Niecodzienne wymagania - 50k

05 Gru 2018, 13:02

Witam, rozglądam się dosyć mocno za samochodem.
Nie jestem jednak w stanie samodzielnie rozwiązać swojego problemu więc zwracam się z prośbą do osób, które w branży motoryzacyjnej czują się jak ryby w wodzie.
Na początek kilka faktów:
- nie podobają mi się nadwozia kombi - najlepiej sedan, jakiś hatchback i SUV też ewentualnie wchodzą w grę, coupe raczej odpada bo celuję w 4 drzwi,
- fajnie jakby samochód był młodszy niż starszy (ale to nie jest wyznacznikiem, więcej poniżej),
- skrzynia manualna
- przebiegi jakie rocznie wykonuję to około 30 tyś. więc diesel (od zawsze jeżdżę dieslem), aczkolwiek gdzieś tam w głowie świta pomysł o benzynie z gazem,
- rozkład moich tras rozkłada się następująco - 70/20/10 - autostrady/miasto/tereny zamiejskie, góry, wsie
- prawie na pewno napęd 4x4
- moc samochodu, tutaj im więcej tym lepiej, tzn. lubię sobie czasami bardziej dynamicznie powchodzić w ciasne zakręty czy nieco żwawiej przycisnąć, dlatego auto nie może być statkiem na kołach,
- auto kupuję na +/- 5 lat, lub do jesieni 2019 - praca
- nie mam żadnych uprzedzeń do do marek, nie jestem też zapaleńcem żadnej konkretnej

Szukam auta, które nie będzie się nagminnie psuło, a jego koszty eksploatacji będą oscylować w akceptowalnych kwotach. Jestem jednak świadomy, że wraz z komfortem i frajdą rosną koszta utrzymania i na to też się godzę. Chciałbym, żeby auto miało napęd na cztery koła ponieważ czasami zdarza mi się zjechać z asfaltu a zimą to na pewno pomoże, ponadto na pewno lepsza przyczepność latem.

Teraz pytanie, ile mam wydać na samochód? Budżet to 50k ale rozglądam się za wszelakimi pojazdami. Poniżej przedstawię kilka swoich propozycji i proszę Was o wyrażenie swoich opinii na ten temat.

Audi A4B6
- cena 15-20k - dosyć sporo jak za samochód piętnastoletni, plus jest taki, że na pewno w ciągu kilku lat dużo nie straci na wartości,
- napęd na 4 koła
- diesle mimo, że 1.9 uchodzi za trwały, mimo, że te 130km podobno jakoś już jedzie, to przebiegi po ponad 300k jednak nie zachęcają
- benzyna 1.8 - podobno fajnie współpracuje z gazem (nie wiem jaki koszt założenia) no i na pewno nie można mu zarzucić ospałości,
- na plus na pewno jakość wykonania wnętrza

Audi A4B7
- myślę, że tutaj do 30k można znaleźć już coś wartego uwagi, tyle że znowu, 2005-2007 lata produkcji to jednak dosyć leciwe bryki jak na swoją cenę,
- napęd na 4 koła
- diesel 3.0 - czytałem, że mają one problemy z rozrządem, a w zasadzie to użytkownik ma z nim problem jeżeli nie ma 5 tyś wolnej gotówki na jego wymianę, ale z drugiej strony nie wymienia się tego co roku, a wrażenia z jazdy na pewno to rekompensują,
- benzyna 1.8 z gazem podobno fajnie pracuje, ale ceny egzemplarzy, zwłaszcza w quattro czasami powalają z nóg,
- 2.0 diesel czytałem że nie jest polecany

Audi A4B8
- cena to raczej górna granica mojego budżetu - 40-50k
- rocznik nie taki młody 2008-2010 więc pewnie też coś za uszami swoje ma
- napęd na 4 koła
- 2.0 diesel CR - to już chyba udana jednostka i na tym bym się skupiał, benzyniaki podobno porażka,

BMW 3 E90
- te starsze około 2005 roku to myślę, że do 30k, te nowsze w okolicach 2010 roku to z 40k
- silniki 3.0 diesel, podobno udane, przynajmniej bardziej od audi
- benzynowe - nie wiem

Skoda SuperB II
- około 40k, a na plus na pewno może być to, że jest krajowa więc i historia bardziej wiarygodna
- 2.0 diesel CR
- napęd na 4 koła
- na pewno duża i komfortowa

Skoda Octavia III
- 40-50k
- 2.0 diesel CR
- brak napędu na 4 koła
- stosunkowo młoda
- prawdopodobnie najtańsza w utrzymaniu

Doradźcie co byście wybrali na moim miejscu? Może coś ze stajni Subaru? Może jakiś Mercedes? Jak wcześniej wspominałem te moje wypociny bazują na jakiś artykułach w internecie oraz portalach aukcyjnych, dlatego niezbyt rzetelne źródła wiedzy.
Podrzućcie jakieś alternatywy czy cokolwiek co mi rozjaśni wybór :D Dzięki!
Orzech81
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Gru 2018, 14:40

Podbijam
Orzech81
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Gru 2018, 17:00

Masz 50 kafli na auto i rozglądasz się za A4 B6 na które wystarczy spokojnie 1/3 budżetu? Bezsensu..
A4 B7 raczej też..

Moim faworytem jest A4 B8 2,0 TDI CR, co do Skody..Superb niby przestronne auto, ale czy potrzebujesz takiego? hmm..Octavia na pewno będzie najmłodsza Ale pewne rozwiązania i materiały w Audi lepsze jako czołowa marka z grupy VAG.

Co do BMW - 3,0d raczej tanie w utrzymaniu nie będzie, masz podwieszone tematy z kosztami utrzymania..
3,0 TDI jak i 3,0d od zawsze były kosztowne w serwisie.

Stąd lepiej czasem kupić 2,0 TDI CR + zrobić soft
Kupisz auto ze 140 konnym TDI zrobisz soft i masz 180. To już fajnie pojedzie.

A tak w ogóle po co napęd na 4 koła?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Gru 2018, 17:47

Skoro 70% Twoich przebiegów to autostrady to 4x4 nie ma zbytnio sensu.

Jeśli klasa premium to konkurencją dla Audi będzie Volvo S60 II 2.4/2.0d, Mercedes W204 C220 CDI.
Spoza premium Peugeot 508, Honda Accord VIII 2.2.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Gru 2018, 18:59

No właśnie cały czas się bije z myślami odnośnie tego napędu.
Chcę go ze względu na:
- na weekendy przeważnie jeżdżę w góry, nie jakieś super wysokie ale można się zakopać, w prawdzie zdarzyło mi się to dosłownie kilka razy i to przez własną głupotę, ale jednak ten komfort, że wspinam się po krętej górzystej drodze bardzo sprawnie odpowiednio do mnie przemawia,
- jak jest miejsce i okazja to lubię bardziej agresywną jazdę niż zachowawczą stąd myślę, że przez 4x4 poprawi się i przyczepność i prowadzenie auta
- 70% moich przebiegów to autostrady, ale z czasem chcę to sukcesywnie zmieniać, na rzecz krótszych tras i przebiegów :D

SuperBa przestronności może nie wykorzystam, ale jednak wolę czuć się wygodniej i bardziej komfortowo w aucie jeżeli mam na nie wydać znaczą sumę, dlatego padła ta propozycja.

A propo materiałów, Octavia będzie odstawać w zauważalny sposób? Plastiki skrzypią a zimą głośniki buczą?

Te 3 litrowe silniki kuszą mnie osiągami i 4x4 ale też myślałem, że rozsądniej będzie zrobić jakiś soft w 2.0

Mercedes bardzo fajnie wygląda, jakie są jego bolączki?
Orzech81
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Roadster - bezkompromisowy kabriolet
    Tak jak określenie kabriolet dotyczy szerokiego zbioru samochodów ze zdejmowanym dachem, pod pojęciem roadster kryją się już prawdziwie emocje. "Roadstery wyewoluowały z kabrioletów. W nadwoziu tego typu, o ...