Nissan Almera czy Ford Focus

Focus vs. Almera

Almera
5
42%
Focus
7
58%
Razem głosów : 12

17 Sie 2010, 19:11

Zdecydowanie Focus.
Dlaczego?:
-jest przestronniejszy
-ma lepsze zawieszenie
-szerszą oferta silnikowa
-koszty ewentualnych napraw są mniejsze
-łatwiej trafić dobrze wyposażony egzemplarz
-oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa
-przyjemniej się nim jeździ.
Warto wspomnieć, że Almera podobnie jak Focus ma problem z korozją z tym, że w jej przypadku zagrożone są też elementy nośne.
W latach świetności Focus w testach deklasował Almerę i nawet po latach utrzymuje bezpieczną przewagę.
Pod względem niezawodności Almera była lepsza od Focusa ale w przypadku 1 jej generacji, druga wypada pod tym względem wyraźnie gorzej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2010, 20:19

Dobrze... to załóżmy że skłaniam się jednak ku benzynie. Chwilowo dopadła mnie praca i muszę wstrzymać poszukiwania, mam jednak nastepujące typy które na dniach jadę obejrzeć:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

... ale wciąż szukam ;)
Infiel
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg

17 Sie 2010, 20:28

Foka ma skręcony licznik min o połowę...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

17 Sie 2010, 21:00

Almera - przedni zderzak ma inny odcień lakieru i to samo tylny zderzak (raczej nie były malowane w ten sam dzień bo gołym okiem widać że tylny jest jaśniejszy od przedniego).Poza tym wygląda ok.
Focus - tak jak Kubuch napisał licznik cofnięty a takto wygląda na zadbanego.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Sie 2010, 21:18

Co do Almery: zdarza sie czesto ze elementy plastkiowe maja inny odcien niz te metalowe nawet jesli auto jest w fabrycznym lakierze(ja mialem juz tak w 3 autach w jasnych, perlowych kolorach- blekit/srebro i fiolet/srebro)
Ale ta Almera za ciekawie sie nie zapowiada.
1) na pewno pelasingowiec- tyrany pewnie przez 3 lata(do 2006) pozniej odsprzedany jakiemus jeleniowi- lowcy okazji z allegro a teraz jelonek sprzedaje za male pieniadze bo sie sypie
2) ona ma tak wytarty pedal sprzegla czy mi sie wydaje? jaki wlasciwei przebieg tego auta? dzwoniles juz?
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

17 Sie 2010, 21:20

JerzyB333 napisał(a):Co do Almery: zdarza sie czesto ze elementy plastkiowe maja inny odcien niz te metalowe nawet jesli auto jest w fabrycznym lakierze


Może i się zdarza (w co wątpię) ale w takim wypadku oba zderzaki miałyby inny odcień a tu tył jest równy z blachami a przód ciemniejszy...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Toyota FJ Cruiser w stylu retro
    Wśród fanów aut terenowych jest grupa, która jednocześnie darzy sentymentem klasyki gatunku i ceni komfort nowoczesnej motoryzacji. Do tych kierowców adresowane są modele w stylu retro, takie jak ...

17 Sie 2010, 21:25

mozna powiedziec ze co najmniej jeden. moim zdaniem ten nissan ten szrot I PATRZENIE NA LAKIER JEST NAJMNIEJ ISTOTNE. PO PROSTU :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

17 Sie 2010, 21:25

No tutaj powiem że raczej ten pedał jest tak wytarty.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

17 Sie 2010, 21:29

barol91 napisał(a):No tutaj powiem że raczej ten pedał jest tak wytarty.

