Opel Calibra 2.0, 115KM

Opel Calibra 2.0, 115KM

27 Lip 2010, 16:04

Witam was.

Piszę ponieważ mam pewien problem, nie wiem jak się za to zabrać.

Chodzi o Opel Calibra 2.0, 115KM.

Kilka dni temu wszystko pięknie chodziło, silnik palił na dotyk. Ostatnio pożyczyłem pewnej osobie z rodziny samochód, przejechała nim 200km.
Mówiła że były z nim jaja , zgasł , nie chciał palić , dopiero z dwójki ruszył.

Okazało się że kabelki od akumulatora były w strasznym stanie, już się rozpadały, jakoś się je wymieniło, posklejało. Jednak od tego momentu przy odpalaniu, nie pali od razu, trzeba poczekać 4sec . z czego 2 sec to dziwny dzwięk 'tryk,tryk' od rozrusznika bodajże.

Odpaliłem, pojechałem, zaparkowałem. Wróciłem do samochodu.. Nie pali.. Swieca sie kontrolki.. i slychac wlasnie taki dzwiek od rozrusznika lub akumulatora. Po kilku prubach, po przekreceniu kluczykow nie bylo zadnego dzwieku, poprostu swiecily sie kontrolki, radio dzialalo ale silnik nie palił..

Chwycił dopiero na popych. Dodatkowo jak wracałem strasznie obroty na liczniku skakały.

Dodam że akumulator był nie dawno wymieniany.

Co myślicie co to moze byc? Coś z elektryką?

Liczę na pomoc.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez seromontis55, 27 Lip 2010, 18:17, edytowano w sumie 1 raz
seromontis55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Rejestracja: 24 Kwi 2010, 14:09
Miejscowość: Polska

Re: Nie pali, nie kręci. Dziwny dźwięk.

27 Lip 2010, 18:05

seromontis55 napisał(a): Coś z elektryką?

Sprawdz czy dobrze są skręcone przewody-klemy przy akumulatorze... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5332
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Opel Calibra 2.0, 115KM

27 Lip 2010, 18:22

1. Przewody akumulator - skrzynka bezpieczników, akumulator - rozrusznik i akumulator - alternator nie mają być posklejane tylko wymienione na nowe i w całości ( nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc, że je posklejałeś? )
2. Posprawdzaj czy nie masz luzów na klemach, na śrubie przy rozruszniku i alternatorze.
3. sprawdz też przewód i jego połaczenie oraz czy nie jest luźny od sterowania cewki elektromagnesu rozrusznika.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)? Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)?
    Na drogach nie brakuje roztargnionych kierowców, którzy parkując samochód zostawiają go bez wrzuconego biegu i zaciągniętego hamulca postojowego. Skutkuje to wytoczeniem się auta na drogę, zsunięciem ...
    Toyota Yaris Hybrid-R - sportowa hybryda Toyota Yaris Hybrid-R - sportowa hybryda
    Toyota Yaris Hybrid-R, która w wersji koncepcyjnej zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, łączy zaawansowaną technologię pochodzącą z seryjnego Yarisa Hybrid, z wyczynowymi rozwiązaniami znanymi ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      S2020005