Nowe auto Leon, Golf itp.

27 Gru 2020, 14:03

Witam rozglądam się z jakimś nowym autem już od jakiegoś czasu ale strasznie mam mętlik, czy to TDI czy TSI, wpadł mi w oko ten
[link do Olx wygasł]
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 521
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Gru 2020, 15:22

No dzisiaj jest tyle różnych samochodów na rynku że faktycznie można mieć mętlik w głowie. Proponuję Ci na początek ustalić jaki silnik będzie dla Ciebie najlepszy chodzi mi o to czy ma to być benzyna czy diesel ewentualnie benzyna z LPG. Kolejną rzeczą ważna jest budżet. Jak będziesz miał te dwie rzeczy ustalone to ilość samochodów dostępnych znacznie się zmniejszy :) dalej ustalasz już inne parametry takie jak rok czy wyposażenie, moc silnika i samochodów robi się coraz mniej :)

Jak ma to być sportowe auto jak Leon FR który podałeś w linku to schodzisz praktycznie do kilkunastu samochodów.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3440
Zdjęcia: 12

27 Gru 2020, 16:04

Kolega Raziel11 jest specjalistą od VAG-ów z TSI, więc na pewno coś sensownego może napisać. Jak dla mnie ten egzemplarz podejrzanie tani.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7007
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Gru 2020, 19:51

Heh no ja sam jeszcze nie wiem co i za ile, silniki też albo benzyna albo 1.9 lub 2.0 Tdi ? Chociaż też niby miały jakieś wady no i te DPF...
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 521
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Gru 2020, 22:06

mariuszaerox napisał(a):silniki też albo benzyna albo 1.9 lub 2.0 Tdi
od fanatyka z innego forum dowiedziałem się tyle, że w Leonie 2.0 TDI PD to był #tenpoprawiony i w nim nie pękały głowice, nie zacierały się popy oleju etc. Natomiast skreśliłbym obydwa diesle z powodu braku kultury pracy (tutaj wszelkie konstrukcje CR są 100 lat z przodu), no i jest kwestia dochodzenia, czy akurat ten egzemplarz a te dobre literki w kodzie, czy nie.

Można też olać oznaczenia silnika i skupić się na egzemplarzach z przebiegami typu 300k i wiecej - jeśli to był #tenwadliwy, to przeszedł już remont, a skoro ma taki, a nie inny przebieg, to raczej dobry egzemplarz jako ogół
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13792
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Gru 2020, 00:04

W tej kasie to raczej bym się skupił na takiej wersji bez turbo:
[link do Otomoto wygasł]

oczywiście ten wygląda też tak jakoś odpicowany itd ale chodzi o cenę, wersja FR z turbiną, 200 koni to tak 20 tys w górę wg mnie.
Najtańsze są Octavie RS, potem Leony FR, potem Golfy GTI na które warto mieć te 25 tys.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 732
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show 2017 / relacja
    W ostatni weekend października w podwarszawskim Nadarzynie odbyły się III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show. W czasie trzydniowej imprezy odwiedzający mogli zobaczyć najnowsze samochody, przyjrzeć się ciekawym ...

  • 29 Gru 2020, 06:18

    Diesel czy benzyna, to zalezy jakie odcinki dziennie pokonujesz
    Jeśli Twoj budzet wynosi mniej wiecej tyle ile cena propozycji z Twojego linku to odpusc sobie szukanie 2.0 TSI i 2.0 TDI, bo pierwsza lepsza awaria uziemi Cie na 2 miesiace, nie wspominajac juz o pakiecie startowym w TSI

    W tych pieniadzach jesli podoba Ci sie leon to szukaj 1.9TDI o kodzie silnika BKC
    @demirbiras wolnossacy 2.0 ma te same bolaczki co TSI czyli nagar, drogi rozrzad, hpfp, odma
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Gru 2020, 11:34

    Bez turbiny to nie chce, dziennie do samej roboty robię tak 50 km
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 521
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Gru 2020, 14:10

    To opcja o której kolega Raziel11 pisał wyżej tylko 200 konne turbo-Pb a 100 konne 1,9 tdi to jest różnica, no i diesle są przeważnie mocno skatowane i spore przebiegi
    Jest też silnik 1,4/125 - tutaj trzeba uważać na rozrząd ale turbo-benzyna
    Pytanie czego oczekujesz od auta, bo nie chcesz turbiny ale 150 konne 2,0 FSI się lepiej odpycha od diesla 100 konnego.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 732
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Gru 2020, 16:06

    Heh no teraz jeżdżę polo 1.6 TDI 130 km i golf 1.6 75 km, polowka fajnie lata ale ten DPF męczy jednak jak się mało w trasy lata
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 521
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    29 Gru 2020, 21:23

    demirbiras napisał(a):, no i diesle są przeważnie mocno skatowane
    no ta, a takim FRem to tylko po bułki jeździli :ok:

    Przy 50km do samej pracy w ogóle nie myślałbym o benzynie. Diesel byłby optymalnym rozwiązaniem
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13792
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    29 Gru 2020, 23:37

    mike napisał(a):no ta, a takim FRem to tylko po bułki jeździli

    A gdzie tak napisałem?
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 732
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Gru 2020, 20:49

    To już nie wiem w co.celowac golf 6 czy 5 czy może zostać. Przy 4 i spokoj
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 521
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    30 Gru 2020, 21:25

    No..ale Golfa 6 za 17 tys raczej nie kupisz nie masz szans, nawet z 1,4 mpi
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 732
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Gru 2020, 18:55

    Jaki masz silnik w Golfie IV? I jaki jest Twój całkowity budżet?
    Do 17 tysięcy z VAGa możesz rozważyć:
    Audi A3 1.9 TDI
    Seat Leon 1.6 TDI
    Skoda Octavia 1.9 TDI
    VW Golf V 1.9 TDI

    Spoza VAG-a:
    Ford Focus MK2 1.6/2.0 TDCI
    Opel Astra H 1.9 CDTI
    Volvo C30/S40 1.6/2.0 HDI

    A benzyny pod LPG to raczej spoza VAG-a np.:
    Opel Astra H 2.0 T
    Ford Focus MK2 2.0
    Volvo C30/S40 2.0/2.4
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7007
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002