Ocena ogłoszenia - Laguna II

06 Wrz 2017, 21:15

Czy poniższy model należy do serii awaryjnych ( królowa lawet ;) )
Podobno silniki 130KM były już lepsze.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
VIN VF1KGEVB634618353
irmen
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: peugeot 206
Silnik: 1.4 hdi

07 Wrz 2017, 17:07

Były trochę lepsze co nie zmienia faktu, że dobre skoro poprzednik zawiesił poprzeczkę na ziemi.
Jak taka Laguna to 2,0 lub 2,0T w benzynie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Wrz 2017, 21:28

dzida napisał(a):ak taka Laguna to 2,0 lub 2,0T w benzynie.
jeśli koniecznie musi być ropa, to 2.0 dci też jest ok
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Wrz 2017, 09:22

Poczytałem forum laguny,porozmawiałem z mechanikiem i wyleczyłem się z laguny ;). Samochodów tysiące, ale znaleźć coś sensownego ciężko - trzeba cierpliwości ;)
irmen
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: peugeot 206
Silnik: 1.4 hdi

08 Wrz 2017, 11:18

Kwestia oczekiwań, o dobrą Lagune w cale nie jest tak trudno, trzeba tylko wyszukać odpowiednie ogłoszenie lub poczekać. Benzyna 2.0 to bardzo dobra jednostka, nada się również pod lpg.
Autobelki
Nowicjusz
 
Posty: 20
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Renault Laguna
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 12:09

Co z tego że w lagunie silniki są do przyjęcia jak reszta dookoła się sypie. Nie bez powodu wziął się przydomek królowa lawet.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator w naszym samochodzie
    W tym temacie nie dyskutujemy o problemach z akumulatorami i ładowaniem. Jak odłączać/podłączać akumulator? Przy odłączaniu klem od akumulatora najpierw należy odłączyć przewód minusowy – pozwoli to uniknąć zwarcia ...

08 Wrz 2017, 12:12

Prawda jest taka, że najważniejszy jest człowiek :) - jeśli ktoś dba o auto to ryzyko awarii znacznie się zmniejsza. Duża część awarii i powstających później opinii o awaryjności niektórych modeli bierze się z niewłaściwej eksploatacji, stąd też istotne od kogo kupujemy....no i tu jest problem - trudno znaleźć odpowiedzialnego sprzedającego. Wczoraj u mechanika widziałem golfa z 2014 - trzeci raz silnik do wymiany ;)
irmen
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: peugeot 206
Silnik: 1.4 hdi

08 Wrz 2017, 12:22

Mój szef kupił Mercedesa GLK z padniętym silnikiem. Przebieg 85 tyś. Poprzedni właściciel w salonie zjawił się tylko raz, jak kupował auto :P potem juz nie odwiedzał ani ASO ani mechaników chociażby na zmianę oleju. Ale akurat na lagune to nie ma reguły możesz być pierwszym właścicielem dbać i pieścić a i tak się posypie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2017, 12:27

Kao napisał(a):Nie bez powodu wziął się przydomek królowa lawet.


Królowa lawet wzięła się od wersji przedliftowych, polifty w benzynce to bardzo dobre auta.
To tak jakby powiedzieć, że Alfa Romeo to złom i ma doświetlanie lawety, ale dotyczy to aut benzynowych z Twin Sparkami. JTD jeżdżą do dziś i się nie psują.

Bądźmy obiektywni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Wrz 2017, 12:56

galakty napisał(a):Królowa lawet wzięła się od wersji przedliftowych, polifty w benzynce to bardzo dobre auta.
to wytłumacz co takiego zmienili w polifcie że przestało się psuć? (Konkrety).
Ps. Nawet francuzi nie są tacy głupi żeby lagunami jezdzić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2017, 13:06

Kao napisał(a):to wytłumacz co takiego zmienili w polifcie że przestało się psuć? (Konkrety).


Przede wszystkim silniki diesla zostały poprawione, w PHI potrafił obrócić się panewki, w PHII problem zlikwidowano. W benzyniakach z pierwszej serii padały układy sterowania, w PHII zlikwidowano. Do tego poprawiono elektrykę, wiązki i inne.

I tak, PHII nadal ma bolączki, ale dotyczą one głównie kart hands-free, czujników ciśnienia opon i innych "dodatków". Nie wpływają one na jazdę.
Oczywiście zaraz ktoś wyskoczy, że pada układ sterowania klimatyzacją. No tak, bo jakby w 15-20 letnim VW/Audi klimatyzacja się nie psuła... ;)

We francuzach lifting nie oznacza tylko zmiany lamp i listewek na drzwiach...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Wrz 2017, 13:24

galakty napisał(a):Królowa lawet wzięła się od wersji przedliftowych, polifty w benzynce to bardzo dobre auta.


