Olej w Odmie i IC 1.9 tdi 90KM ALH

21 Cze 2017, 11:10

Witam jak w temacie, mam problem bo mam lekki wyciek oleju z odmy i olej znajduje sie w IC co może być tego przyczyną ? Dodam ze na zimnym tylko zakopci przy odpaleniu a potem już nie. Olej to shell 10w40 przebieg 290 tyś.
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2017, 11:28

sebastian131313 napisał(a): mam lekki wyciek oleju z odmy
Sprawdzałeś czy jest drożna?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2017, 11:55

Powiedz mi jak to sprawdzić
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Cze 2017, 14:17

Opinasz wąż od odmy i kolektora dolotowego sprawdzasz jego drożność. Możesz dmuchnąć lub jak masz sprężarkę to delikatnie powietrzem i będziesz wiedział czy jest on drożny. Warto też sprawdzić czy w kolektorze wlot nie jest zapchany.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Cze 2017, 16:10

Odma została sprawdzona jest tylko mokra A tak to jest drozna
sebastian131313
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Konin
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2017, 17:50

Dużo oleju ubywa ci z silnika?

Mokry delikatnie od oleju intercooler to raczej norma, ale jak już ilość oleju w nim jest na tyle duża że potrafią zostawać plamki oleju na miejscu gdzie parkujesz po około 5-6 godzinach postoju to raczej problem będzie z samą turbiną.

sebastian131313 napisał(a):Dodam ze na zimnym tylko zakopci przy odpaleniu a potem już nie
To może być problem samej turbiny która już przepuszcza olej. Turbina jest zbudowana z dwóch wirników która są odpowiednio ukształtowanych i pracują na jednej osi ale po przeciwnych stronach. Spaliny z kolektora wydechowego napędzają jeden z wirników dzięki temu ten drugimoże w tym czasie sprężać zaciągnięte po przez filtr powietrze które jest dodatkowo schładzane przez InterCooler (zimne/chłodniejsze powietrze = większa objętość). Wracając do budowy turbiny to pomiędzy tymi dwoma wirnikami w części środkowej turbiny mamy łożysko, które jest smarowane olejem pobieranym z silnika. Teraz jeżeli w tym miejscu pojawi się nieszczelność to często zdarza się że olej jest zasysany do komory spalania i jest spalany wraz z olejem napędowym, czasem powstają większe wycieki. Czyli w twoim przypadku przy małej nieszczelności może to się objawiać właśnie zakopceniem przy odpalaniu po dłuższym postoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    QG0 - okres obsługi (standardowy okres obsługi)
    Przegląd ten dokładnie to QG0 (bez systemu przedłużonego czasu między przeglądami). Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis ...