Pakowna benzyna z LPG

17 Wrz 2017, 17:22

Moje uszanowanie.
Wraz z żoną szukamy pakownego samochodu, żeby móc swobodnie i bezawaryjnie jeździć nim przez 2-3 lata.
Przebiegi
Przez pierwszy rok, z racji pracy jaką wykonujemy, 80% to autostrady i drogi szybkiego ruchu, a 20% to miasto. W drugim roku już wracamy do Wrocławia, więc sytuacja ulega procentowemu odwróceniu. Wstępnie w pierwszym roku około 30 tys km zrobimy. Później to jedna wielka niewiadoma.
Kwota 25-27 tys za benzynowy samochód + instalacja gazowa
Nie mam zielonego pojęcia w jakich kwotach się zamknę jeśli chodzi o montaż takiej instalacji. Zależy mi, by wlew był przy wlewie paliwa.
Nadwozie NIE hatchback. Myślę, że sedan i kombi to na topie, w dalszej odległości SUV
Motor jak czytałem o instalacjach gazowych to najlepiej do 2.0. W sumie to nawet logiczne, bo ubezpieczenie będzie też tańsze.
Wyposażenie Bardzo bym chciał mieć dotykowe radio / navi, lecz jak nie będzie, płakał nie będę.
Istotne sprawy wiadomo, że zakup auta to loteria. Będziemy się posiłkować firmą "carfordfriends", a że dziennie pokonujemy 100 km minimum, więc chcielibyśmy auto, którego serwisowanie nie spędzi nam snu z powiek. Jeśli auto się zepsuje, nie mamy możliwości dostać się do pracy, więc nie dość, że musimy zapłacić za naprawę to jeszcze nie zarabiamy.
Pytania
1. Jakie modele w tych pieniądzach i jakie silniki do 2.0 ? Nie ukrywam, że najchętniej bym celował w segment D.
2. Jaki jest koszt założenia takiej instalacji + jaki jest koszt rocznego serwisowania?
3. Czy to są bezobsługowe instalacje, czy muszę co pewien czas jeździć do mechanika na regulacje itd ?
Co nam wpadło w oko
Oglądałem Chevroleta Cruze, ale nie przypadł nam do gustu.
Teraz zastanawiam się nad Astrą J w kombi ( lecz są paliwożerne ), Focusem ( nie wiem czy te nowe silniki dobrze współpracują z LPG ), ale też podoba się nam dobrze wyposażona Corolla w sedanie.
W segmencie D Avensis ( tu chyba musimy ewentualnie dołożyć do III ).
Ach i żona kładzie duży nacisk na to, żeby samochód nie miał gigantyczne straty na wartości, jak Alfa Romeo czy Laguna ( mi się mega podoba ).
Proszę koledzy, specjaliści, pomóżcie coś rozsądnego wybrać.
Dziękuję serdecznie.
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

18 Wrz 2017, 11:51

Nikt nie doradzi/ nie pomoże ? :no: :roll:
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

18 Wrz 2017, 13:37

Rozsądna opcja to Honda Accord VII 2.0 (jeśli ma być pakownie to raczej kombi).
Zalety:
- brak powtarzalnych usterek mechanicznych (wyjąwszy wałki rozrządu w egzemplarzach z początki produkcji),
- znakomicie trzyma wartość,
- dobre właściwości jezdne,
- oszczędny i dynamiczny silnik dobrze spisujący się na LPG (wymagana ręczna regulacja luzów zaworowych co 20 tys. km),
- jak trafisz na zadbany egzemplarz istnieje duża szansa, że poza serwisem olejowo-filtrowym i regulacją luzów zaworowych nic nie będziesz musiał przy nim robić.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

18 Wrz 2017, 16:13

bryloq napisał(a):Kwota 25-27 tys za benzynowy samochód + instalacja gazowa
Nie mam zielonego pojęcia w jakich kwotach się zamknę jeśli chodzi o montaż takiej instalacji. Zależy mi, by wlew był przy wlewie paliwa.


Jeśli chcesz mieć to zrobione w miarę dobrze i na dobrych częściach to przy 4 cylindrowym silniku zamkniesz się w granicach 2500-2700.


Motor jak czytałem o instalacjach gazowych to najlepiej do 2.0. W sumie to nawet logiczne, bo ubezpieczenie będzie też tańsze.


Akurat pojemność silnika nic do lpg nie ma. Ubezpieczenie również nie zależy wyłącznie od pojemności. Dla przykładu - za volvo 2.5T płacę stówkę więcej niż płaciłbym za vectrę 1.8. Najwyższe, średnie stawki ubezpieczeń są dla BMW, Audi i AR.

3. Czy to są bezobsługowe instalacje, czy muszę co pewien czas jeździć do mechanika na regulacje itd ?


W instalacji masz co najmniej dwa filtry, które trzeba wymieniać, koszt filtrów max 50 pln. Warto też podpiąć instalację pod kompa i pogrzebać w mapach. Im więcej km tym częściej będziesz to robił. Ogólnie warto odwiedzić gazownika co 10-15kkm jeśli chcesz żeby wszystko fajnie latało.
Dodatkowym kosztem jest 62 zł przy przeglądzie.

