Nowe silniki Drive-e i automatyczne skrzynie biegów Volvo

Nowe silniki Drive-e i automatyczne skrzynie biegów Volvo

19 Wrz 2013, 12:55

O ile pokazane na targach IAA Volvo Concept Coupe nie będzie produkowane, o tyle jego silnik jeszcze w tym roku trafi do klientów. Otworzy on nową rodzinę czterocylindrowych silników Drive-E o pojemności 2.0. Początkowo będzie dostępny Diesel o mocy 181 KM i jednostki benzynowe: 245 i 306 KM. Wraz z nimi debiutuje nowa automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach łączona tylko z jednostkami Drive-E. Nowe auta będą lżejsze, oszczędniejsze i dynamiczniejsze.

Image

Jakie są założenia silników Drive-E
Wszystkie silniki Drive-E zostały od podstaw skonstruowane wyłącznie przez inżynierów Volvo i mają być produkowane w szwedzkiej fabryce w Skovde. W ciągu kilkunastu miesięcy wszystkie silniki 5-cio i 6-cio cylindrowe zostaną zastąpione przez nowoczesne dwulitrowe jednostki o czterech cylindrach. Rodzina Drive-E zastąpi aż 8 różnych gam silników, które są obecnie stosowane. Idea jest bardzo prosta: wszystkie silniki będą miały tę samą pojemność, będą się jednak różniły mocą. Diesle będą miały docelowo moc od 120 do 232 KM, a motory benzynowe od 140 do 306 KM. Wersje benzynowe będą dostępne jako hybrydy.

POLECAMY Dealer Volvo roku 2012

Ekologia i osiągi nowych silników Volvo
Nowe silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i emitują znacznie mniej CO2 niż starsze jednostki. Zużywają też mniej paliwa. Jest to zasługa nie tylko nowych skrzyń biegów i mniejszej pojemności, ale także ich starannie dobranej charakterystyce. W ich projektowanie została włączona firma Polestar, która coraz ściślej współpracuje z Volvo Car Group. Konstruktorzy postawili sobie za cel wyraźne poprawienie osiągów aut. Najlepiej widać to na przykładzie jednostki D4 w Volvo S60. Obecnie najmocniejszym Dieslem przewidzianym dla tego modelu jest D5 – 215 KM. Z tą jednostką S60 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sek. Dla porównania S60 z nowym silnikiem D4 181 KM osiąga setkę w czasie o 0,3 sek. krótszym. Lepsze osiągi idą przy tym w parze z niższym zużyciem paliwa, niższymi stawkami ubezpieczeniowymi i niższą masą. (D5 ma pojemność 2400 cm3). Nowa jednostka T6 (2.0 R4) jest lżejsza o ok. 90 kg od starszego silnika T6 (3.0 R6). Nowy Diesel D4 (2.0, R4) jest lżejszy o ok. 30 kg w porównaniu do starszej jednostki D4 (2.0 R5).

Image

Dane silników Drive-E
Silnik Drive-E T6 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, pojemność 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka posiada kompresor (do 3500 obr./min.) oraz turbosprężarkę. 306 KM, 400 Nm, silnik dostępny wyłącznie z hydrokinetyczną skrzynią biegów (8-stopniową) i z napędem na przednią oś. Jednostka dostępna od grudnia w modelach S60, V60 i XC60.
Silnik Drive-E T5 – silnik benzynowy, 4-cylindrowy, pojemność 2.0, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka posiada jedną turbosprężarkę. 245 KM, 350 Nm (380 Nm z chwilowym overboost), silnik dostępny wyłącznie z hydrokinetyczną skrzynią biegów (8-stopniową) i z napędem na przednią oś. Jednostka dostępna od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.
Silnik Drive-E D4 – silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy, pojemność 2.0, z dwiema turbosprężarkami. 181 KM, 400 Nm. Jednostka dostępna z manualną skrzynią (6 przełożeń) lub ze skrzynią automatyczną (8-stopniowa). Dostępna od grudnia w modelach S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70.

źródło: Volvo
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2678
Zdjęcia: 9693
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważajmy na rowerzystów bo to jeszcze nie koniec sezonu Uważajmy na rowerzystów bo to jeszcze nie koniec sezonu
    Wrzesień zaskoczył w tym roku wysokimi temperaturami i wszystko wskazuje na to, że utrzymają się one do końca miesiąca. To dobra informacja dla rowerzystów, dla których oznacza to dłuższy sezon rowerowy. Kierowcy ...
    Najbardziej innowacyjne napędy samochodowe Najbardziej innowacyjne napędy samochodowe
    Jeszcze dwadzieścia kilka lat temu sprawa była prosta – na rynku były dostępne tylko samochody z silnikami spalinowymi. Wszyscy kierowcy robili to samo – wlewali do baku benzynę lub olej napędowy, które ...

  •  
    • Pokrowiec na samochód, Renault Sport
      Urządzenie do klimatyzacji samochodowej, Werther AC 920
      Przekrój przedniej lapmy LED, Audi A6
      Ferrari 458 Italia 3