Jeśli masz tak "doradzać" nieświadomym kupującym lepiej, żebyś nie robił tego wcale, naprawdę. Konkurs już wygrałeś, nie ma potrzeby, żebyś dalej był tu aktywny. Są inne działy na forum, np. "humor", gdzie Twoje wpisy nie zrobią nikomu krzywdy. Weź pod uwagę, że niektórym osobom z dużą trudnością przychodzi zebranie odpowiedniej kwoty na zakup auta. Większość ludzi - wbrew temu, co im się wydaje - nie ma pojęcia o motoryzacji i odpowiedzi na pytanie "jakie auto kupić" szukają w takich miejscach jak to. Liczą, że osoba doradzająca zrobi to dobrze, bazując na swoim doświadczeniu. Ty nie masz go w ogóle. Robisz z siebie wielkiego znawcę, każesz innym "być obiektywnym", a nie masz zielonego pojęcia co piszesz. Laguna II FL jest bardzo dobrym autem? Skąd w ogóle taki wniosek? Jakie jest źródło takiej wiedzy?
Cały dzień zajęłoby mi wypisanie typowych usterek tego auta.
Zauważ, że np. ja nie wypowiadam się w tematach odnośnie aut, których nie znam. Nie potrafiłbym nawet powiedzieć czegoś więcej na temat moich dwóch Toyot, bo je za krótko mam (aczkolwiek szkolę się dzielnie na forach sympatyków tych aut).
Weź do serca moje słowa. Pomimo, że niejednokrotnie mnie tutaj obrażałeś (zresztą nie tylko mnie - za swój agresywny "styl" i brak wiedzy już dawno powinieneś zostać "wyłączony" z dyskusji na forum) nie życzę Ci źle - więcej obserwuj, czytaj, a wypowiadać zacznij się dopiero w momencie, kiedy faktycznie będziesz na to gotowy. Dobra rada wujka Szalonego Konia :ok:
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna

08 Wrz 2017, 13:42

galakty napisał(a):Przede wszystkim silniki diesla zostały poprawione, w PHI potrafił obrócić się panewki, w PHII problem zlikwidowano. W benzyniakach z pierwszej serii padały układy sterowania, w PHII zlikwidowano. Do tego poprawiono elektrykę, wiązki i inne.
możesz to jakoś potwierdzić? Czy ty zdajesz sobie sprawę z konstruktorzy mają w d... użytkownika 10/15 letniej laguny. Wiec tym bardziej nie mają interesu w tym żeby nakładać sobie kosmiczne kwoty w to żeby poprawić to co w lagunie posypie się po 200k. Wbij sobie do głowy to że laguna 2 i megane 2 jest gownianym autem ktore się sypie i nie ma roznicy czy to lift czy nie. Jak pewnie zdążyłeś zauważyć mieszkam we francji wiec jestem otaczany cały czas tą "super" technologią.
CrazyHorse napisał(a):Zauważ, że np. ja nie wypowiadam się w tematach odnośnie aut, których nie znam
i to się ceni :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2017, 13:55

CrazyHorse napisał(a):Cały dzień zajęłoby mi wypisanie typowych usterek tego auta.

Tutaj to się z tobą nie zgodzę :) Nawet jak byś cały dzień poświecił, to byś nie wypisał wszystkich usterek Laguny II, bo tam tak naprawdę wszystko może paść, a już na pewno wszystko co opiera się o elektronikę.
Akurat mitem jest, że królowa lawet wzięła się od silników diesla. Owszem, kupując Lagune z tym silnikiem sami prosimy się o kłopoty, ale największą udręką tego auta jest fatalna elektronika, który dotyczy również silników benzynowych. To ona najczęściej powoduję, że Laguna trafia na lawetę.
A poprawa elektroniki w Lagunie II po lifcie polegała głównie na tym, że na gwarancji nie płatała figli, z wiekiem okazało się, że większość usterek elektroniki w Lagunie II Ph2 nadal występuję i skutecznie potrafi unieruchomić samochód.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

08 Wrz 2017, 14:23

pkc napisał(a):Tutaj to się z tobą nie zgodzę Nawet jak byś cały dzień poświecił, to byś nie wypisał wszystkich usterek Laguny II, bo tam tak naprawdę wszystko może paść, a już na pewno wszystko co opiera się o elektronikę.


Potrafię bardzo szybko pisać :ok:
A na poważnie masz rację - to tak przeokropny bubel, że za pisanie o nim "bardzo dobre auto" powinno się karać :!:
Mimo wszystko najważniejsze, że:

irmen napisał(a):Poczytałem forum laguny,porozmawiałem z mechanikiem i wyleczyłem się z laguny
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna