Nissan, Almera N16, 1.5, benzyna. Pisk spod maski

19 Wrz 2020, 14:27

Witam, od dłuższego czasu mam problem z denerwującym piszczeniem w okolicach paska wieloklinowego - alternatora.
Paski są w porządku, nie jest to napinacz alternatora ponieważ już został wymieniony i problem pozostał, wydaje mi się że to może być któraś z rolek, sam nie sprawdzę bo śruba od napinacza jest zniszczona (trzyma ale nie da się wykręcić).
Auto nie piszczy podczas jazdy, ani na krótkich postojach np. światła, musi trochę pojeździć a potem postać na luzie żeby koncert się zaczął :D, potem gdy już zacznie piszczeć to przy każdorazowym puszczeniu gazu (postój, jazda obojętne) piszczy i to konkretnie (przyciskanie sprzęgła nic nie zmienia tylko dodanie gazu likwiduje ten UPIORNY dźwięk).
Jest też dziwny dźwięk kiedy puszczam gaz, takie "pierdniecie" ale to raczej nie ma związku ale jak ktoś wie co to to chętnie posłucham.
Film do wglądu :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Jestem laikiem w mechanice wiec proszę o wyrozumiałość :)
PanBG94
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera 1.5
Silnik: 1.5 98km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

19 Wrz 2020, 15:45

Weź jakieś wd40 z rurka i psiknij po kolei na każdą z rolek, tym sposobem namierzysz skąd wydobywa się pisk
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11653
Zdjęcia: 67
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

19 Wrz 2020, 15:47

Kolego,pasek na wolnych szybciej się kręci niż koło,wymień pasek,zresztą sprawdż jego ugięcie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7914
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Wrz 2020, 04:56

Rolki sprawdze dzisiaj, pasek też, ale żeby to wymienić musze odkręcić tą śrube która jest oznaczona nr 2 (u mnie zniszczona) , nie wiecie jak sie nazywa? jaka to śruba?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

PanBG94
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera 1.5
Silnik: 1.5 98km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Wrz 2020, 12:07

Popsikałem rolki i dalej to samo, pasek też spróbowałem i bez zmian... :/ zauważyłem że gdy włączy się "wywietrznik"(coś tam dmucha z nad silnika :D ) podczas piszenia, to ustaje ono na chwile
PanBG94
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera 1.5
Silnik: 1.5 98km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

23 Wrz 2020, 23:39

Witam, od dłuższego czasu mam problem z denerwującym piszczeniem w okolicach paska wieloklinowego - alternatora. Paski są w porządku, nie jest to napinacz alternatora ponieważ już został wymieniony i problem pozostał, wydaje mi się że to może być któraś z rolek, sam nie sprawdzę bo śruba od napinacza jest zniszczona (trzyma ale nie da się wykręcić). Auto nie piszczy podczas jazdy, ani na krótkich postojach np. światła, musi trochę pojeździć a potem postać na luzie żeby koncert się zaczął , potem gdy już zacznie piszczeć to przy każdorazowym puszczeniu gazu (postój, jazda obojętne) piszczy i to konkretnie (przyciskanie sprzęgła nic nie zmienia tylko dodanie gazu likwiduje ten UPIORNY dźwięk). Jest też dziwny dźwięk kiedy puszczam gaz, takie "pierdniecie" ale to raczej nie ma związku ale jak ktoś wie co to to chętnie posłucham. Film do wglądu :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


musze odkręcić tą śrube która jest oznaczona nr 2 (u mnie zniszczona) , nie wiecie jak sie nazywa? jaka to śruba?
https://forum.nissanklub.pl/uploads/mon ... 333194.jpg
PanBG94
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nissan Almera 1.5
Silnik: 1.5 98km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Błędy w bazie historiapojazdu.gov.pl - 850tyś. km w rok
    Niestety błędy w bazie historiapojazdu.gov.pl zdarzają się, system jest nie doskonały, podczas kontroli policjant zagląda przez ramie i cos tam spisuje, nie rzadko nie wiedząc czy to licznik dzienny, tymczasowy czy może to ...
    Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD - test spalania
    Jak wykazał test, napęd przenoszony wyłącznie na jedną oś jest gwarancją niższego spalania. RAV4 w tej wersji sprawdzi się jako samochód firmowy gwarantujący wysoką wartość rezydualną. Za dobre osiągi odpowiada hybrydowy ...

  • 24 Wrz 2020, 07:48

    PanBG94 napisał(a):żeby to wymienić musze odkręcić tą śrube która jest oznaczona nr 2 (u mnie zniszczona)
    Zniszczona pewnie jest nakrętka bo to dalej jest element w który jest wkręcona śruba nr 1 do regulacji. Nakrętkę możesz spróbować podszlifować lekko pilnikiem żeby zlikwidować obłości i spróbować mniejszym kluczem. Najpierw miejsce styku nakrętki z gwintem psiknij jakimś penetratorem z obu stron może być WD40. Zrób to jakieś trzy razy w dłuższych odstępach czasu. Nie jest to duża nakrętka i musi puścić.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1566
    Zdjęcia: 5

    24 Wrz 2020, 13:06

    Najlepiej jest zaprawić nakrętkę płynem hamulcowym,nasączyć nim szmatkę ,okręcic nią i zostawić,nie zawsze jest taki dostęp by móc nakrętkę szlifnąć,ja na takie przypadki mam malutką szlifiereczkę kupioną w Realu w stylu Dremel,czyli Power Up TOYA,szlifuję nakrętkę do momentu aż sama spadnie,jeśli oczywiście szlifnięcie pod mniejszy klucz nie pomaga i dalej łebek robi się okrągły(niska twardość stopu nakrętki) W tym wypadku przede wszystkim wykluczyłbym winę paska,wszystko wskazuje,ze to on jest winien.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7914
    Miejscowość: Z prawdy :)