten rezystor czy jak to się nazywa

Rezystor jest od największej prędkości. Jakby się uszkodził, to w ogóle by nie dmuchało.
A skoro coś takiego dzieje się nawet na low, to podejrzewam, że winny będzie jakiś zimny lut w instalacji dmuchawy, albo szczotki się kończą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Gru 2019, 01:19

Tak, ale zmienilem dmuchawę na inną i jest to samo. Może ustawienia climatronica trzeba zmieni (reset) ale nie wiem jak to sie robi. A i zapomnialem dodać ze czasami w ciagu tych pierwszych minut jak chodzi na wolnych obrotach dmuchawa załącza sie do zadanej prędkości na sekundę i dalej znów wraca na wolne obroty
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4

22 Gru 2019, 16:11

Prawdopodobnie więc problem tkwi w tranzystorze dmuchawy - oryginalne ( HUF75343P3 -75343P- TO220 ( 55V 75A/270W ) ) padają jak muchy z powodu zbyt niskiego napięcia. Warto więc założyć tranzystor o większym napięciu. Tranzystor jest w sterowniku climatronica, który powinien być za schowkiem.
HUF75545 (80V 75A/ 270 W 0.0082om - taki warto kupić i założyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj co kupujesz - handel dokumentami do wraków aut.
    Przykre i zaskakujące jest to, że nawet niemiecki sprzedawca wie na czym zależy złodziejom którzy kupują taki wrak. Na pierwszym miejscu zdjęcie dokumentów do auta ..... bo tylko one przedstawiają jakąś wartość.

23 Gru 2019, 02:37

Oki, sprawdzę i dam znać, dzięki
Brodabusko
Nowicjusz
 
Posty: 4