O czym świadczy taki wygląd świecy zapłonowej - Golf 5 GTI

30 Lis 2021, 15:55

Witam w sobotę wymieniałem świece i popychacz pompy paliwa w tfsi. Trochę zaniepokoiły mnie że świece mają trochę takie nagaru no i jak dla mnie trochę jasny kolor od czego może tak być ?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 594
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Gru 2021, 11:14

Nie wiem czy w tym przypadku nie będzie trochę za uboga mieszanka. Spory jest ten szary osad. Generalnie osad na stopie izolatora, czy też elektrodzie zewnętrznej i jej okolicach w postaci takiego popiołu, a to jest sygnałem jakiegoś problemu ze spalaniem.

Po jakim dystansie są te świece?
Na jakich odcinkach najczęściej jeździsz?
Jaka pojemność jest tego silnika TFSi?
Jakie paliwo tankujesz?
Dodatki do oleju/paliwa jakieś stosowałeś?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5117
Zdjęcia: 18

01 Gru 2021, 12:58

Potwierdzę tylko przypuszczenia "Rokiko"
Taki nalot i kolor elektrod świec występuje w 3 przypadkach:
1. Uboga mieszanka ( może warto zainteresować się wtryskami i filtrem powietrza czy odpowiada normom dla twojego silnika ... nr OEM )
2. Stosujesz do paliwa uszlachetniacze
3. Tankujesz paliwo zanieczyszczone związkami siarki ( widziałem takie świece w samochodzie który jeździł na tanim paliwie przywożonym w kanistrach z Ukrainy .Paliwo to cechuje wyższa zawartość związków siarki bo taką mają technologię).
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Gru 2021, 05:58

Świece rzekomo 15 tys wymieniane ale zajrzałem z właśnie za jasne mi się wydawały też, dodatków nie leje, paliwo rzekomo 98 z orlena bp leje, silnik 2.0 TFSI BWA. Dałem nowe świece zobaczę za jakiś czas znów, dobierane po VIN mają widzę trochę inne oznaczenie niż te stare
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 594
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Gru 2021, 08:05

Ja bym zadzwonił do ASO i sprawdził oznaczenie świec dla tego modelu silnika lub poszukał wiedzy w instrukcji.
Być może masz założone świece o tzw. wysokiej ciepłocie i to może być przyczyną nalotu na elektrodach .Wysoka ciepłota świecy jest szkodliwa i niebezpieczna bo podnosi temperaturę spalania mieszanki w cylindrach. Na początek sprawdź jakie powinny być prawidłowe twoje świece lub ich zamienniki.
Acer66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 123
Zdjęcia: 8
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC
Silnik: 1,6 MIVEC -117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Gru 2021, 09:59

Jaką masz markę tych świec? Wrzuć dokładnie jakie mają też oznaczenie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5117
Zdjęcia: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Nowy SEAT Leon zaprojektowany całkowicie od podstaw
    Nowy SEAT Leon to silna i emocjonalna osobowość oraz najpiękniejszy sposób by doświadczyć funkcjonalności płynącej z samochodu. Nowy Leon to zaprojektowany całkowicie od podstaw i pełen nowoczesnej technologii samochód ...

  • 03 Gru 2021, 10:41

    mariuszaerox napisał(a):paliwo rzekomo 98

    Jak wymieniłeś świece, to teraz lej paliwo 95. Takie jak powinno być. Zobaczysz, czy coś się nie poprawi z tymi świecami. Jak silnik jest przystosowany do 95, to jazda na 98, nie daje żadnych lepszych rezultatów. Być może to jest przyczyna takiego wyglądu świec. A do tego, jeżeli ich wartość cieplna jest inna niż podaje producent, to tym bardziej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18149
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Gru 2021, 18:47

    Te stare tfsi raczej wolały 98 z tego co wiem, stare świece zakładał wielki znawca silników tfsi, a te nowe dobierali mi po Vin w sklepie jutro wam podam symbole
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    03 Gru 2021, 21:59

    Albercik co Ty wygadujesz? Paliwo 98 powoduje taki stan świec? Liczba oktanowa głównie świadczy o odporności na spalanie stukowe, im więcej tym lepiej ale żeby to wykorzystać silnik musi być dostrojony. Jeśli nie jest to po prostu nie ma benefitów, ale nie zepsuje świec...

    Albo złe świece założone, albo proces spalania nie przebiega poprawnie (tu przyczyn może być kilka). No i to jednak wtrysk bezpośredni jeszcze bez domywania wtryskiem pośrednim prawda? Więc nagar jest bolączką.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7497
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Gru 2021, 08:17

    Nagar w kolektorze wiadomo ale.na świecy aż ?
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    04 Gru 2021, 09:33

    A na zaworach skąd i w głowicy skąd nagar? Nie tylko w kolektorze się zbiera.

    Chociaż bardziej stawiam, że coś z procesem spalania jest nie tak. Oleju Ci nie pobiera?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7497
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Gru 2021, 10:16

    galakty napisał(a):Albercik co Ty wygadujesz? Paliwo 98 powoduje taki stan świec?

    No może nie aż tak bardzo zaawansowany stan, ale wiem, co widziałem i wiem co podpowiedziałem kiedyś. Ale może się nie znam. Wiem natomiast, że pojawiło się spalanie stukowe, zapłon mieszanki był za wcześnie, zawory zamykały się o otwierały w niewłaściwym czasie. Też mi się to wydawało małoprawdopodbne, też myślałem, że spalanie stukowe może być spowodowane zbyt małą liczbą oktanową, a nie zbyt dużą itd...Jednak teoria swoje, a praktyka swoje...Ciebie nic nigdy nie zdziwiło przy naprawie auta? Że teoria mówi tak, a jest inaczej?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18149
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Gru 2021, 13:12

    Zdziwiło nie jeden raz, ale lanie lepszego paliwa żeby skutkowało awarią? Tu coś grubo nie tak ze spalaniem jest, ale winy w paliwa bym nie upatrywał. Żeby po 15 kkm taki stan świec był to jestem zdziwiony, choć z drugiej strony to stare TFSI :oops:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7497
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Gru 2021, 17:21

    Polemika na temat stosowania Pb95 vs Pb98 jest dość znana i tyle ile mechaników tyle zdań. Są nawet tacy kierowcy, którzy twierdzą, że jak wlał 98, to silnik od razu dostał kopa, że jest mocniejszy i szybszy... :lol:
    Są też tacy, którzy twierdzą, że lepiej lać 98, bo to jest paliwo lepszej jakości...Nie raz miałem na warsztacie gościa, który mówi, że silnik mu strzela, wali i nie wie co się dzieje. Po czasie jak już wszystko posprawdzane i nie ma się do czego doczepić, pytam gdzie tankuje. No tu i tu. A jakie paliwo pan lejesz? No 98....
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18149
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Gru 2021, 18:08

    Oleju coś tam weźmie jak to tfsi chociaż wydaje mi się że bardziej to przez turbo juz ucieka
    mariuszaerox
    Zaawansowany
     
    Posty: 594
    Prawo jazdy: 26 03 2015
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Peugeot 206 GT
    Silnik: 2.0 136KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999