Ogłoszenie Octavia do oceny, chyba że coś innego?

06 Maj 2016, 12:04

Witam serdecznie!

szukam samochodu mało awaryjnego i taniego w eksploatacji ( bez jakichś zbędnych kosztownych części typu turbina, dpf, dwumasa itp). Chodzi mi o coś w gazie lub co dobrze zniesie ten gaz po montażu. Polecono mi Skodę Octavię po liftingu i zaciekawiły mnie te oferty, czy mogę prosić o ocenę i radę? Może jednak polecicie coś innego? Samochód ma służyć do dojazdu do pracy trasa miasto/droga szybkiego ruchu ok 20 tys rocznie, raczej nie przekraczam 110 km/h więc nie musi to być rajdówka :)

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
- wydaje mi się że to ta sama oferta tylko z komisu?

czy lepiej dołożyć do tego?
[link do oferty na Olx wygasł]

albo jakieś inne propozycje?:)
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 12:27

W życiu bym nie dał 20k za Octavie 1.6.. przecież to ledwo jedzie..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

06 Maj 2016, 12:32

Ja mam 1.6 100KM w focusie mk1 i czasami chciałoby się trochę więcej :D a co dopiero w takim większym :)
Pifko
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Hyundai Sonata IV
Silnik: 2.4 DOHC 16V 162KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Maj 2016, 12:38

To może Panowie jakieś propozycje mają ciekawsze? :) tak jak pisałam nie zależy mi na zawrotnych szybkościach ale na bezawaryjności i taniej eksploatacji, a do tego sporym bagażniku, aucie z małym przebiegiem i dobrym rocznikiem
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 12:44

Iwona1234 napisał(a): aucie z małym przebiegiem i dobrym rocznikiem
świetny wyznacznik wartościowego auta...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2016, 12:53

no tak bo na pewno lepiej jest kupić takie auto którym jeżdżę teraz gdzie okazało się że był kręcony co najmniej o minimum 200 tys. i wsadziłam w niego 6 tysięcy w przeciągu pół roku a dalej jest kupą złomu, zresztą nie ma jak fachowa życzliwa porada dziękuję bardzo :D po co pisać na co patrzeć lepiej się wymądrzyć :D
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen T5 4MOTION
    Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

06 Maj 2016, 12:59

Ja się nie wymądrzam, tylko wytykam absurdalne wymagania. Co ma rocznik do stanu? Idiota może zajeździć nowe auto w miesiąc, a ktoś może jeździć bezawaryjnie długie lata, bo zwyczajnie o auto dba. Co ci da ten rocznik? Szpan przed koleżankami? Wolisz kupić kilkuletnie auto zespawane z trzech czy trochę starsze, z książką serwisową i udokumentowanymi wszystkimi naprawami?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2016, 13:12

Jakbyś zerknął w ogłoszenia do których wstawiłam linki to zauważyłbyś że są to samochody z polskiego salonu od 1 właściciela serwisowane w aso, a jakbym chciała szpanować przed koleżankami to na pewno nie myślałabym nad zakupem octavii, ale dziękuję za troskę
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 13:13

A zadbanym autem z nowszego rocznika pojeżdżę chyba dłużej niż zadbanym ze starszego rocznika czy się mylę?
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 13:31

Mylisz się. Starsze auto z prostym konstrukcyjnie silnikiem wolnossącym posłuży dłużej bezawaryjnie niż nowsze FSi TFSI albo wiele ze wspolczesnych diesli.

Nie wspominam już o autach naładowanych elektroniką, które czasem przy regularnym serwisie potrafią napsuć sporo krwi a co dopiero gdy ktoś to zaniedbywał.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2016, 13:47

piotrekbdg
czyli jakie to są modele mógłbyś coś mi polecić czego szukać i na co patrzeć?
Iwona1234
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 23 07 2008
Auto: nie mam

06 Maj 2016, 15:18

Patrzeć trzeba na wszystko, wiem że to banał ale tak jest: sprawdzić samochód trzeba bardzo pieczołowicie i nie zaniechać żadnego elementu, dobrze się ejst też przygotować merytorycznie do takiego sprawdzenia.

W budżecie do około 20 tyś myślę, ze poleciłbym Forda Focusa mk II 1.6, Civica VII 1.6, Corollę 1.6, Astrę. Focus najcięzszy podobno do zagazowania, ale tu na forum spotkałem się z opiniami, ze to kwestia dobrego gazownika, wiec też nie ejst na straconej pozycji.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2016, 16:41

piotrekbdg napisał(a):Mylisz się. Starsze auto z prostym konstrukcyjnie silnikiem wolnossącym posłuży dłużej bezawaryjnie niż nowsze FSi TFSI albo wiele ze wspolczesnych diesli.


Tutaj akurat racja 50/50, bo i owszem FSI, TFSI mają wady ale te wady nie pojawiają się po miesiącu od zakupu z salonu, ani też niekoniecznie kupując z przebiegiem 150 tys jakiegoś 5 latka, to są przypadki gdzie trzeba uważać naznaczone są problemami bardziej niż np 1,8 Turbo ale...
znajdź 1,8T niezakatowane..które nie będzie wymagało 5-6 tys wkładu na dzień dobry..co z tego że to dobre jednostki jak w PL nie znajdziesz ideału, żeby tylko lać i jeździć, a często nie polega ten wkład na wymianie oleju, tylko poważne naprawy za grube tysiące, bo tutaj coś turbina nie domaga, jakiś zaworek padł, pompa paliwa, poważne wycieki, falowania, tu za chwilę jakieś cewki...i się robią trzy średnie krajowe..

Moje zdanie jest takie..Octavia 1,6 to bezpieczna i zdrowa opcja, na pewno łatwiej takie auto znaleźć niż z mocniejszym silnikiem poza tym z 1 ręki z salonu jest pewność że będzie się znać historię auta
Tylko tak jak pisze Barol czy trzeba koniecznie dawać za takiego 1,6 20kafli?
No ciężki temat, czasem lepiej zejść z rocznika i kupić to samo za mniejsze pieniądze ale niekoniecznie od razu 97 rok...

I jeszcze jedno Octavia bazuje na Golfie - waży 1200 kg, myślę że o 100 kg cięższy Focus przy 1,6 demonem szybkości też nie będzie :ok:

No i 1,6 mpi z grupy VW to legenda apropo instalacji lpg, chyba nie ma z tych żadnych problemów, to też na wielki +
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Maj 2016, 17:06

Propozycje ode mnie to Opel Astra H 1,8, Ford Focus 2,0, Fiat Bravo 1,4T-Jet, Toyota Corolla 1,6
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Maj 2016, 17:09

Zgadzam się z twoim postem co do np. 1,8t i zgadzam się, ze TSi też nie pada zaraz po wyjechaniu z bram fabryki, kupując nowe auto i jeżdżąc mało te usterki mogą być mocno odwleczone w czasie.

Faktycznie Focos mk II 1,6 ma tylko 100 kucy, przepraszam za błąd, pomyliłem się mocno. Wersja 2.0 ma dopiero przeszło 130 KM.

Problem silnika 1.6 VW jest fakt, że słabo jedzie a spalanie ma wyjątkowo duże jak na moc którą oferuje.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna