Nietypowe pierwsze auto

17 Sie 2021, 16:10

Cześć wszystkim

Mam 19 lat i niedawno wysiadłem z elki z kwitkiem.

Mój budżet na pierwszą furę wynosi 25-30 tysięcy PLN.

Potrzebuję samochodu do krętych, górskich ścieżek, z mocnym i elastycznym silnikiem, który też bez wysiłku poleci te 120 i więcej na ekspresówkach i autostradach

Pracuję weekendowo i w tygodniu dorabiam od 16 roku życia stąd mam piniondze. Dzięki czemu nie muszę imponować że moje auto pojadzie 200 bo nie mam komu hehehe

Szybko się uczę i mam środki na dodatkowe kursy techniki jazdy, więc może być auto z mocniejszym silnikiem ponad 2 litry. Najlepiej na 4 koła napęd no bo góry i nie umiem zamiatać dupą a nie po to mi potrzebne auto.

Benzyna lub LPG w ostateczności diesel

To tyle z góry dzięki za sugestię
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Sie 2021, 05:03

Alfa Romeo 156 Crosswagon- tu najlepszym wyborem będzie silnik 1,9 JTD 150 KM
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 972
Zdjęcia: 87
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Sie 2021, 08:03

Dużo będzie robił miesięczni kilometrów? Tu trzeba by się zastanowić czy warto kupować diesla. Koszty eksploatacji mają dla Ciebie znaczenie? Przypuszczam, że tak :wink:

Może warto by było poszukać jakiejś fajnej benzyny z napędem na 4 koła?

ineedl napisał(a):Alfa Romeo 156 Crosswagon
To auto faktycznie można zaliczyć do nietypowych ale tu koszty utrzymania mogą być spore.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

18 Sie 2021, 09:26

ineedl napisał(a):Alfa Romeo 156 Crosswagon
to juz lepiej wziąć GT, bardziej nietypowa a koszta te same.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2021, 11:55

Ło panie, 156 to 1 z najbardziej awaryjnych alf. Juz lepiej 159, gt lub brera(będzie ciężko)
Gość114260
 

18 Sie 2021, 14:47

Ja tam 156 mialem na firmie ponad 2 lata, tłuczona dzień w dzień w ciezkich warunkach, bez dbania o nią, bez sentymentu, jedynie zawieszenie pochłonęło sporą kasę a tak to 2 lata bez najmniejszej awarii, wiem to nie wyznacznik ale też nie ma co przesadzać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2021, 16:43

dziennie z 50 kilometrów plus minus
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Sie 2021, 16:51

nie chodzi mi o nietypowy wizualnie, tylko ze względu na lokalizację potrzebuję mocniejszy silnik, napęd 4x4 i inne bajery. A wszyscy na pierwszą furę robią kopiuj wklej listy dla osób jeżdżących w normalnej lokalizacji a nie na wysokości 500-600 m.n.p.m. z ostrymi zakrętami, bardzo stromymi wzniesieniami i na dodatek ekspresówkami, które są jedynymi drogami solidnie wykonanymi na dojazd do miasta. W tym sensie nietypowe bo wizualnie mnie nie interesuje nic
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Sie 2021, 18:56

Którą wersję gt polecasz?
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Sie 2021, 21:11

a4 b6 1.8T to chyba najrozsądniejszy wybór jak chcesz coś z połączeniem 4x4 i kilka mocniejszych koni ew b7 3.2fsi ale tam juz koszta się rodzą większe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2021, 18:49

O koszty się nie martwię ale wezmę to a4 b6 1.8t bo 3.2 wydaje mi się za mocny. Kumpel mnie przewiózł autem z 1.8t i daje radę na wzniesieniach
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10

19 Sie 2021, 20:12

1.8t 1.8t nie równe, trafisz wypierdka z najtańszą regenerowana turbiną to się mozesz zdziwić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sie 2021, 10:05

- najtaniej zregenerowane turbiny
- 3 dziury w dolocie
- popękane żeliwa w turbo, uszkodzone gruszki
- wadliwe przepływomierze, N75, DV
- uszkodzone przepustnice
- pompy paliwa złomy
- zatkane katalizatory

No i efekt taki że sporo tych aut jedzie nic nie lepiej niz wolnossące 1,8 20V
z tymi silnikami non-stop ktoś ma problem, bo nie jedzie, turbo wstaje przy 4 tys, szarpie, zamula itd
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2021, 13:03

Nigdy nie zapomnę filmiku gdzie koleś z 1.8T chciał robić soft. Na hamowni 100 kuca wypluło :oops:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Sie 2021, 13:32

Dobra bo chyba nie znajdę odpowiedzi to jeszcze raz:
- budżet 25-30k
- pierwsza fura
- w trudny, górski teren
- mało awaryjna
- sedan/coupe/nieduża terenówka, żadnych combi
Dodam że jestem rozsądny i ogarnięty więc większy silnik nie powinien mnie owinąć wokół drzewa. Tyle
rss7
Nowicjusz
 
Posty: 10