No to zabawmy sie w odgadywanie przebiegu :lol:
300 tysiecy? Kto da wiecej :cool:



jedna z nielicznych za mniej niz 15000
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez JerzyB333, 17 Sie 2010, 21:33, edytowano w sumie 1 raz
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

17 Sie 2010, 21:32

I pewnie jest tak jak mówisz,auto tyrało w firmie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Sie 2010, 11:33

KaczorLSM no to mnie powaliłeś pierwszy raz w życiu usłyszałem, że diesel jest mniej trwały od benzyniaka :shock:
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

18 Sie 2010, 14:54

To silniki benzynowe są bardziej wytrzymałe i właśnie dlatego są polecane na mniejsze przebiegi
Coś ci się chyba pokićkało. Wytrzymałe silniki dla małych przebiegów? :lol:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

18 Sie 2010, 16:58

dervu napisał(a):
To silniki benzynowe są bardziej wytrzymałe i właśnie dlatego są polecane na mniejsze przebiegi
Coś ci się chyba pokićkało. Wytrzymałe silniki dla małych przebiegów? :lol:

Cytuj całość nie pojedyncze zdania, bo w ten sposób można zrobić głupka z każdego:
"Silniki benzynowe są bardziej wytrzymałe i właśnie dlatego są polecane na mniejsze przebiegi. Różnica w spalaniu zwraca się przy kosztach serwisu. " Jeśli dalej nie rozumiesz to podpowiem, że przy dużych przebiegach koszty naprawy diesla zwracają się na paliwie i dlatego polecany on jest na trasy. Spróbuj jeździć dieslem codziennie 10km do pracy, w weekend 5km do sklepy na zakupy i nigdzie dalej. Zobaczymy ile pociągnie bez awarii jeżdżąc na zimnym silniku. Gdyby było tak jak piszesz to wytłumacz mi jaki sens miałoby kupno benzyniaka skoro pali prawie 2 razy tyle co diesel i według Twojej teorii miałby być mniej wytrzymały czyli częściej się psuć.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

19 Sie 2010, 10:49

Witam ponownie :)

Oglądałem Nissana i odpada. Raz ma dziwne pęknięcia na drzwiach które "wyszło po zimie, a wiem że poprzedni właściciel miał tutaj jakas stłuczkę", rzeczywiście zderzaki wydają się mieć inny odcień, ale może to być siła sugesti. Na drugich drzwiach są ślady czegoś jakby ktoś próbował je polerować... poza tym ma za bogate wyposażenie (jakiś alarm że jak się czegoś nie wciśnie to się wyłącza, łancuch zamaist rozrządu itp. oraz rocznik w stosunku do ceny). Pedał sprzęgłą wytarty jak mówiliście. Właśiciel nie ukrywał że podobno poprzedni właścicel "miał jakąś firmę chyba".

Więc w tym momencie zostają Focusy, oprócz tego wymienionego wyżej, zastanawiają mnie następujące egzemplarze, które mam zamiar dzisiaj obd zwonić:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - wygląda dobrze, ale nie jestem przekonany co do gazu...
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

...miałem gdzieś jeszcze jednego fajnego, ale mi się link zapodział....

Ponadto pojawiła mi się możliwość sprowadzanie dowolnego samochodu z niemiec przez znajomego, który się tym zajęciem trudni. Wydaje mi się to najciekawszą opcją w tym momencie, opcją numer 1. Zwłaszcza że osoba pewna. Powiedzcie mi czy warto i jeśli tak to na co mogę liczyć i co "zamówić" tak do 12 - 13 tyś zł :]

Pozdrawiam :]

....acha, czasami przeplata mi się jeszcze Ford Fiusion (dla mnie taki sobie, ale dziewczyna się nim zajarała ;)... warte to w ogóle uwagi? )
Infiel
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg

19 Sie 2010, 11:10

KaczorLSM napisał(a):Diesla nie kupuje się na większe przebiegi bo jest "wytrzymalszy" czy może po polsku bardziej wytrzymały tylko najprościej w świecie dlatego, że mało pali.
KaczorLSM napisał(a):Jeśli dalej nie rozumiesz to podpowiem, że przy dużych przebiegach koszty naprawy diesla zwracają się na paliwie i dlatego polecany on jest na trasy.

Od początku mówię, że diesel na większe przebiegi co za tym idzie raczej trasa a Ty najpierw zaprzeczasz a później piszesz, że jednak diesel na trasy a co za tym idzie większe przebiegi.

Druga foka wydaję się być ciekawa ale zastanawia mnie tylko dlaczego nie ma zdjęć centralnie z przodu i tyłu w ogóle nie widać na zdjęciach całego samochodu. Może chcą coś ukryć ale warto obejrzeć. No i pierwszy też jest ok.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001