Optymalne spalanie/prędkość i zasięg w silniku 1.2

15 Lip 2018, 17:37

Witam. Jestem świeżym kierowcą i mam pare pytań co do spalania.
Posiadam autko Opel Corsa C 1.2 ECOTEC (75KM/55kW).
Referencyjnie auto przy 60KM/h na 5 biegu ma 2 tysiące obrotów.
Często jeżdżę od miasta do miasta, załóżmy odległość pomiędzy nimi 100KM. Kiedy auto takie posiada osiąga najmniejsze spalanie względem przejechanych kilometrów? Samochód osiąga Najwyższy moment obrotowy przy 4000 obrotów, czy jeżeli będę jechał w tym przedziale na 5 biegu przejadę odległość 100KM w szybszym czasie (A spalę 6 litrów) , to czy gdybym jechał w zasięgu 2.5-3 tysiącach obrotów, ale dłużej to nadal spale koniec końców 6 litrów na przejechany dystans?
DassinDamon
Obserwowany
 
Posty: 1

15 Lip 2018, 18:19

Spalanie przeważnie najniższe jest na najwyższym biegu i w miarę niskich obrotach silnika, tzn. takich przy których silnik nie dławi się, ani nie wpada w wibracje. W różnych samochodach może się to zmieniać w niewielkim zakresie. U mnie najbardziej ekonomiczna prędkość to ok 60-80km/h i 1600-2000rpm- oczywiście po równej drodze. Pod górkę przy tej prędkości lepiej jechać na 4 biegu(skrzynia 5 biegowa), mimo, że ekoniańka sugeruje wrzucenie 5 biegu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lip 2018, 19:33

W większości aut jest to tak obliczone żeby najmniej spalał przy prędkości 80-90 km/h
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej ekonomiczne SUV-y