Ogólnie co i jak

Ogólnie co i jak

09 Paź 2010, 13:04

Witam.
Z powodu, iż nie znam się prawie w ogóle na tych rzeczach wolałbym usłyszeć porady bardziej doświadczonych:).
1. Kupiłem samochód , podpisałem umowę kupna/sprzedaży , mam dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela oraz wszystkie rzeczy dotyczące ubezpieczenia. Moje pytanie brzmi czy MUSZĘ ten samochód przerejestrować? Samochód kupiłem w czerwcu a teraz pragnę go sprzedać.
2. Podobno muszę zgłosić do US, iż zakupiłem ten samochód a wtedy dostanę pieczątkę na umowę (słyszałem, że dzięki temu właśnie nie będzie konieczne przerejestrowanie samochodu). Jednak moje kolejne pytanie to czy dostanę jakąś kare za tak późne zgłoszenie kupna samochodu? I ile taka pieczątka może kosztować? (Samochód kupiłem za 1000 zł). A czy są jakieś kary za sprzedaż auta bez tej pieczątki? Czy mogę mieć jakieś problemy?
3. Na umówię z ubezpieczycielem jest data, iż ubezpieczenie jest ważne do 2011-05-19. Jednak poprzedni właściciel sprzedając samochód wspomniał coś o II racie do Listopada 2010. Czy jeżeli nie sprzedam samochodu do Listopada będę musiał zapłacić III ratę ubezpieczenia?
4. A jeżeli już znajdzie się kupiec i sprzedam auto to co będę musiał zrobić by nie mieć już z tym samochodem nic wspólnego tzn. nie płacić za niego ubezpieczenia - zgłosić do ubezpieczyciela sprzedaż? I do US również zgłasza się sprzedaż czy już tylko nowy właściciel powinien zgłosić kupno?
michalzielony
Nowicjusz

Miejscowość: Warszawa
0

Re: Ogólnie co i jak

09 Paź 2010, 21:46

Na wszystkie te pytania odpowiedzi znajdziesz na forum -wiele razy było to wałkowane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

09 Paź 2010, 21:51