Parowanie/wilgoć w bixenonie Ibiza 4

15 Lis 2021, 12:28

Witam. Mam problem ze swoim bixenonem w Ibizie 4. Kupiłem
i przez jakieś 3 miesiace nie działo się nic. Nagle zaczal parować reflektor chwile po tym przestał świecić xenon. Wyjmuje lampe patrzę a tam pełno wody i zalana przetwornica. Kupiłem specjalny klej obkleilem dookoła klosz lampy w jednym miejscu było kilku milimetrowe pęknięcie które bardzo dobrze zakleilem. Lampe suszylem 2 dni do pełnego wyschnięcia. Nie kupowałem nowej przetwornicy żeby zobaczyć czy lampa będzie nadal parować. Mimo iż pogoda nie byla deszczowa itp. Po kilku dniach xenon znowu zaczal parować i zaczęła się tak jak wcześniej zbierać w nim wilgoć. Co może być przyczyna jego parowania? Dodam ze sprawdzałem szczelność i klapki otwierania i wszystkie inne. Gdzieś ostatnio przeczytałem na forum ze podobno w bixenonie częste jest przeciekanie na regulacji lampy i woda przedostająca się tam zalewa przetwornice. Czy istnieje taka opcja? Jeśli tak to jak to uszczelnić? Proszę o wszystkie wskazówki i rady. Dzięki z góry.
Kuba007
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Lis 2021, 12:33

Najlepiej obejrzeć taką lampę dokładnie przed demontażem i zobaczyć gdzie jest mokra/wilgotna. Wtedy powinno być łatwiej ustalić miejsce nieszczelności.

Czy samochodem jeździłeś w tym czasie po wysuszeniu lampy czy tylko stał na dworze?

Odpowietrzenie masz drożne w lampie?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5103
Zdjęcia: 18

15 Lis 2021, 12:36

Odpowietrzania nie sprawdzałem szczerze mówiąc. A jak je udrożnić jeśli nie jest drożne? Jakiś sposób polecasz? Samochodem jeździłem ale nie dużo a ma to jakieś znaczenie czy stal czy jeździłem? :)
Kuba007
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Lis 2021, 12:53

Kuba007 napisał(a):Samochodem jeździłem ale nie dużo a ma to jakieś znaczenie czy stal czy jeździłem?
Ma bo podczas jazdy jak pada deszcz lub jak jest mokro to woda wciska się tam gdzie normalnie podczas kiedy auto stoi by się nie dostała.

W lampach czasem nieszczelności tak łatwo nie wykryjesz.

Kuba007 napisał(a):Po kilku dniach xenon znowu zaczal parować i zaczęła się tak jak wcześniej zbierać w nim wilgoć.
Klejenie nie rozszczelniło się? Jak tak mocno paruje to musi gdzieś być nieszczelność na tyle duża że woda jest w stanie dostać się do środka.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5103
Zdjęcia: 18

15 Lis 2021, 13:01

Sprawdzałem i wszędzie jest dobrze sklejone dlatego dziwie się ze nadal paruje i jest ta wilgoć w środku :/ ale jak stal kilka dni bez jazdy to teoretycznie wtedy nic się nie działo wiec może to i przy jeździe dopiero się tak stało
Kuba007
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Lis 2021, 16:49

Kuba007 napisał(a):jak stal kilka dni bez jazdy to teoretycznie wtedy nic się nie działo wiec może to i przy jeździe dopiero się tak stało
No więc mogło być ta lub nic się nie działo bo nie włączałeś światła czyli temperatura wewnątrz lampy była raczej stała przez co nie zachodziło zjawisko parowania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5103
Zdjęcia: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Dacia Logan MCV
    Model słynący z atrakcyjnej ceny w stosunku do oferowanej przestronności wnętrza, wysokiej niezawodności i praktyczności, zyskał nowy design, nowe osiągi oraz silniki. Nowy Logan MCV – 5-miejscowe kombi – jest ...

  • 15 Lis 2021, 17:03

    Ale nie wymieniłem przetwornicy przez co światło mimo jazdy nie działa. Jeździłem tylko na ledach dziennych. Wiec nie możliwe ze była tam jakaś temperatura
    Kuba007
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    16 Lis 2021, 09:49

    Najpierw ustalcie czy problemem jest woda dostająca się do reflektora ( np. podczas mycia auta lub podczas deszczu ) w co raczej wątpię, czy para która osiada na kloszach i wewnątrz lampy.
    Ja stawiam na problem z odpowietrzeniem reflektorów, bo to akurat w Ibizach normalka. Z tego co kojarzę, to kiedyś nawet to sprawdzałem i w instrukcji jest napisane, że reflektory mogą parować. Kojarzę, że był z tym problem w nowym aucie i był też właśnie problem z gwarancją. I jest to niby wada fabryczna. Niby, bo producent się do tego nie przyznaje.
    Najlepiej wykonać nowe otwory odpowietrzające, ale to trzeba wiedzieć jak i umieć, żeby nie zniszczyć reflektora.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18141
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    16 Lis 2021, 21:58

    Lampa paruje po czym w lampie skrapla się woda i tak w kółko. Odpowietrzniki są drożne, klosz jest szczelny. Nie wiem co jeszcze tutaj sprawdzić. Może patent z płynem do naczyń i zrobieniem piany będzie Ok?
    Kuba007
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    17 Lis 2021, 09:42

    Kuba007 napisał(a):Odpowietrzniki są drożne, klosz jest szczelny.

    Niemożliwe. Jakby tak było, to nie byłoby pary.
    Zdejmij tą plastikową osłonę palnika. Tą, którą zdejmujesz żeby wymienić palnik.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18141
    Zdjęcia: 1192
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000