Padnięty czujnik temperatury wody?

26 Sie 2021, 10:12

Witam, auto Corsa D 1.6T.

Problem następujący, gasząc samochód temperatura wody 98 stopni, czyli ok jak na ten silnik. Po 10 min odpalam auto a tu 107 stopni wentylator chodzi na max, a auto nie ma mocy i przerywa.

Podobna sytuacja ma miejsce jak zatankuje do pełna, też lubi sobie poszarpać, ale to myślę że odpowietrzniki w korku wlewu paliwa są zatkane, już go wymieniłem.

Błąd tylko jeden, od czujnika pedału sprzęgła, który będę na dniach wymienial.

Co myślicie o tym czujniku temperatury wody, może on powodować takie problemy?
Heli
Początkujący
 
Posty: 85

26 Sie 2021, 10:35

Skoro pokazuje takie wartości to warto go zmieć bo chyba nie jest drogi, a wymianę sam ogarniesz.
W sumie trochę dziwne bo pokazuje znacznie wyższą temperaturę po 10 minutach postoju.
Heli napisał(a):Po 10 min odpalam auto a tu 107 stopni wentylator chodzi na max, a auto nie ma mocy i przerywa.
A jak ta temperatura spadnie do odpowiedniego poziomu to silnik zaczyna normalnie pracować? Jak długo po takim odpaleniu trwają te opisane problemy z jego pracą?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4371
Zdjęcia: 12

26 Sie 2021, 10:47

Rokiko, temperatura szybko leci w dół do 92 stopni bo wentylator chodzi na najwyższym biegu. Lecz tu właśnie jest problem, zazwyczaj po chwili zaczyna normalnie pracować, ale wczoraj nie chciała się ogarnąć, doładowanie ucięte, mocy brak, przerywanie szarpanie, jakby jakiś limiter się włączył, dopiero na następny dzień było dobrze.

Sprawdzałem węże od termostatu, przy 98 stopniach, są gorące, więc działa dobrze.
Heli
Początkujący
 
Posty: 85

26 Sie 2021, 11:09

Mogę autem jeździć 100km bez postoju jest okej, pojadę 10km, zrobię postój i już się zaczynają problemy
Heli
Początkujący
 
Posty: 85

26 Sie 2021, 11:43

A nie jest przypadkiem tak, że na postoju woda się grzeje od ciepła silnika? Te silniki pracują na dość wysokich temperaturach, a jak wiadomo na postoju nic nie chłodzi, a silnik gorący. Tylko skąd to przerywanie i brak mocy, tego nie wiem, ale ewidentnie czuć że turbo słabiej ładuje wtedy, stąd wygląda to jak jakiś limiter.
Heli
Początkujący
 
Posty: 85

26 Sie 2021, 13:05

Heli napisał(a):A nie jest przypadkiem tak, że na postoju woda się grzeje od ciepła silnika?
No na wyłączonym silniku nie pracuje pompa obiegu płynu chłodzącego. Silnik nie rozgrzewa się już i teoretycznie w wybranych miejscach temperatura chłodziwa może wzrosnąć jeszcze na chwilę po czym zacznie opadać ale nie przez 10 min. o 10 stopni w górę...

Heli napisał(a):Tylko skąd to przerywanie i brak mocy, tego nie wiem, ale ewidentnie czuć że turbo słabiej ładuje wtedy, stąd wygląda to jak jakiś limiter.
Sprawdzałeś czy są zapisane jakieś błędy w sterowniku? Świece były sprawdzone, cewki, przepływomierz powietrza?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4371
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić / obliczyć ET felgi? - instrukcja
    Na rynku mamy bardzo dużo dostępnych felg zarówno aluminiowych jak i stalowych. Każda z nich powinna posiadać wytłoczone parametry montażowe w szczególności szerokość, średnicę i parametr osadzenia felgi ET. ...
    Lexus LS - limuzyna do dyspozycji Agnieszki Radwańskiej
    Lexus Polska, przy wsparciu Lexus Europe - podpisał umowę partnerską z Agnieszka Radwańska na rok 2013. Logo Lexus będzie widniało na tenisowym stroju Agnieszki Radwańskiej w wszystkich turniejach Wielkiego Szlema, turnieju ...

  • 26 Sie 2021, 13:28

    Sprawdzałem błędy, tylko ten o czujniku położenia sprzęgła, jest on aktywny, więc czeka mnie jego wymiana. Świece nowe, cewka nowa, przepływka wyczyszczona. Auto było ostatnio na strojeniu, była robiona porządną diagnostyka silnika, przepływka ponoć dobrze pokazuje, błędy wpływające na pracę silnika też sie nie pojawiły.

    Ciekawostka, u mnie w aucie jest cyfrowy wyświetlacz temperatury wody. Gasząc samochód temp 98 st, wyłączając silnik nagle pojawia się -40..czy to normalne?
    Heli
    Początkujący
     
    Posty: 85

    26 Sie 2021, 13:29

    Weźmy jeszcze pod uwagę że w Corsie po minucie mocnej jazdy kolektor świeci się na czerwono, auto pracuje na bardzo wysokich temperaturach i egt, dolotu i silnika. Intercooler założyłem większy żeby zbić temperaturę w dolocie, ale ogólnie pod maską jest piekło.
    Heli
    Początkujący
     
    Posty: 85

    26 Sie 2021, 13:55

    Heli napisał(a):Auto było ostatnio na strojeniu, była robiona porządną diagnostyka silnika, przepływka ponoć dobrze pokazuje, błędy wpływające na pracę silnika też sie nie pojawiły
    No to tu powinny wyjść wszystkie niedomagania...
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4371
    Zdjęcia: 12

    26 Sie 2021, 14:01

    I niedomagań właśnie brak..ponieważ jest to problem tak sporadyczny, że ciężko w zasadzie się wstrzelić. Podczas normalnej jazdy z punktu a do b bez gaszenia nie dzieje się kompletnie nic, jak zgasze i odpalę znowu to lubią się dziać cyrki. Coś mi się wydaje że wpływ na to może mieć ilość paliwa w baku..gdy jest go mniej problem tak jakby się nie pojawia, gdy jest blisko pełnego baku to problem pojawia się znacznie częściej.
    Heli
    Początkujący
     
    Posty: 85

    26 Sie 2021, 14:24

    Tylko faktycznie, pytałem innej osoby z tym silnikiem i u nich po zgaszeniu silnika pokazuje temperaturę silnika aktualna a u mnie -40, coś tu nie pasuje..
    Heli
    Początkujący
     
    Posty: 85

    26 Sie 2021, 15:53

    Jeszcze zauważyłem że odpalając samochód po nocnym postoju temperatura wody wynosi 23 stopnie, to normalne? :shock:
    Heli
    Początkujący
     
    Posty: 85