Peugeot 4007 2.2 HDI 4HK Szarpanie silnik w zakresie 2000obr - 2200obr

21 Cze 2020, 21:13

Witam jestem posiadaczem Peugeot 4007 2.2 HDI 4HK 156hp ( FAP) 2009r.

Historia moja jest dla mnie zagadką..... od początku :(

Pewnego razu w czasie pandemii paliwo tak staniało, że przy połowie poziomu paliwa chciałem dobić do pełna zbiornik i to wykonałem ale z lekkim rozmachem :-) i nalałem paliwa po kilkukrotnym odbiciu pistoletu dystrybutora aż się trochę ulało, zakręciłem korek i nara. dojechałem do domu a przez korek wyleciało trochę paliwa i od tego momentu zaczęły się problemy czyli poszarpywanie silnikiem jak by się dławił. Jest to niezależne na którym biegu jadę jak spokojnie naciskam gaz to jest ok i tak mogę jechać i jechać ale jak tylko mocniej wcisnę pedał gazu to żwawo przyspiesza i po 2000obr jest 1 - 2 szarpnięcia i dalej przyspiesza jak odpuszczę to przy 2000obr znowu szarpie tak jak by paliwa nie dostawał. Podłączyłem kompa nie ma błędów. Profilaktycznie wymieniłem filtr paliwa i bez zmian tylko samochód stał się żwawszy bo wiadomo nowy filter :-). po paru dniach szarpania i przyglądania się czy przy szarpnięciach kopci na czarnoteż drugi kierowca nie widział co by wykluczało EGR i wtryski, podłączyłem kompa i zero błędów.
Mam już pól zbiornika paliwa i dalej poszarpuje jak przyspieszam np podczas wyprzedzania. Co to może być?.
komputerem sprawdziłem przepławkę, turbinę, czujniki pokazują wszystko normalnie. Nie sprawdziłem wtrysków gdyż mam tylko tryb OBD na kompie.

Macie jakieś jeszcze pomysły?

Może FAP albo odpowietrzenie zbiornika (zawór Evap) co wy na to?

Może miał kiedyś ktoś taki przypadek po zatankowaniu pod korek i więcej :-)
robsongkw
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Cze 2020, 21:17

Dodam że auto odpala na dotyk i obroty nie falują trzyma 750 obrotów bez skazy dosłownie. Pedał gazu reaguje wzorowo. Czy ciepły czy zimny odpala jak marzenie - cicho i równo pracuje( nie kopci na zimnym/ciepłym i podczas przyspieszania)
robsongkw
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Wrz 2020, 15:40

Sprawa rozwiązana. Wadliwy czujnik położenia wału korbowego. I tu dla następcy uwaga zdemontować czujnik i jechać do sklepu bo firma Bosh jak i inne nie potrafią określić jaki jest model dqnego czujnika w danym silniku. U mnie był ten droższy(115zl) a powinien być według VIN tanszy(90zl). Różnica mi czy tymi czujnikami jest taka że wtyczki mają w innym miejscu klin i nie jak wtyczki nie da rady zamontować. Jak nie wchodzi to popatrzcie na wtyczkę od silnika i na czujnik.
robsongkw
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach?
    Aby skutecznie uczyć dzieci w wieku od 4 do 12 lat odpowiedniego zachowania w zakresie bezpieczeństwa ruchu, trzeba wiedzieć o ograniczeniach związanych z wiekiem oraz o tym, że nikt nie zrobi tego tak skutecznie jak rodzice ...