Opel Vectra 1,6i X16SZ na gazie OK na benzynie silnik chce w

Opel Vectra 1,6i X16SZ na gazie OK na benzynie silnik chce w

03 Lip 2006, 21:10

Mam pytańko bo na pewno znacie się coś na samochodach (ja kompletnie nie znam się na tym nie znam więc mnie tak bardzo nie krytykujcie). Mam Vectre A i jeżdżę na gazie, jednak po zmianie mieszanki gazu na stacjach z zimowej na letnią auto zaczęło mi więcej palić, ale to nie mój główny problem. Auto odpalam zawsze na benzynie a potem przełączam na gaz, ostatnio musiałem jechać na benzynie i było to niemożliwe ponieważ silnik zaczął się dusić i nie dało się jechać ponieważ gasł. I tak za każdym razem gdy próbowałem jechać na benzynie. Po odłączeniu akumulatora na jakieś 2 min wszystko wróciło do normy, ale po jakimś czasie ( 1 dzień) sytuacja znowu się powtórzyła i tak się dzieje cały czas (nie zaświeca mi się żadna kontrolka niewłaściwej pracy silnika). Przypuszczam że tak się nie robi ale zmierzyłem takim prostym miernikiem napięcie pomiędzy kablem sondy ( sonda jedno przewodowa) a + z akumulatora (to samo zrobił już Maribor… i został za to skrytykowany ale już wiecie że jestem laikiem) pokazało napięcie około 12V (nie wiem czy to dobrze czy źle), zmierzyłem również napięcie na actuatorze (czy jak tam to się nazywa) i wacha się ono pomiędzy 0v na wolnych obrotach do 7V na wysokich nie wiem co o tym wszystkim sądzić.
Czy jest możliwość że mam walniętą sondę lub emulator sondy Lambda.
Acha i jeszcze jedno wydaje mi się że te objawy występują przy wyższych temperaturach powietrz (pow 10 st. Celc.) ale co do tego to nie jestem pewien.
Zaczytałem również błędy z kodów błyskowych i nic nie wykazało.

Na elektrodzie podobny problem ma marbor6109 ale nikt mu nie pomógł, może wy pomożecie mi, bardzo was o to proszę i pozdrawiam

Gdybyście potrzebowali więcej danych to zaraz wam podam
car78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04

03 Lip 2006, 22:00

jeżeli nie znasz się na systemach wtrysku a tym bardziej na instalacjach gazowych to poradził bym Ci oddać samochód do warsztatu(unikniesz niepotrzebnych wydatków).
zakres działania sondy musi być w zakresie 0 - 1 V i musi się zmieniać (pomiar między - akumulatora a przewód sygnałowy)
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 755
Rejestracja: 23 Kwi 2006, 19:59
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

04 Lip 2006, 06:28

Na razie nie zamierzam ponosić żadnych kosztów bo nie zamierzam nic wymieniać (chyba że coś znajdę) , a z doświadczenia wiem że w serwisach znajdą ci tysiąc rzeczy jak sam nie określisz im przyczyny, kiedyś wymienili mi świece, kable i już brali się za rozdzielacz zapłonu, a silnik cały czas wariował wtedy ja sam wymieniłem sobie sondę lambda i wszystko wróciło do normy (tylko to było jakieś 100 000 km temu), co do gazu to też kiedyś samochód mi wariował i jakoś sam wyregulowałem sobie instalacje i chodził jak żyleta i nawet mało palił, a z mechanikom to robie sobie wszystko poza sprawami bezpieczeństwa.
Teraz mam nowe problemy i właśnie zaciągam informacje, ktoś powiedział mi że powinienem zmierzyć to napięcie pomiędzy kablem sondy a masą i tak zrobiłem i napięcie zmienia od 0 do 0,7, ale te pomiary mogą być nie rzetelne bo mam prosty mierni i może być zbyt wolny, a jak mierzyłem pomiędzy + z akumulatora to pokazywało cuda ponad 12V.

A czy po pracy actuatora nie można sądzić że z sondą jest OK? (bo o ile się nie myle to to jest sterowane też sondą a wg jest z mim wszystko OK bo zmienia mi napięcie od 0V na dolnych obrotach do 7V na wysokich)

I co powiecie o tym wysokim HC (węglowodorach) 10x ponad normę.
car78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04

04 Lip 2006, 11:40

czyli widzę że przeprowadzana była analiza spalin,wysokie HC może być spowodowane kilkoma przyczynami,a jak pozostałe parametry :?:
a sonde wiarygodnie można sprawdzić tylko oscyloskopem :idea:
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 755
Rejestracja: 23 Kwi 2006, 19:59
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

04 Lip 2006, 13:00

to co mi mówili to pozostałe parametry były ok, tylko to HC 10x wyższe, czyli węglowodory, czyli tak jakby nie spalało mi wszystkiego gazu czy coś w tym stylu.
Czy morze to być niewłaściwe ustawienie instalacji gazowe i od tego komp dostaje błędne dane i wariuje.

A co sądzisz o tym testerze lambda opartym na układzie LM3914 i czy wiesz jak go wystroić bo właśnie zamierzam dzisiaj sobie taki zrobić.
car78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04

04 Lip 2006, 13:12

cha i jeszcze jegno jeśli znasz się na gazie, to jak powinien działać tuator jylko ja nie mam tego z silnikiem krokowym tylko chba coś na podstawie alektromagnesu, bo ja mam na jego stykach na wolnych obrotach 0V a na wysokich dochodzi do 7V, to tak ma działać?
car78
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show 2017 / relacja III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show 2017 / relacja
    W ostatni weekend października w podwarszawskim Nadarzynie odbyły się III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show. W czasie trzydniowej imprezy odwiedzający mogli zobaczyć najnowsze samochody, przyjrzeć się ciekawym ...
    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

  • 04 Lip 2006, 13:35

    i czy ktoś wie jak się stroi reguluje instalacje LOG II stopnia (chyba to taka jak moja)
    car78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04

    04 Lip 2006, 13:56

    oczywiście LPG a nie LOG
    car78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04

    04 Lip 2006, 21:17

    1.na HC ma wpływ dużo rzeczy miedzy innymi takie jak świece,przewody WN,ale teżpalanie oleju przez silnik :)
    2.na pewno musi być silniczek krokowy a nie elektromagnes :shock:
    3.możesz mieć uszkodzoną centralkę od sterowania
    4.na odległość ciężko jest coś naprawić
    ps.jakiej firmy jest instalka
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 755
    Rejestracja: 23 Kwi 2006, 19:59
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    05 Lip 2006, 07:36

    Centralka to jest coś takiego.
    Image
    Co do palenia oleju to mam nadzieje że nie, bo od wymiany oleju nie dolewam go w ogóle bo stan utrzymuje się w normie. Mówili mi o zaworze EGR ale chyba jest sprawny, bo wymontowałem go i przy włączaniu zapłony się wysuwa, a po wyłączeniu wsuwa (no chyba że jest walnięty potencjometr) świece wymieniałem rok temu, a kable 3 lata temu (czy istnieje możliwość sprawdzenia tych elementów?)
    http://www.autogaz.olsztyn.biz.pl/index ... erta#blitz
    A ten wg mnie atuator to to małe cylindryczne na tym młym obrasku po prawej stonie.
    car78
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Lip 2006, 21:04
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Subaru Impreza STI