Opel Astra '98 - wymiana zaworu EGR

02 Cze 2009, 13:10

Witajcie!

Mam taki kłopot z autem. Otóż wyrzuciło mi w komputerze błąd zaworu EGR i mechanik sugeruje jego wymianę. Usterka objawia się tym m.in., że na luzie spadają obroty, tak że czasem gaśnie silnik. Jest to nieco uciążliwe i chociaż słyszałem, że samo niewymienianie zaworu żadnej krzywdy nie zrobi samochodowi, to jednak chciałbym to zrobić dla świętego spokoju.

Teraz tylko problem: nowy zawór to chyba spory koszt (jakieś paręset złotych, na ile się zorientowałem). Myślałem o zamienniku, ale wszyscy mówią, że one są o dupę potłuc i po chwili się rozwalają. Więc może używany zawór? A może w ogóle nie wymieniać i zaślepić (nie wiem tylko, czy to zlikwiduje objawy i silnik nie będzie już gasł)?

Proszę o pomoc, co zrobić w tej sytuacji. Z góry wielkie dzięki :)
Ardenno
 
  • 02 Cze 2009, 15:24

    Najpierw go wymontuj i zaślep.Jak praca silnika się poprawi i będzie prawidłowa,to będzie to napewno zawór.Najlepiej zapytaj mechanika,dlaczego sugeruje wymiane tego zaworu.
    Co do używek - skąd masz pewność,że ta używka nie będzie uszkodzona i jak długo będzie działała?Najlepiej kupić w sklepie albo oryginał albo zamiennik.Zawsze jest na to gwarancja.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000