Cruze to technicznie prawie to samo co astra, ma słabsze wnętrze.
Co to znaczy, że astra jest paliwożerna? BTW nie ma się co zastanawiać, bo astra z normalnym silnikiem + założenie instalacji nie wyniesie mniej niż 33-35k.
Swoją drogą avensis III to również kwestia 35k+.
Focus 2 spoko ale ma ceramiczne gniazda zaworowe i mechaniczną regulację zaworów więc lpg będzie droższe w obsłudze.

Popatrz na vectrę c/signum, mazdę 6, volvo s40/v50 (tutaj raczej z silnikiem 2.4) i s60/v70
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Wrz 2017, 19:23

Z mojego doświadczenia mogę polecić Ci Audi. Ja osobiście jeżdżę A4 b7 1.8t z instalacją BRC. Jestem zadowolony z auta jak i z instalacji. W Twoim przypadku skoro szukasz pakownego auta możesz zobaczyć za jakimś A6.
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Wrz 2017, 11:03

A6 to niepotrzebnie wiesze koszty utrzymania, natomiast samo auto pakowne i przestronne, a do tego komfortowe i tutaj racja. Młodsza rocznikowo niz Accorda czy Audi możesz mieć Vectre z silnikeim1.8 140km.
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się odpowiedniego pasa ruchu
    Kierowcy często zapominają o zasadach ruchu drogowego i na drodze dwupasmowej jeżdżą lewym pasem, a na drodze trzypasmowej środkowym i lewym. Tymczasem w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, co w praktyce zobowiązuje kierowców ...

22 Wrz 2017, 17:05

Audi odpada. Co chwila widzę ogłoszenia na Fb w stylu " wczoraj ukradli mi Audi ... "- i tu trzeba wpisać model .
Vectra wygląda archaicznie. Mam Saaba 9-3 i to niby to samo, ale Saab jest dużo lepiej wyposażony.
Accord ciekawy, aczkolwiek rocznik mega słaby. Mimo wszystko wolałbym coś młodszego.
Mondeo wygląda interesująco. 2.0 jest dobrym silnikiem?
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

22 Wrz 2017, 17:15

nie jest to wymażony silnik pod LPG ale sam w sobie jest trwały
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Wrz 2017, 19:27

Chyba zarówno Focus jak i Mondeo to chybiony pomysł z gazem. Szkoda, wyglądają bardzo atrakcyjnie zarówno z zewnątrz jak i w środku - jak dla mnie oczywiście, w porównaniu do w podobnej cenowo Avensis oraz Accordzie. W Fordzie jednak rządzi diesel, a ropniaka już nie chcę :(

Kiepsko - masz 20 tys, podobają Ci się za 25. Masz 25, to za 30.
Nadal jestem w kropce co wybrać.
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

30 Wrz 2017, 13:51

Właśnie poczytałem trochę o Seacie Exeo i gdyby nie to, że praktycznie nikt się nim nie interesuje, chętnie bym go nabył. Nowsze A4 :)
Siedzę, analizuję, czytam, ale zauważyłem też, że na tym forum większość tematów, które mają dużo odpowiedzi to tematy o sportowych brykach za 10 tys, o pierwszym aucie za 1-3-5 tys, albo tematy gdzie jest napinka :(
Zatem ponawiam prośbę o pomoc - co w tych pieniądzach znajdę oprócz Accorda? Mówicie, że A4, może przy dobrym AC będę spał spokojnie. Tylko jaki silnik? A czy to dobry budżet na BMW 3 i 5 po 2006 roku?
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

01 Paź 2017, 10:05

bryloq napisał(a): A czy to dobry budżet na BMW 3 i 5 po 2006 roku?
nie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Paź 2017, 10:34

A może peugeot 407 2.0?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Paź 2017, 15:48

Dziękuję Mike za interesującą odpowiedź. Gdyby nie Ty nadal bym wierzył, że można.

407 nie jest udanym samochodem.

Patrzymy z żoną teraz na Cruza 1.8 i żeby do niego LPG zamontować, oraz na Exeo, z tym, że tutaj nie wiem jaki silnik ?
bryloq
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 08 10 2003
Auto: Nie mam

03 Paź 2017, 16:40

bryloq napisał(a): Exeo, z tym, że tutaj nie wiem jaki silnik ?


1.6/102 albo 1.8T/150
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Paź 2017, 17:45

A oglądaliście te bmki, ze tak gadacie? Nawet za 20-22mozna kupić ładnego golasa e90 w benzynie. To są stare samochody...
Za 27k bez problemu znajdziesz ladnie utrzymane auto. Czasem mam wrażenie, ze ceny aut na tym forum zatrzymaly się na 2012roku hehe. Autobawaria zaraz będzie miała wystawione 535d z wypasem i pewnie z org przebiegiem za 35k...można? Oczywiście, ze można tylko ze trzeba oglądać, sprawdzać i niesłuchac forumowych teoretyków.
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek