Opel kadet 1990-problemz gazem:

05 Sie 2007, 10:34

mam problem z gazem w oplu kadecie 1,4 1990 następujący:gdy jest zimny po przełączeniu z benzyny na gas potrafi zgasnąć,obroty na gazie sa znacznie niższe niż na bęzynie (ok 600 nawet 500Obr) no i jadąc na gazie kiedy auto jest odsprzęglone zdaży mi się przy gazować powyrzej 3000 obr. i następnie gwałtownie puscić gaz to obroty miast zatrzymaćsie na wartości niskich obrotów jak to ma miejsce na benzynie,zwyczajnie spadajądo zera i auto gasnie,sonda lambda jest nowa (delphi) na bęzynie chodzi bardzo dobrze, prosze o porade :roll: robert
robert
megen5
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: jelcz laskowice

05 Sie 2007, 13:33

:shock: Napisz coś więcej na temat instalacji - kiedy zamontowana, ile km na niej przejechane, nazwa, np Lovato, BRC, Tartarini, Stag, Elpigaz...Zastanów się, jak dawno temu wymieniałeś filtr powietrza, świece, kable WN, filterek gazu? :D
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

06 Sie 2007, 15:23

gaz ma 2 lata jest to dośc prosty układ na mono wtrysku z tzw mini sterownikiem sondy lambda firmy lecho pozostałe elementy elektroniki tez tej firmy,sonda jedno przewodowa ,filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu,filterek gazu ma ok 2500km, zanieczyszczenia z reduktora usunieto razem z filterkiem przebieg na gazie ok 35000 aletego niejestem pewien,nie umiem bardziej go opisac,
robert
megen5
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: jelcz laskowice

06 Sie 2007, 23:57

megen5 napisał(a):gaz ma 2 lata jest to dośc prosty układ na mono wtrysku z tzw mini sterownikiem sondy lambda firmy lecho pozostałe elementy elektroniki tez tej firmy,sonda jedno przewodowa ,filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu,filterek gazu ma ok 2500km, zanieczyszczenia z reduktora usunieto razem z filterkiem przebieg na gazie ok 35000 aletego niejestem pewien,nie umiem bardziej go opisac, kable wn świece a nawet aparat zapłonowy nowe ( jakiś rok) analizator pokazuje w normie parametry na wysokich śa jakieś problemy z niskimi jak sie niemyle to węglowodory sązawysokie też na bęzynie ale to może wynikać z uszkodzonego katalizatora ( cytuje mechanika)(pow 200) pozostałe jak co i co2 i coś tamjeszcze podobno bardzo dobre odzczyt sondy powyżej 1. pozdrawiam
robert
megen5
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: jelcz laskowice

07 Sie 2007, 18:21

megen5: :? Z tego, co napisałeś wynikałoby, że masz za bogato ustawioną mieszankę gaz/powietrze i stąd kłopoty z pracą silnika po odpaleniu, a także z wartościami parametrów na analizatorze. Sonda wg mojej wiedzy nie powinna "chodzić" powyżej 1, ale może mnie ktoś poprawi.
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

07 Sie 2007, 23:38

dzięki za informacje zastosowałem siędo nich przewody i swiece niewymieniałem bo sadośc nowe,większoś rzeczy udało mi sie (mechanikowi-bo rzeczjasna nie mi) usunąć i już jest nieżle (ciekawostka:
na przewodzie odreduktora znajduje sie taki mały bodaj zaworek ze srubą do regulacji zaworek ów (nieznam fachowej nazwy) jeststerowany podobno ze sterownika sondy czy coś takego,miał on jednak pewien-jak stwierdził mech.-fabryczny mankament zamykał do końca tłoczek i go juz nalezycie nie odbijał coś tam przerobiono i żeczywiscie jest lepiej po przygazowaniu i gwałtownym puszczeniu obroty niespadajado zera) jednak oile w normalnej jezdzie jest ok to niskie obroty zwłaszcza jak dłuzej postoi-niekoniecznierano- są chyba za niskie bo zdarza sie im opasc ponizej 500 cos wówczas próbujeje podnieśc ale oneznów opadaja i taka hustawka trwa az nie przełącze na benzyne tamjest ok i jak troche pochodzi to na gazie jest tezdobrze.jeszcze jedno pytanko ale z innej beczki czy lekkie drżenie auta pow 100km/h pojawiające się falami to mogą być opony(koła są wyważone felgi proste zawieszenie i końcowki dobre zbieżnośc też-o ile ma to jakis wpływ) co tomożebyć najprawdopodobniej bo jest dośc dokuczliwe-sorki ze tak długo-pozdrawiam
robert
megen5
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: jelcz laskowice

08 Sie 2007, 17:44

:shock: megen5: mógłbyś wstawić fotkę tego "zaworka"? Bo jeśli miałby mieć wewnątrz tłoczek (który gaziarz zapewne wyjął), to nie może mieć śruby do regulacji. :roll:
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

08 Sie 2007, 19:01

witam problem z gazem-przynajmniej narazie-rozwiązał inny mechanik wregulował go w bagatela 5min,i jak narazie obroty niskie ma w normie,oby tak pozostało bo ostatnio sporo mechaników próbowało go ustawić jakoś bezskutecznie co do innych to poprostu ich fachowość pozostawiała wiele do życzenia nawet dla takiego laika jak ja! Owo urządzenie ten "niby zaworek"ma następujące oznaczenie SONCEBOZ SWISS MADE- to ten nieco przerobiony, pozostajetylko kwestja tego drżenia pojazdu powyzej 100km/h pojawiających się cyklicznie,jak już pisałem koła wyważone zbierznosc ustawiona końcówki i zawieszenie dobre-pozostają chyba opony o ile to może być od nich, pozdrawiam.
robert
megen5
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: jelcz laskowice

07 Wrz 2007, 18:46

co do tych kól zobacz dokładnie opony.mozesz miec małego guza na srodku bieznika opony.spróbuj załozyc inne koła albo nawet zapasówke.najpierw na przednie lewe koło i potem prawe i obserwuj zmiany
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554